اندروید تی وی 

اندروید تی وی چیست و چه کارایی هایی دارد؟ما امروز در این مقاله میخواهیم شما را با کاربردها و ویژگی های اندروید تی وی آشنا کنیم.لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اندروید تی وی چیست ؟

واژه Android کلمه ای یونانی به معنای ربات میباشد و اسم سیستم‌ عامل گوگل برای تبلت و Smart Phone و تلویزیون‌ها میباشد.اندروید تی وی در حقیقت دستگاهی میباشد که برای صفحه نمایشگر های بزرگ بهینه سازی شده است و به واسطه رابط کاربری مخصوص خود دسترسی کاربر را به مجموعه فروشگاه های Android آسان میسازد و قابلیت های فراوانی را هم برای کاربر به ارمغان میاورد.مانند اپل TV، فضای اندروید تی وی نیز با فضای تلویزیون بهینه شده و مانند هدست های Android، این دستگاه هم در کمپانی های مختلف ساخته شده است و گوگل تنها شرکت تولید کننده آن نیست.

قابلیت های اندروید تی وی ( Android TV )

 اندروید تی وی همان نرم افزار Android میباشد که قابلیت های متعددی دارد مانند حمایت کردن و پشتیبانی از همه برنامه هایی که برنامه نویسان برای موبایل های هوشمند و تبلت تولید کرده اند. اندروید تی وی سیستمی را روی تلوزیون عرضه کرده است که با بهره گرفتن از آن شما حتی برنامه هایی را که سرچ محدودی هم دارند یعنی دارای کلمه کلیدی طولانی تری هم هستند را به راحتی میتوانید جستجو کنید مثلا جستجوی یک فیلم با نام مشخص خودش مثل فیلم ارباب حلقه های 2 .شما میتوانید هم با نوشتن و هم با فرمان صوتی به سرچ آن بپردازید.اندروید تی وی برای ارائه دادن برنامه ها به فروشگاه گوگل پلی تکبه میکند اماسرچ کردن را بین همه ارائه دهندگان خدمات آنلاین انجام می دهد. کاربر میتواند در این سیستم عامل هم به بازی کردن بپردازد و هم Amazon Fire TV  را داشته باشد.اندروید تی وی چیست ؟

Android یــا webOS ؟!

رقیب کلیدی سیستم عامل Android تلویزیون های اسمارت که سیستم عامل webOS دارند میباشند که مخصوص کمپانی سامسونگ می باشد. چون  اندروید تی وی به همراه دسترسی فراوان و همه جانبه به گوگل پلی ارائه می شود در نهایت می توانید به شکل پیش‌فرض تعداد بسیاری از فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و موزیک را در اختیار داشته باشید و برای این کار فقط به یک اکانت گوگل نیاز دارید.

مزایای Android TV

پایه اصلی سیستم اندروید تی وی به موتور سرچ گوگل وصل است به شکلی که سرچ کردن برای رسیدن به برنامه مورد نظر را برای کاربر بسیار آسان کرده است.
البته باید توجه داشت که اندروید تی وی فقط شما را به سرویس‌های Google محدود نمی کند بلکه توانایی آن را دارد تا مجموعه فراوانی  از درگاه های متنوع مثل HDMI، دریافت‌ کننده‌ های آی پی تی وی و درگاه های معمول تلویزیون را خیلی خوب حمایت کند. همچنین Google Cast هم وارد مجموعه اندروید تی وی شده است و امکان منتقل کردن محتوای گوشی اسمارت و تبلت به تلویزیون و هم اجرای مستقیم آن ها را روی صفحه نمایشگر تلوزیون ایجاد شده است.اندروید تی وی چیست ؟

نبرد اندروید تی وی با کنسول های بازی

اندروید تی وی  با سرویس های بازی گوگل یعنی Play Games ترکیب شده است و توان ذخیره‌ی بازی در محیط ابری برای یکسان سازی و ادامه‌ دادن آن بازی در هر دستگاهی از تلویزیون تا مویابل هوشمند را برای کاربر به ارمغان می آورد و همچنین شما میتوانید از لایک کردن و تابلوی امتیازات سرویس بازی Google هم استفاده نمایید. شما با استفاده از Google Play Games میتوانید در دستگاه دلخواه خود به بازی های گروهی بپردازید و لذت ببرید.

اندروید تی وی در مدل های متنوعی از فرم ها وارد بازار شده اند که شامل TV ، ست‌تاپ box و استریم box می شود. Android TV توانسته توانایی های سرویس‌های اینترنتی بر روی صفحه‌نمایشگرهای بزرگ را محبوب کند و توانسته تا در تلویزیون های Androidهمه آنچه مخاطب از تی وی باکس متصل به اینترنت میخواهد را  به خوبی ارائه دهد.

Android TV اصل

در حقیقت می‌توان گفت که در فعلا مرغوب ترین اندروید تی وی موجود در بازار برای Nvidia میباشد که هم سرعت بسیار خوبی دارد و هم از فرمت های متنوعی هم حمایت می کند. البته دستگاه های دیگری مثل Nexus Player و Xiaomi Mi Box هم یک دستگاه فورکی با ویژگی های معمولی و قیمت بسیار خوب و Razer Forge هم در بازار موجود میباشد که هر کدام ویژگی های مثبت و منفی مخصوص  خود را دارند.

برنامه های اندروید تی وی

برنامه های اندروید دارای مجموعه عظیمی است که انتخای ان با توجه به نیاز و سلیقه کاربر مختلف میباشد.البته دسترسی کاربر به برخی از این برنامه ها هم محدود شده است . در ادامه به پرکارردترین این برنامه ها میپردازیم:

NETFLIX

یکی از عظیم ترین و معروف ترین سرویس های تولید و پخش فیلم و برنامه های تلویزیونی نتفلیکس میباشد؛ که برای بهره و استفاده کامل از آن باید حق اشتراک بپردازید.

Kodi

یک پلیر رایگان و مخاطب پسند میباشد؛که با بهره مندی از آن می توانید محتواهای صوتی و تصویری گوناگونی را در اختیار داشته باشید که میتوان با USB و یا هارد از آن استفاده نمود و یا اینکه دانلود و پخش نمود. البته توانایی اجرای پلاگین هم با این نرم افزار امکان پذیر است.اندروید تی وی چیست ؟

Google Chrome

یکی از جستجوگر های اینترنتی در دسترس و کاربردی کروم میباشد که بر روی اکثر کامپیوترها هم نصب میباشد. شما با استفاده از کروم میتوانید به سرچ محتوای مورد نظر خود بپردازید.

Spotify

شما با استفاده از این برنامه میتوانید به میلیون ها موزیک دسترسی داشته باشید؛ البته هم میتوانید رایگان این کار را انجام دهید که به تبع خود دسترسی تان محدودتر است و هم میتوانید با خرید حق اشتراک دسترسی فراوانی به موسیقی ها داشته باشید.

MX Player

یکی از پلیر های معروف سیستم عامل android میباشد که با امکانات بسیار خود علاوه بر حمایت از فرمت های متنوع فیلم می تواند زیرنویس های فیلم را هم برایتان به نمایش بگذارد.

ES File Explorer

یکی از برنامه های کلیدی برای هر سیستمandroid وجود یک برنامه برای مدیریت و تنظیم حافظه فایل های موجود می باشد که این برنامه بسیار خوب این کار را انجام میدهد .دسترسی به محیط ابری و اشتراک فایل از دیگر امکانات این نرم افزار است.

WatchESPN

اگر از دوست داران دیدن مسابقات ورزشی میباشید این برنامه برای شما عالی است همچنین شما می توانید با کمک گرفتن از این برنامه خلاصه مسابقات را هم ببینید.

BitDefender

یکی از آنتی ویروس های پرکاربرد که هنگام متصل شدن کارت حافظه به سیستم شما به شکل پویا ویروس کشی میکند همین اپ میباشد که هم رایگان میباشد و هم نسخه پولی آن موجود است.

WiFi Analyzer

سرعت wifi وصل شده به دستگاه یکی از نگرانی های شایع کاربران است که شما با کمک این برنامه می توانید همه wifi موجود را اسکن نموده و بررسی نمایید و به وسیله آن می توانید wifi خود را بهینه سازی نمایید.

Blokada

اگر دوست ندارید در حین کار آگهی ببینید با این برنامه میتوانید آن را بلاک نمایید و خبر خوش اینکه نصب این برنامه رایگان میباشد.اندروید تی وی چیست ؟

بازی های اندروید تی وی

بازی ها در انواع مختلف و برای سلایق گوناگون طراحی و تولید شده اند. شما را با محبوب ترین بازی های اندروید تی وی آشنا میکنیم:

  • Asphalt 8: Airborne: بازی ماشین سواری،رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • Crossy Road:نقش آفرینی،رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • Bomb Squad:استراتژی چند نفره، رایگان
  • Badland:فانتزی،رایگان  با پرداخت درون برنامه ای
  • Orbia: ماجراجویی،رایگان  با پرداخت درون برنامه ای
  • This War of Mine:نقش آفرینی و ماجراجویی، پولی
  • Bridge Constructor Portal:معمایی،پولی
  • Horizon Chase:مسابقه ای،رایگان  با پرداخت درون برنامه ای
  • Mars:ماجراجویی،رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • GTA: Liberty City Stories:نقش آفرینی،پولی

قیمت اندروید باکس ها

این عوامل که در زیر آمده است بر قیمت اندروید باکس ها موثر است:

تاثیر سخت افزار بر قیمت اندروید باکس

 در حقیقت قطعه های سخت افزاری موجود در اندروید باکس های از نظر قیمت با هم متفاوت اند برای نمونه پردازنده، حافظه RAM و حافظه داخلی android box نقش کلیدی در عملکرد و استفاده اسان از دستگاه را دارد ..در android box های ارزان از پردازنده های خیلی معمولی موبایل استفاده می شود. در مجموع باید گفت هرچه مبلغ بیشتری هزینه کنید از امکانات بیشتری هم برخوردار خواهید شد.

تاثیر پورت های ورودی و خروجی بر قیمت اندروید باکس 

پورت های ورودی و خروجی یکandroid box بسیار مهم هستند.android box گران احتمال زیاد دارای خروجی صدای دیجیتال نوری(optical sound) است و حتما خروجی HDMI هم دارد اما در برخی از android box ارزان تنها پورت AV وجود دارد؛ البته کیفیت HDMI با AV نیز قابل مقایسه نمیباشد. android box گران  در حداقل دارای  2 پورت USB،1 پورت HDMI و 1 پورت حافظه خارجی SDمیباشد.

تاثیر لوازم جانبی بر قیمت اندروید باکس

لوازم همراه درون بسته android box هم در قیمت گذاری آنها تأثیر گذار است؛ برای نمونه در بسته android box ارزان تنها 3 یا 4 کابل وجود دارد در کنار یک ریموت ساده اما در بسته android box گران در کنار کابل، یک کنترل تجهیز شده به Gyroscope هم وجود دارد.

بهترین تلویزیون های سونی با سیستم عامل اندروید

حالا در ادامه مطلب میخواهیم شما را با بهترین تلوزیون های سونی که دارای سیستم عامل اندروید میباشند آشنا کنیم:

تلویزیون سونی A95K

A95K از تلویزیون‌های ممتاز ردیف یا سری A در سال 2022 است که دارای امکانات بی نظیری است. سونی در این تلویزیون نیز مانند سری قبل در سال 2021 از صفحه نمایشگر OLED بر روی این تلویزیون استفاده نموده، با این اختلاف که این سری از مدل QD-OLED  استفاده شده است. این نوع صفحه نمایشگر QD-OLED نسبت به OLED ها از زاویه دید خیلی مناسبی برخوردار است و روشنایی بسیار خوبی را در فضاهای کم نور از خود نشان می‌دهند. همچنین در برابر تابش نور خورشید نیز عکس العمل خیلی مناسبی دارند. سونی به جای پنل WRGB از پنل RGB  در این محصول حمایت نموده است. در این پنل رنگ مشکی بسیار عمیق شده و کنتراست بسیار خوبی دارد چون در آن با استفاده از پردازنده تصویر XR OLED Contrast Pro پیکسل‌ها را مدیریت نموده و آن‌ها را به شکل مجزایی از هم فعال و غیر فعال می‌کند و باعث می‌شود تا زاویه دید مناسب ایجاد شود.

صفحه نمایشگر این تلویزیون نرخ بازسازی صد و بیست هرتز واقعی را دارد و قدرت نمایش کیفیت تصویر فورکی با سرعت صد و بیست هرتز را دارد. سونی با استفاده از فناوری XR OLED Motion صحنه های پر سرعت را خیلی صاف و روان نمایش می دهد و از تیره و تار شدن محتواها ممانعت می کند.صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ ده بیت حقیقی است و با استفاده از فناوری QD-OLED و فناوری XR Triluminos Max و Live Color مجموعه عظیمی از رنگ ها را نسبت به بیشتر تلویزیون های اولد بازار ارائه می کند که می‌تواند گزینه‌ بسیار خوبی برای اجرای کنسول‌های بازی نسل نوین باشد. این تلویزیون دارای پورت HDMI 2.1 است همچنین سونی از نسل نوین رابط کاربری گوگل تی وی نیز استفاده نموده که می‌تواند بسیار مهیج باشد.اندروید تی وی چیست ؟

تلویزیون سونی X75K  

تلویزیون سونی X75K یکی از مدل‌های نوین در سال 2022 بوده که با کیفیت فورکی اما قیمتی مناسب وارد بازار ایران شده است .در این تلویزیون مثل مدل بالاتر این یعنی X80K از نرخ بازسازی شصت هرتز حمایت کرده  و به کمک فناوری Motionflow XR صحنه های پر سرعت را شفاف نمایش می دهد و از تار شدن محتوا ممانعت می کندکه در کنار آن با استفاده نمودن از ورژن 11 رابط کاربری ANDROID حجم گسترده ای از برنامه‌ها را در اختیار شما کاربر عزیز قرار خواهد داد. این تلویزیون تجهیز شده به پورت HDMI 2.0 است و قدرت نمایش کیفیت تصویر فورکی را دارد. اما فاقد فناوری  ALLM و VRRاست . در مجموع این تلویزیون برای گیمیرهای حرفه ای با کنسول های نسل نهم از جمله کنسول پی ای 5 و Xbox Series X مناسب نیست، اما می توانید از آن برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم استفاده نمایید.همچنین سونی با استفاده از قابلیت WIFIو LAN در این تلویزیون اتصال به اینترنت را برای کاربر بسیار سهل و آسان کرده است و شما با آن میتوانید برنامه های مختلف و متنوع را نصب نمایید همچنین سونی با استفاده از پردازنده تصویر X1 امکان پردازش کردن فیلم‌های سریع را در کیفیت تصویر فورکی در کیفیت بسیار مطلوبی را فراهم کرده است. سونی برای این محصول از 2 کانال صوتی ده واتی بهره گرفته است که می‌تواند بیست وات صدا را در فضا و محیط ارائه دهد.

تلویزیون سونی A80K

تلویزیون سونی A80K یکی از ارزان قیمت ترین تلویزیون های اولد گیمینگ صد و بیست هرتز سونی در سال 2022 میباشد. تلویزیون A80K برای دیدن حرفه ای فیلم و بازی با کنسول نسل 9 مفید است. تلویزیون 4K سونی 77A80K مجهز به نوین ترین و پرقدرت ترین پردازشگر سونی تا به حال یعنی پردازشگر Cognitive Processor XR است. این پردازشگر مسئول پردازش تصویر و صدا است .این پردازنده به کمک فناوری XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را ارتقا داده و نویز آنها را رفع میکند. این تلویزیون اولد د و بیست دارای خصوصیات گیم بی نظیر مثل HDMI2.1 است و در کنار آن ازرفرش ریت VRR هم برخوردار است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از بروزترین نسخه سیستم عاملANDROID که ورژن 11 آن است حجم گسنرده ای از برنامه‌ها و دسترسی به بازی‌های سرگرم کننده در گوگل پلی را داشته باشید.و شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه WIFI ارتباط سریع با اینترنت را تجربه کنید. سونی با استفاده نمودن از پردازنده قدرتمند Cognitive XR اجازه پردازش با تأخیر ورودی خیلی کم را ایجاد کرده است.همچنین sony با کمک و بهره گرفتن از پنل ممتاز WRGB در این تلویزیون هم زاویه دید گسترده در اختیار کاربر قرار داده که آن را برای نمایش جمعی مطلوب نموده و مزیت دیگر هم این که نسبت کنتراست را نیز به صورت فوق العاده ای ارتقا و افزایش داده که می‌تواند در فضاهای کم نور روشنایی خیلی خوب و مناسبی را نشان دهد.

تلویزیون سونی A90K

A90K از تلویزیون‌های ممتاز سونی در سال 2022 میباشد. A90K یک تلویزیون مرغوب با دسترسی های بسیار خوب و قیمت خوبی نسبت به بقیه تلوزیون ها است. سونی در این تلویزیون از صفحه نمایشگر بسیار خوب OLED حمایت کرده که نور بسیار خوبی دارد و کنتراست آن در محیط‌های کم نور بسیار خوب است و نمایشی بی نظیر را برای مخاطب ارائه می‌دهد. همچنین زاویه دید هم در این تلویزیون برای نمایش گروهی در اندازه های کوچک آن به خاطر مزیت پنل WRGB عالی است .همچنین sony برای این نمایشگر از ورودی های ارتباطی زیادی حمایتکرده است که شامل رابط‌های HDMI2.1 و یو اس بی  و خروجی نوری صدا (OPTICAL) هستند که می‌تواند ارتباط تلویزیون با بقیه دستگاه‌ها را سهولت بخشد. علاوه بر این‌ها sony با استفاده نمودن از پردازشگر Cognitive XR توانی را ایجاد کرده که سیستم عامل موجود سرعت زیادی را داشته باشد و اجرای برنامه‌های موجود بر روی آن برای کاربر اسانتر باشد.

تلویزیون سونی X85K

اگر میخواهید تلوزیون sony با دسترسی های خیلی خوب جهت حمایت از کنسول‌های بازی نسل 9 داشته باشید بدون تردید تلویزیون X85K یکی از انتخاب های شما خواهد بود؛ تلویزیون سونی X85K با قیمت مناسب و با صفحه نمایشگر ردیف K بوده که از توانایی هایی مانند رفرش ریت صد و بیست هرتزی،از VRR و ALLM حمایت خواهد کرد که منجر به پخش تصاویر با کیفیت بالا خواهد شد. این تلویزیون در مجموعه ای عظیم از سایزهای چهل و سه تا هشتاد و پنج اینچ موجود میباشد، این محصول دارای پنل VA مجهز است و می تواند رنگ مشکی عمیقی را تولید نماید، سونی با استفاده از تکنولوژی HDR از فرمت تصویر دالبی ویژن هم پشتیبانی میکند و تصاویر را با کیفیت رنگ بالا پخش میکند. پردازنده تصویر 4K HDR X1 در این محصول به کار رفته است که کارایی محصول را با سرعت زیاد ضمانت میکند، این محصول دارای فناوری Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست محتوا را به شکل پویا بهبود می بخشد..همچنین شما با استفاده از سیستم عامل نوین اندروید میتوانید برنامه های مختلف و متنوع را نصب نمایید و خودتان را سرگرم نمایید. سونی در این تلویزیون از درگاه های HDMI2.1 حمایت کرده است؛ این ورودی می‌توانند کیفیت تصویر صد و بیست هرتز را در اختیار شما قرار دهد تا تلویزیون برای اجرا و پخش کنسول‌های بازی مانند پی اس پنج کارایی بهتری داشته باشد.

ذکر این نکته در پایان این مقاله بسیار مهم است که شما مشتری عزیز بهتر است برای خرید هر یک از محصولات بالا حتما با کارشناسان ما تماس برقرار کنید زیرا این توضیحات به اختصار درباره هر یک از محصولات داده شده است تا از حوصله خواننده خارج نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه