شاید از نظر اکثر خریداران تلویزیون مهمترین معیار برای یک تلویزیون خوب کیفیت تصویری بالای آن باشد اما باید بگوییم یکی از فاکتورهای مهم برای خرید تلویزیون کیفیت صدا و یا در اصطلاح قدرت صوتی نیز میباشد. به همین منظور ما امروز در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین تلویزیون های موجود در بازار از لحاظ قدرت صدا آشنا کنیم.لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

همانطور که شما کاربر گرامی میدانید در حال حاضر تکنولوژی های  نوین صوتی مثل Dolby Atmos در سال 2022 بر روی تلویزیون های زیادی دیده شد زیرا باعث میشود تا کاربر با شنیدن صدای شفاف و واضح هیجان زده شود. این فناوری اصوات را 3 بعدی در فضا پخش میکند. همچنین فناوری Dolby Digital Plus باعث میشود تا صدا کاملا هماهنگ با تصویر پخش شود که این هماهنگی برای بازی های ویدیویی بسیار با اهمیت است.

معرفی بهترین تلویزیون ها از نظر صدا

تلویزیون G1

G1یکی از بهترین تلویزیون ها برای بازی کنسول های نسل 9 یعنی PS5 و Xbox Series X به حساب می آید  و تجربه بی نظیری را در اختیار کاربر قرار می دهد که توسط کمپان ال جی در سال ۲۰۲۱ ساخته و وارد بازار شد. پردازنده تصویر α9 Gen4 AI 4K در این محصوب به کار رفته است که بروزترین پردازنده تولید شده توسط شرکت ال جی به حساب می‌آید. این پردازنده تصویر می‌تواند به آسانی کیفیت تصویر فورکی را با رفرش ریت صد و بیست هرتز حمایت کند و تصاویر را در بالاترین درجه وضوح بر روی صفحه نمایشگر با همه جزئیات به نمایش در آورد. ال جی از فناوری OLED Motion Pro در این محصول بهره گرفته است تا فیلم‌های اکشن عالی پخش شود. همچنین  با استفاده از فناوری AMD FreeSync Premium رفرش ریت تصویر را به صورت پویا در بهترین حالت قرار دهد.سیستم صوتی تلویزیون ال جی G1 دارای 4.2 کاناله میباشد و اسپیکرهای آن باهم از توان خروجی شصت وات برخوردار است. این سیستم صوتی چهار اسپیکر 10 واتی و دو ووفر 10 واتی می باشد و صدای بسیار خوب را در اختیار کاربر قرار می دهد.

همچنین برای ارتقای نسبت کنتراست و زاویه دید عظیم ال جی از پنل WRGB استفاده کرده است که عملکرد فوق العاده ای را به کیفیت تصویر اینصفحه نمایش  بخشیده است. همچنین برای جلوه بخشیدن به رنگ‌ها در محتوای کم نور از فناوری Ultra Luminance Pro حمایت کرده، همچنین در این تلویزیون از ورودی HDMI2.1 هم استفاده شده که می‌تواند کیفیت نمایش را به شکل بی نظیری بالا ببرد. همچنین از فناوری VRR برای پایین آوردن تأخیر در ورودی محتوا در حالت متغییر استفاده شده است البته برای تماشا کردن تلویزیون در محیط های پرنور هم مناسب میباشد.

تلویزیون A90J

تلویزیون A90J از تولیدات شاهکار سری مستر شرکت سونی است. که در آن از کیفیت تصویر فورکی حمایت شده؛طراحی این محصول بسیار خوب و زیبا است.   در این تلویزیون از پنل تصویر WRGB بهره گرفته شده است که هم درصد کنتراست فوق‌العاده با روشنایی بسیار خوب به صفحه نمایشگر می‌بخشد و هم دارای زاویه دید عظیم برای نمایش دسته جمعی است.

این تلویزیون از 2 پورت HDMI 2.1 برخوردار می باشد. همچنین از ALLM و VRR و فناوری Nvidia G-Sync حمایت میکند و برای گیمیرهای حرفه ای گزینه کاملا مناسبی است. نرخ بازسازی در این تلویزیون صد و بیست هرتز است و سونی در این محصول از فناوری XR Motion Clarity برای نمایش محتواهایی با سرعت بالا به صورت روان و واضح استفاده میکند.همچنین پردازنده تصویر Cognitive XR  در این تلویزیون به کار گرفته شده است که سرعت عملکرد عالی در پردازش و اجرای برنامه‌ها در بالاترین کیفیت بر روی صفحه نمایشگر به اجرا در می‌آورد. سونی در این تلویزیون از سیستم عامل Google TV بهره گرفته است که دسترسی عظیمی از برنامه‌ها و بازی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد . قدرت صوتی این تلویزیون سی وات میباشد و اصوات بدون نویز پخش میکند.

تلویزیون  سامسونگ QN90B

  QN90B که در سایز های 43 ، 50 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ عرضه می شود یک محصول بالا رده است.این محصول برای مصارف خانگی و بازی کردن بسیار خوب است.همچنین این محصول مثل سایر تلویزیون های سامسونگ، رابط هوشمند مخصوص تایزن  OS سامسونگ بهره گرفته است که مجموعه ای از برنامه ها را مدیریت میکند. این تلویزیون صفحه نمایشگر 10 بیتی با توان اجرای حدود 1 میلیارد رنگ متنوع دارد.. QN90B برای وصل شدن به کنسول های نسل 9 یا حتی کامپیوتر های گیمینگ هم بسیار مناسب است. دارای قابلیت اوصل شدن به گوشی، پخش موزیک با بلوتوث و دانلود برنامه های متنوع و نصب آنها و دارای حافظه داخلی می باشد. QN90B دارای توان خروجی صدا شصت وات است و چهار عدد پورت HDMI 2.1 دارد.گیرنده داخلی خارجی و کابلی در تلویزیون QN90B موجود است .سامسونگ در این تلویزیون از ورودی ها و رابط‌های کاربری فراوانی استفاده کرده است که شامل 4 درگاه HDMI است که در میان آن‌ها نیز از نسخه جدید آن یعنی HDMI2.1 بهره گرفته شده است تا عملکرد فوق‌العاده بهتری نسبت به مدل های قبل داشته باشد. چون در این تلویزیون با توجه به این که در آن‌ها از ورودی ارتباطی HDMI2.1 استفاده شده دارای نرخ بازسازی صد و بیست هرتز هستند.این محصول توانایی تولید و نمایش مجموعه ای عظیم از رنگ ها را دارد و رنگ ها را به صورت زنده و حقیقی به بیننده نشان می ­دهد. شما با خرید این محصول میتوانید تجربه حضور در سینما را هم داشته باشید چون از لحظ کیفیت صوتی و تصویری عالی است.97 درصد

تلویزیون S95B سامسونگ

تلویزیون S95B یکی از مرغوب ترین تلویزیون های مارک سامسونگ می باشد که در سال 2022 وارد بازار شده است.این محصول برای تماشای فیلم و بازی کردن بسیار خوب است .تلویزیون مورد بحث دارای صفحه نمایشگر QD-OLED و کیفیت تصویر فورکی می باشد. تلویزیون QD-OLED در حقیقت همان تلویزیون OLED است اما کم متفاوتی است و به گفته کارشناسان کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون های OLED معمولی دارد. در تلویزیون های QD-OLED از نور آبی استفاده شده است و همچنین قدرت نمایش حجم رنگ زیادی را دارند و کیفیت تصویر خبی ارائه می دهند. تلویزیون S95B برای بازی کردن با کنسول های نسل 9 گزینه بی نظیری  است. این تلویزیون برای نخستین بار تولید شده است. از این جهت به تلویزیون سری S95B سامسونگ هم مشهور می باشد و همچنان دارای سیستم عامل تایزن در این تلویزیون هم استفاده شده است و دارای قابلیت وصل شدن به موبایل، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های متفاوت و نصب آنها و حافظه داخلی مناسب می باشد. S95B دارای توان خروجی صدا شصت وات است و چهار عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. گیرنده داخلی و خارجی و کابلی در این تلویزیون S95B وجود دارد.

ریموت کنترل هوشمند و نوین خود مدل TM2280E در این تلویزیون بهره گرفته است. این ریموت کنترل مثل انواع پیشرفته سال 2021 شارژی است و شما می توانید با  پورت USB-C و پنل خورشیدی (SolarCell) آن را شارژ نمایید . ریموت کنترل قدرت شارژ با فرکانس رادیویی وای فای را هم دارد . موارد گفته شده فقط بخشی از دسترسی های هوشمند این تلویزیون بوده و شما با خرید این تلویزیون می توانید از دسترسی های بسیار زیاد آن استفاده نمود. طراحی تلویزیون سامسونگ S95B به معنی حقیقی کلمه بی نظیری است. سامسونگ از طراحی LaserSlim در این تلویزیون استفاده نموده است. طراحی ظاهری این تلویزیون مشتری پسند و زیاب میباشد و دارای ضخامت خیلی کم است.

سامسونگ QN85B QLED

سامسونگ QN85B QLED یک تلویزیون بالا رده می باشد که در سری هشتم و در سال 2022 وارد بازار شده است..این محصول برای مصارف خانگی مانند تماشای فیلم و همچنین برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم هم کارایی لازم را دارد. صفحه نمایشگر این تلویزیون از نرخ بازسازی 120 هرتز برخوردار میباشد و با استفاده از فناوری Auto Motion Plus صحنه ه را با سرعت بالا نمایش میدهد .همچنین وجود فناوری جدید LED Clear Motion به این تلویزیون اجازه مدیریت نور پس زمینه را می دهد تا صحنه ها بدون تار بودن ودر بهترین کیفیت پخش شوند. این محصول بها استفاده از پردازشگر فوق العاده خود و فناوری AI Upscale نویز تصاویر با  را رفع می کند و رزولوشن آن را ارتقا می دهد تا همه چیز در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش داده شود. این تلویزیون نیز مثل بیه تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند مخصوص تایزن OS سامسونگ استفاده نموده که طیف عظیمی از برنامه ها و بازی ها را ارائه می دهد. سیتم صوتی توان تولید و پخش صدا 60 وات را دارد و چهار عدد پورت HDMI 2.1 نیز داراست.سامسونگ با پنل VA در این محصول کیفیت تصاویر در محیط های کم نور را بهبود میبخشد و زاویه دید مناسب برای نمایش های گروهی دارد.طراحی ظاهری و کیفیت تولید این محصول هم در رده بالا است.

تلویزیون سونی A80J

A80J محصول متوسطی از شرکت سونی است که در آن دسترسی ها  و توانایی های متناسب با نیاز کاربر را ایجاد کرده است. این تلویزیون دارای صفحه نمایشگرOLED است و دارای پنل WRGB است، پنل‌های WRGB دارای زاویه دید عظیم 118 درجه هستند و برای نمایش دسته جمعی می‎‌توانند بسیار کارایی داشته باشند. نسبت کنتراست تصویر بسیار زیاد و روشنایی عالی HDR باعث شده تا در هر فضایی بتوان از این محصول استفاده کرد. سونی برای این محصول از پردازنده 4 هسته‌ای Cognitive XR حمایت کرده، این پردازنده از نسل نوین پردازنده‌های سونی است که سرعت اجرایی آن برای سیستم عامل بسیار خوب میباشد.

 سیستم صوتی آکوستیک Acoustic Surface Audio+  در این تلویزیون موجود است و 2.2 کانال صدا دارد. این سیستم صوتی دارای دو Actuator و دو ساب ووفر است که با هم قدرت خروجی سی وات را دارند .البته این تلویزیون فناوری دالبی ویژن را هم دارد که می‌تواند تصاویر فورکی را در بهترین حالت خود ارائه کند و مجموعه عظیمی از رنگ‌ها را در اختیار کاربر قرار دهد.سونی برای این محصول از سیستم صوتی نوین Dolby Atmos استفاده کرده که می‌تواند صدایی فراگیر را در فضا ارائه دهد . صفحه نمایشگر این تلویزیون دارای نرخ بازسازی 120 هرتز است و به کمک فناوری XR Motion Clarity صحنه های پر سرعت را شفاف نمایش می دهد و از تار شدن تصاویر می کاهد.همچنین سونی برای این تلویزیون از فناوری XR Motion Clarity برای بهتر کردن صحنه‌های سریع استفاده نموده که در هنگام اجرای فیلم‌های اکشن می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد. این تلویزیون دارای 2 پورت HDMI 2.1 است و قدرت نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. همچنین از ALLM و VRR و فناوری Nvidia G-Sync هم حمایت می کند.

تلویزیون سونی X95J

سونی در تلویزیون X95J از 2 ورودی HDMI2.1 استفاده نموده که آن را برای بازی کردن بهتر کرده است. پردازنده این تلویزیون از مدل X1 Ultimate با 4 هسته‌ی مرکزی است. که سرعت رفرش ریت 120هرتزی را ارائه می‌دهد و به شکل مناسبی تصاویر فورکی را پخش می‌کند، و روشنایی HDR بر روی صفحه نمایشگر ال ای دی آن به شکل بسیار خوبی ارائه می‌شود. سونی در این تلویزیون برای بهتر شدن زاویه دید از لایه دیگری هم بر روی پنل VA حمایت کرده که باعث شده مقدار اندکی کنتراست تصویر پایین تر بیاید. تلویزیون LED سونی X95J  نور پس زمینه Direct Full Array LED و پنل VA دارد. سونی با استفاده از فناوری Local Dimming از مدل Full Array LED نور پس زمینه این تلویزیون را مدیریت می کند و کنتراست تصویر لازم را میبخشد. این تلویزیون قدرت تولید رنگ های مشکی و تیره را عمیقا دارد و با استفاده از فناوری X-Wide Angle زاویه دید مناسبی نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.صفحه نمایشگر این محصول 10 است و رنگ ها را دقیق و زنده نمایش میدهد.این محصول سونی هم اکنون مرغوبترین ال ای دی عرضه شده در بازار جهانی است که برعکس X9500H از توانایی HDMI2.1 حمایت می‌کند.

تلویزیون C1 ال جی

تلویزیون ال جی C1 حقیقتا یکی از بهترین تلویزیون های موجود است. اولد C1 پردازشگر α9 Gen4 دارد که تصاویر و داده های گوناگون را به خوبی تجزیه و تحلیل می‌کند و عالی به نمایش بگذارد. همچنین از نسخه های استاندارد تصویر Dolby Vision IQ ،HLG و HDR10 Pro حمایت می‌کند که در عالی شدن کیفیت تصاویر تأثیر فراوانی دارند. تلویزیون C1 به خاطر مزیت کنتراست فوق العاده و یکدست بودن سطح مشکی آن، این امکان را برای بیننده فراهم می‌کند تا در محیط‌های کم نور هم برنامه‌های تلویزیونی متنوع را با وضوح عالی ببیند.این محصول زاویه دید خیلی خوبی هم دارد.تلویزیون اولد C1 داده های HDR را با بهترین کیفیت به نمایش می‌گذارد و به کمک فناوری AI Picture Pro کیفیت تصاویر راحقیقی تر و زنده نشان می‌دهد. این تلویزیون دارای سیستم صوتی ۲.۲ کاناله با قدرت چهل وات است که همراه با فناوری های AC4 ،دالبی دیجیتال ،دالبی دیجیتال پلاس و Dolby Atmos صوتی همه جانبه و فوق‌العاده را رائه می‌دهد.

تلویزیون C2 ال جی

تلویزیون ویژه بازی صد و بیست هرتز ال جی C2 یکی از مرغوبترین تلویزیون های ال جی در سال 2022 است. تلویزیون C2 دارای صفحه نمایشگر OLED و کیفیت تصویر فورکی است. پنل WRGB در این محصول استفاده شده است که در این نوع پنل‌ها هم زاویه دید عالی است و هم با استفاده از قابلیت اولد نسبت کنتراست نیز در بیشترین سطح قرار دارد. ال جی در این تلویزیون از بالاترین سطح فناوری در تولید تلویزیون استفاده کرده، این قابلیت ها شامل بروزترین فناوری ها برای ارائه بهتر محتوای کنسول‌های بازی است. صفحه نمایشگر این محصول دارای نرخ بازسازی صد و بیست هرتز می باشد و به کمک فناوری OLED Motion Pro صحنه های پر سرعت را واضح نمایش می دهد و از تا شدن تصاویر جلوگیری می کند و به پردازنده نسل5 ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K تجهیز شده است که به آلفا نه مشهور است. این تلویزیون دارای چهار پورت HDMI 2.1 با حمایت از کیفیت تصویر 4K@120Hz است. همچنین به خاطر مزایایی مثل رفرش ریت متغیر در هنگام پخش هر محتوایی شما بهترین کیفیت تصویر را بیننده هستید. همچنین ال جی در C2 از قدرت صوتی مطلوبی با توان چهل وات صدا حمایت کرده که در نوع خودش بی‌همتا است. همچنین ورودی ها و رابط‌های متفاوتی  نیز مثل مدل قبل آن یعنی C1 در C2 نیز وجود دارد و ارتباط و اتصال تلویزیون را با سایر دستگاه‌ها آسان کرده است.

تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون ال جی NANO90 در بازار دارای دو ورژن ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است که مدل بروز تر آن دارای سیستم عامل نوین و ظاهر بهتری نسبت به نسخه گذشته است. NANO90  دارای پنل IPS است به همین خاطر از زاویه دید عظیم و تأخیر در ورودی کم بهره می‌برد. این تلویزیون بهترین عملکرد را برای مشاهده برنامه‌ها دارد زیرا دارای زوایای دید عظیم، و روشنایی کافی است. همچنین به علت حمایت از HDMI 2.1 و VRR، تاخیر ورودی پایین  زمان پاسخگویی عالی برای بازی مناسب است.این محصول دارای پردازشگر α7 Gen4 AI Processor 4K می باشد و با استاده از فناوری 4K Upscaler نویز تصاویر را رفع میکند و رزولوشن آنها را بالا میبرد.بنابراین در تلویزیون ال جی حتی محتواهای کیفیت پایین هم در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش داده می شوند. سیستم عامل webOS در این تلویزیون ۲۰۲۱ تا حدودی بهتر شده است.این محصول دارای دو پورت HDMI 2.1 با حمایت از کیفیت تصویر 4K@120Hz و دو پورت HDMI 2.0 با حمایت از کیفیت تصویر 4K@60Hz ودارای سه پورت USB 2.0 برای وصل شدن حافظه جانبی نیز میباشد.

تلویزیون ال جی NANO80

تلویزیون ال جی NANO80 از محصولات باکیفیت رده نانوسل ۲۰۲۱ است. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر فورکی بوده که محتوای باکیفیت به مخاطب میدهد. این تلویزیون دارای درصد کنتراست تصویر زیاد و روشنایی خوب است که می‌تواند در محیط‌های کم نور عملکرد خوبی را دارد. در این تلویزیون ۲۰۲۱ از پردازنده Quad Core جهت اجرای محتوای شفاف و بدون تیره و تار بودن استفاده شده و با فناوری 4K Upscaler کیفیت تصاویر را بالا میبرد. این تلویزیون از نسخه های HDR شامل HDR10 Pro و HLGحمایت می‌کند تا همه جزئیات را نشان دهد. تلویزیون NANO80 زاویه دید متعادل و قابل قبولی دارد.

در این تلویزیون دو بلندگو صوت بی نظیر باکیفیت برابر بیست وات را به گوش شنونده می‌رسانند.این تلویزیون دارای سیستم عامل هوشمند webOS است که دسترسی های کاربردی مانند وصل شدن وایرلس به وای فای امکان دانلود برنامه و وصل شدن  به موبایل های هوشمند را فراهم می‌کند. همچنین از دستیارهای صوتی Google Assistant و Amazon Alexa هم حمایت می‌کند تا بتوانید فرمان صوتی بدهید. این تلویزیون توان وصل شدن به گوشی های هوشمند اندروید و iOS را دارد و شما میتوانید محتوای دلخواه را از گوشی روی تلویزیون یا بالعکس منتقل نمایید. این محصول دارای گیرنده داخلی وخارجی است که قابلیت ضبط برنامه را دارند.

ذکر این نکته در پایان این مقاله بسیار مهم است که شما مشتری عزیز بهتر است برای خرید هر یک از محصولات بالا حتما با کارشناسان ما تماس برقرار کنید زیرا این توضیحات به اختصار درباره هر یک از محصولات داده شده است تا از حوصله خواننده خارج نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه