در این مقاله به توضیح و بررسی بهترین تلویزیون تا 15 میلیون تومان در دو سایز 49 و 55 از برندهای سامسونگ ال جی میپردازیم.لطفا این مقاله را تا انتها بخوانید تا در انتخاب تلوزیون خود با بودجه 15 میلیون تومان موفق باشید.

بهترین تلویزیون تا 15 میلیون تومان چه مدلی بخرم؟

تلویزیون سامسونگ AU8000

AU8000 یکی از محصولات متوسط و سری هشتم سامسونگ به دلیل قیمت خوب و دسترسی های بسیار خوب همیشه در بازار صوتی و تصویری ایران با استقبال مشتریان مواجه شده است. تلویزیون AU8000 دارای سیستم عامل تایزن و کیفیت تصویر فورکی میباشد. طراحی زیبا همراه با ضخامت کم این تلوزیون باعث زیبایی بصری آن شده است. پنل VA موجود در آن باعث پخش و اجرای مناسب فیلم و برنامه های مختلف شده است. تلویزیون گفته شده دارای نرخ بازسازی شصت هرتز و توان خروجی صوت بیست وات می باشد و برای گیم هایی با کنسول نسل 8 مناسب است.نسبت کنتراست بسیار مناسب ، تأخیر در ورودی کم و مقابله با تابیدن نور از جمله بهترین نقاط مثبت این تلویزیون سامسونگ 2021 به حساب می‌آید و نقطه ضعف آن هم عدم پشتیبانی از توانایی نوردهی موضعی و درصد روشنایی نامناسب در محتواهای HDR و SDR هم میباشد.این تلویزیون دارای قابلیت Triple Protection بوده و از تلویزیون در برابر حوادثی مثل رعد و برق، نوسان برق و رطوبت حفاظت می کند تا عمر مفید تلوزیون زیاد شود.در صورتی که می خواهید بودجه کمتری را صرف کنید و به دنبال تلویزیون قیمت پایین تر هستید، می توانید تلویزیون سامسونگ AU7000  انتخاب نمایید.بهترین تلویزیون تا 15 میلیون تومان چه مدلی بخرم؟

تلویزیون ال جی NANO79

یکی دیگر از محصولات ال جی در سال 2022 NANO79 است که هم فورکی میباشد و هم ال ای دی. این محصول مناسب استفاده روزانه و دیدن برنامه های مختلف است.صفحه نمایشگر این تلوزیون پنل تصویر IPS است که هم زاویه دید مناسبی دارد و هم برای تماشای گروهی مناسب است. همچنین ال جی برای اتصال این تلویزیون به سایر دستگاه‌ها از ورودی های مختلفی حمایت کرده است که شامل ورودی های HDMI و خروجی صدای اوپتیکال و ورودی های یو اس بی می‌شود.تلوزیون از نظر ظاهری زیبا و خوش طرح میباشد. ال جی در این تلویزیون از طراحی  باریک و پایه‌ای نیم دایره در مرکز استفاده کرده که می‌تواند بر روی انواع سطح های مختلف قرار بگیرد.

تلویزیون سامسونگ BU8000

BU8000 از دیگر تلویزیون‌های قیمت مناسب میباشد که کمپانی سامسونگ تولید کرده است. صفحه نمایش این محصول دارای نرخ بازسازی شصت هرتز برخوردار است و با استفاده کردن از فناوری Auto Motion Plus و Motion Rate 120 صحنه های پر سرعت را واضح نمایش می دهد و از تیره شدن محتواها جلوگیری می کند. طراحی ظاهری تلوزیون چشمگیر و زیبا است همچنین یکی دیگر از این مزایای فوق العاده در این تلویزیون صفحه نمایشگر کریستالی میباشد که رنگ مشکی را به صورن یکدست پخش میکند و همین منجر می‌شود که HDR در این تلویزیون تصویر را در عالی ترین وجه قرار دهد، به خصوص هنگامی که نور میخواهد جلوی دید شما را بگیرد . این محصول برای کنسول نسل 8 مناسب اما برای کنسول نسل 9 خوب نیست.سیستم عامل ورژن 6.5 تایزن در آن نصب است که کاربر با استفاده از آن دسترسی خوبی به بازی‌ها و برنامه‌های آن با اتصال با اینترنت WIFI و LAN دارد و می‌تواند سرگرم کننده و جذاب باشد. کیفیت تصویر فورکی در آن با پشتیبانی از رزولوشنی با ابعاد 3840×2160 پیکسل در ان بسیار خوب میباشد. سامسونگ با ارائه پردازشگر تصویری از نوع کرستالی فورکی منجر میشود تا تصاویر قدیمی و کیفیت پایین را ارتقا دهد و شما آن محتواها را ملاحظه کنید.

تلویزیون ال جی UQ8000

مدل UQ8000 یکی از محصولات متوسط  ال جی در سال 2022 است. رزولوشن 3840×2160 پیکسل در تلویزیون فورکی ال جی UQ8000  وجود دارد و می تواند محتوای فورکی را به آسانی و سهولت نمایش دهد. ال جی این تلوزیون را به نسل 5 پردازشگر تصویر آلفاپنج تجهیزکرده است که با کمک گرفتن از فناوری 4k Upscaler، علاوه بر افزایش رزولوشن محتوای ورودی، نویز تصاویر را هم کم میکند تا همه چیز را با کیفیتی شبیه به فورکی و با همه جزئیات نشان دهد.این تلویزیون توان پخش محتوای HDR با نسخه های HLG و HDR10 Pro را دارد و به دلیل مزیت فناوری Active HDR، اینگونه محتوا را با بهترین کیفیت ممکن نمایش می دهد.بهترین تلویزیون تا 15 میلیون تومان چه مدلی بخرم؟

البته این محصول برای گیمرهای حرفه ای عالی نیست ولی می توانید از آن به عنوان صفحه نمایشگر کنسول های نسل هشت مثل پی اس چهار، پی اس پرو  یا Xbox One استفاده نمود.این تلویزیون در سایزهای مختلف از چهل و سه تا هشتاد و پنج اینچ در دسترس است و البته این تلویزیون دارای بهترین سطح سیستم عامل‌های webOS دارد. این سیستم عامل با استفاده از پردازشگر 4 هسته‌ای α5 Gen5 AI 4K نسل 5 ال جی که عملکرد بسیار خوبی دارد به سهولت برنامه‌ها را پردازش و اجرا کند. همچنین ال جی با کمک گرفتن از صفحه نمایشگر ال ای دی و تعبیه پنلی از نوع IPS بر روی آن توان نمایش گروهی را برای شما بسیار بهبود بخشیده زیرا پنل IPS نصب شده در آن زاویه دید عظیمی بر روی آن بخشیده است.البته نسبت کنتراست در آن تا حدی پایینتر و ممکن است در محیط‌های کم نور روشنایی تلویزیون خوب و مناسب نباشد. سیستم صوتی دارای 2 کانال صوتی ده واتی و در مجموع با قدرت 20 وات صدا ارائه می‌شود. این تلویزیون دارای سه پورت HDMI 2.0 با حمایت از کیفیت تصویر 4K@60Hzاست.شما کاربر عزیز در صورتی که به دنبال یک تلویزیون ارزان تر برای استفاده روزانههستید، می توانید تلویزیون ال جی UQ7500 را انتخاب کنید.

تلویزیون‌ AU7000 سامسونگ

AU7000 یکی از تلویزیون‌های برند سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بوده و در ردیف7 می باشد که دارای پنل VA با کیفیت تصویر فورکی و رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ است، که محتواها را با سرعت نرخ بازسازی شصت هرتز برای شما مخاطب عزیز به تصویر خواهد کشید. AU7000 ظاهری شبیه سری گذشته اما با این اختلاف که دارای ضخامت کمتری است میباشد که می‌تواند زیبایی منزل شما را زیادتر کند. صفحه نمایشگر این تلویزیون دارای عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) است و  با کمک گرفتن از قابلیت One Billion Color قدرت تولید حدود 1 میلیارد رنگ متنوع و مختلف را دارد. همچنین با استفاده از قابلیت PurColor رنگ های طبیعی و زنده تولید می کند.تلویزیون AU7000  تنها از 3 ورودی HDMI و یک درگاه یو اس بی بهره‌مند شده است، که این مقدار کم یو اس بی شاید گاهی اوقات شما را با مشکل مواجه کند. البته مزیت کلیدی این محصول Crystal Processor فورکی  بوده که  میتواند به کمک صفحه نمایشگر کریستالی آن تصاویر خوب و با کیفیتی را به نمایش بگذارد. این تلویزیون از تواناییBT HID و USB HID برخوردار است و شما می توانید موس و کیبورد بی سیم یا باسیم خود را به تلویزیون وصل نمایید و قابلیت Remote Access در این محصول موجب میشود تا تلویزیون را با شبکه به کامپیوتر راه دور وصل کرده و ریموت نمایید و کارهایتان را با تلوزیون به آسانی و سهولت انجام دهید.در مجموع می‌توان گفت تلویزیون سامسونگ AU7000 یکی از مدل‌های کیفیت خوب برای مصارف روزانه و خانگی میباشد.بهترین تلویزیون تا 15 میلیون تومان چه مدلی بخرم؟

تلویزیون ال جی LP5000

LP5000 ال جی یکی از تلویزیون‌های چهل و سه اینچ ارزان قیمت، با دسترسی های مناسبی است که در سال ۲۰۲۱ تولید شده است. ال جی در این محصول از کیفیت تصویر فول اچ دی استفاده کرده، که برابر با ۲۱۳۸۴۰۰ پیکسل است.پنل ضعیفی در این محصول وجود دارد اما بازهم برای مصارف خانگی مناسب است.. سیستم عامل Linux به جای  webOS  در این تلوزیون وجود دارد این سیستم عامل در مقایسه با سیستم عامل webOS دارای رابط کاربری معمولی تر و همچنین دسترسی های کمتری است.همچنین صدای ضعیفی از این محصول پخش میشود که قطعا اگر بخواهید در فضا های بزرگ استفاده کنید نیاز به سیستم صوتی پشتیبان هستید. البته در نظر داشته باشید که کیفیت صدا مناسب است. یکی دیگر از نقاط منفی این تلویزیون عدم حمایت از بلوتوث است .

سایز مناسب تلویزیون تا 15 میلیون کدام اند؟

و اما در پایان باید گفت که تلویزیون‌های مورد نظر شما هرکدام دارای قیمت‌ مخصوصی است که شما باید بنابر با نیاز خودتان آن را انتخاب نمایید. در مورد نخست باید به تلویزیون AU8000 سامسونگ اشاره نمود که بهترین رتبه را نسبت به بقیه مدل‌های معرفی شده دارد . سپس و بعد از آن مدل‌های BU8000 و AU8100 از کمپانی سامسونگ ارائه شده‌اند که دارای دسترسی های قابل قبولی برای مصارف خانگی هستند و در آن‌ها از رابط کاربری تایزن 2022 و 2021 حمایت شده است. بعد از آن شما می توانید توجه به تلویزیون های UP ال جی با مدل UP8100 و UP7750 داشته باشید که از صفحه نمایشگر خوب و مناسب برای پخش در نمایش خانگی با رفرش ریت بالا برای ارائه صحنه‌های پر سرعت برخوردار میباشد اما اگر به دنبال تلوزیون های ارزان قیمت و خوب هستید تلویزیون ال جی LP5000 و AU7000 سامسونگ حتما می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.بهترین تلویزیون تا 15 میلیون تومان چه مدلی بخرم؟

ذکر این نکته در پایان این مقاله بسیار مهم است که شما مشتری عزیز بهتر است برای خرید هر یک از محصولات بالا حتما با کارشناسان ما تماس برقرار کنید زیرا این توضیحات به اختصار درباره هر یک از محصولات داده شده است تا از حوصله خواننده خارج نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه