بهترین تلویزیون های 4k 

با پیشرفت هر روز در حوزه تولید لوازم برقی ما شاهد تولید محصولات پیشرفته و نوین هستیم. تلوزیون هم این قائده مستثنی نیست و هر روز مدل های جدیدتر آن روانه بازار میشود.امروز میخواهیم شما را با بهترین تلوزیون های فورکی بازار آشنا نماییم.

کیفیت تصویر 4K

تلوزیون هایی با فناوری فورکی یا 4K از شفافیت زیادی در مقایسه با تلویزیون‌‌های فول اچ دی یا 1080p برخوردار می‌باشد. این توانایی باعث شده تا پیکسل‌‌های فراوان در فضایی بسیار کوچک قرار داده شود. یکی از علت هایی که از کلمه فورکی برای این مدل تلویزیون‌‌ها استفاده می‌شود این است که شفافیت این تلویزیون‌‌ها تقریباً چهار برابر رزولوشن 1080p است و همین مزیت سبب شده است تا مشتریان و طرفداران بسیار زیادی را جذب کند و در بازار صوتی و تصویری جایگاه ویژه ای پیدا کند.بهترین تلویزیون 4k در بازار ایران

بهترین تلویزیون 4k برند سونی، ال جی و سامسونگ

احتمالا برای شما سوال پیش میاید که از بین سه مارک SONY، ال جی و سامسونگ کدام یک خوب است؟! در حقیقت هر کدام از این سه برند در زمینه های متفاوت مناسب عمل می کنند و دارای خصوصیات منحصر به فردی می باشند. پس با توجه به نیازهایتان و بودجه ای که دارید تصمیم گیری کنید.

بهترین تلویزیون های 4K در سال 1402

در آغاز می خواهیم بهترین تلویزیون های 4K در سال 1402 موجود در بازار ایران را از سه برند معروف ال جی، سونی و سامسونگ به شما کاربر گرامی معرفی کنیم که هر کدام جزو امتیاز بالاهای سال جدید هستند.

تلویزیون ال جی C2

تلویزیون بازی صد و بیست هرتز ال جی C2 یکی از مرغوب ترین تلویزیون های ال جی در سال 2022 است. تلویزیون C2 دارای صفحه نمایشگر OLED و کیفیت تصویر فورکی است.در این محصول از پنل WRGB استفاده شده است که در این نوع پنل‌ها هم زاویه دید مناسبی ایجاد شده است و هم با استفاده از فناوری اولد نسبت کنتراست نیز در بهترین رده قرار دارد. ال جی در این محصول از بهترین سطح فناوری در تولید تلویزیون استفاده نموده است، این فناوری‌ها شامل بروزترین قابلیت ها برای ارائه بهتر تصاویر و محتواها کنسول‌های بازی است. صفحه نمایشگر این محصول دارای سرعت بازسازی صد و بیست هرتز می باشد و به کمک قابلیت OLED Motion Pro صحنه های پر سرعت را واضح نمایش می دهد و از تیره و تار شدن محتوا ممانعت می کند و به پردازنده نسل5ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K تجهیز شده است که به آلفا نه معروف است.این تلویزیون دارایHDMI2.1 از فناوری های ممتاز است که اجازه ارسال محتوا صد و بیست هرتز را به آسانی برای کاربر فراهم می‌کند و کیفیت بی‌مانندی را با جزئیات بسیار زیاد برای کاربر اجرا میکند و این تلویزیون دارای چهار پورت HDMI 2.1 با حمایت از از کیفیت تصویر 4K@120Hz است.همچنین با وجود قابلیت‌هایی هم چون رفرش ریت متغیر در هنگام پخش هر محتوایی شما بهترین حد از کیفیت تصویر و محتوا را میبینید. همچنین ال جی در C2 از قدرت صوتی خوبی  با توان 40 وات صدا حمایت کرده است.بهترین تلویزیون 4k در بازار ایران

تلویزیون ال جیCS

CS از تلویزیون‌های شرکت ال جی است که در سال 2022 به بازارهای جهانی صوتی و تصویری وارد شد. تلویزیون CS یکی از بهترین و ممتازترین تلویزیون های گیمینگ صد و بیست هرتز ال جی می باشد. این محصول دارای صفحه نمایشگر OLED و کیفیت تصویر فورکی می باشد. صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ ده بیت حقیقی است و با کمک گرفتن از فناوری Perfect Color و True Color Accuracy Pro مجموعه ای از رنگ های زنده و طبیعی و حقیقی را تولید و پخش می کند. صفحه نمایش این محصول دارای سرعت بازسازی صد و بیست هرتز است و به کمک فناوری OLED Motion صحنه های پر سرعت را واضح و شفاف نمایش می دهد و از تار و ضعیف شدن تصاویر و محتوا جلوگیری می کند. این تلویزیون به پردازنده نسل پنج آلفا نه ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K مجهز است. این پردازشگر به کمک گرفتن از فناوری 4K Upscaler و AI Upscaling Gen2 رزولوشن تصاویر را ارتقا و افزایش داده و نویز آنها را رفع میکند. همچنین ال جی در این تلویزیون از تمام خصوصیات یک مانیتور در آن استفاده نموده است و بهره گرفته است و می‌تواند شبیه یک مانیتور نیز از آن استفاده نمایید. ال جی از همه فناوری های مخصوص برای پخش کنسول‌های نسل جدید حمایت به عمل آورده؛ این فناوری ها شامل سرغت بازسازی متغیر و و ورودی های HDMI2.1 و سرعت نوسازی صد و بیست هرتزی می‌شوند. این تلویزیون دارای چهار پورت HDMI 2.1 است و قدرت نمایش دادن محتوا با کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد.طراحی ظاهری این تلویزیون بسیار خوب و زیبا میباشد.

تلویزیون ال جی QNED80

تلویزیون QNED80 یکی از قیمت مناسب ترین تلویزیون های گیمینگ ال جی با صفحه نمایشگر کیوند و کیفیت تصویر فورکی در 2022 می باشد. وجود فناوری  Edge LED در این محصول باعث شده تا نور پس زمینه تلویزیون را بر روی صفحه نمایشگر پخش و اجرا می‌کند. اما نور پس زمینه در این تلویزیون نیز با استفاده از قابلیت HDR10 Pro به بهترین شکل مدیریت و کنترل می‌شود و نور تلوزیون را با توجه به نور محیط تنظیم میکند .دارای دو پورت HDMI 2.1 با حمایت کردن از کیفیت تصویر 4K@120Hz و دو پورت HDMI 2.0 با حمایت کردن از کیفیت تصویر 4K@60Hz بوده که با استفاده از آن شما بهترین سرعت بازسازی موجود یعنی صد و بیست هرتز را تجربه می‌کنید و می‌توانید همه  قسمت های یک فیلم یا یک بازی را هم در بهترین حد تجربه کنید و همچنین دارای دو پورت USB 2.0 برای وصل شدن به حافظه جانبی است. سیستم صوتی دارای دو اسپیکر Down Firing است که توان خروجی صدای آن بیست وات است.این تلویزیون دارای بروزترین ورژن سیستم عامل webOS تا به این زمان یعنی webOS 7 است.همچنین ال جی در این تلویزیون از پردازنده پر قدرت α7 Gen5 AI Processor فورکی استفاده کرده که می‌تواند در اجرا و کارایی سیستم عامل بسیار مفید و مناسب باشد. این پردازشگر در ارتقای کیفیت تصاویر کم کیفیت و افزایش  آن‌ها از نظر کیفیتی نیز می‌تواند عملکرد مناسبی ارائه کند، و آن‌ها را با همه جزئیات نمایش دهد و همچنین این تلویزیون از برنامه ال جی ThinQ برای تنظیم و کنترل تلویزیون با گوشی هوشمند پشتیبانی و حمایت میکند.بهترین تلویزیون 4k در بازار ایران

تلویزیون سامسونگ  QN90B

 QN90B QLED یک تلویزیون مرغوب سامسونگ است که جزو تلویزیون های سری نه سامسونگ به حساب می اید و  برای مصارف روزانه ،تماشای فیلم  و بازی کردن به صورت حرفه ای هم خیلی مناسب و مفید است.  رابط هوشمند مخصوص تایزن  OS در این محصول استفاده شده است که مجموعه گسترده ای از برنامه ها و بازی ­ها را ارائه می دهد. این تلویزیون صفحه نمایشگر ده بیتی با توان تولید و نمایش حدود یک میلیارد رنگ متنوع و مختلف دارد و می تواند تصاویر را با رنگ های حقیقی و جذاب تری به بیننده نشان دهد. QN90B برای وصل شدن به کنسول های نسل 9 یا حتی کامپیوتر های گیمینگ نیز مورد خیلی مناسبی است. این تلوزیون دارای قابلیت وصل شدن به گوشی همراه، پخش موزیک با بلوتوث و دانلود برنامه های متعدد و نصب آنها و حافظه داخلی می باشد. QN90B دارای قدرت خروجی صدا شصت وات است و چهار عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی، خارجی و کابلی نیز می باشد. سامسونگ در این تلویزیون از ورودی ها و رابط‌های کاربری بسیار زیادی استفاده نموده است که شامل چهار ورودی HDMI است که در میان آن‌ها نیز از ورژن جدید آن یعنی HDMI2.1 استفاده شده تا عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل های قبل داشته باشد. همچنین این تلویزیون به علت داشتن ورودی ارتباطی HDMI2.1  دارای سرعت بازسازی صد و بیست هرتز هستند.این تلوزیون قدرت تولید و پخش مجموعه ای از رنگ های متنوع و مختلف را دارد و رنگ ها را به صورت زنده و واقعی و طبیعی به بیننده نشان می ­دهد.

سامسونگ QN85B QLED

سامسونگ QN85B کیولد یک تلویزیون مرغوب سامسونگ است که در سری هشتم و سال 2022 به خریداران عرضه شده است. تلویزیون QN85B هم برای مصارف روزانه و هم فیلم دیدن و هم بازی کردن مناسب است. و می توانید با وصل کردن کنسول بازی نسل نهم خود، به بازی کردن با آن بپردازید. صفحه نمایشگر این تلویزیون دارای سرعت بازسازی صد و بیست هرتز است و به خاطر فناوری Auto Motion Plus صحنه های پرسرعت را شفاف و عالی نمایش می دهد. بودن  قابلیت نوین LED Clear Motion به این تلویزیون اجازه مدیریت نور پس زمینه را می دهد تا در هنگام نمایش محتواهای  پر سرعت محتواها و تصاویر روان و بدون تیرگی نمایش داده شوند. این محصول به کمک پردازنده ممتاز خود و قابلیت AI Upscale نویز تصاویر کیفیت پایین را رفع می کند و رزولوشن آن را ارتقا می دهد تا همه محتوا به کیفیت تصویر فورکی نمایش داده شود. این محصول نیز مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، دارای رابط هوشمند مخصوص تایزن OS سامسونگ استفاده می باشد که مجموعه گسترده ای از برنامه ها و بازی ها را به مخاطب ارائه می دهد. این محصول دارای توان خروجی صدا شصت وات و چهار عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.سامسونگ در این تلویزیون برای افزایش کنتراست تصویر در اتاق های کم نور از پنل VA حمایت کرده، البته این پنل زاویه دید کمتری دارد اما طراحی ظاهری این محصول  زیبا و چشم نواز است.

تلویزیون سامسونگ Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80B از تولیدات سری هشتم در سال 2022 می باشد.  تلویزیون Q80B از تولیدات نوین است که نمونه آن با نام مخصوص Q80A در سال 2021 معرفی شده بود و اکنون با پیشرفت‌های نوین در این تلویزیون  رو به رو هستیم که به بازار عرضه شده و مثل گذشته مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است.تلویزیون Q80B یک تلویزیون فورکی سامسونگ با صفحه نمایش کیولد و مناسب استفاده روزانه بازی و دیدن حرفه ای فیلم است و در سایزهای متنوع موجود است. سامسونگ در این تلویزیون برای ارتقای کیفیت محتواهای اکشن در کنسول‌های بازی و فیلم‌ از سرعت بازسازی  صد و بیست هرتز پشتیبانی کرده که می‌تواند برای بازی کردن هم عالی باشد. همچنین این محصول از نسخه های +HDR10 و HLGحمایت می کند،این تلوزیون دارای توان خروجی صدا شصت وات است که عدد خوبی است و مناسب کنسول بازی نسل نهم می باشد و دارای چهار عدد پورت HDMI 2.1 می باشد.گیرنده داخلی و خارجی و کابلی در این محصول قرار داده شده است.در کنار این قابلیت ها وجود رابط‌های کاربری مختلف و متنوعی مثل HDMI و یو اس بی یکی از اصلی ترین نیاز کاربران را رفع کرده است .بهترین تلویزیون 4k در بازار ایران

تلویزیون سونی X90K

روشنایی بی نظیر و طراحی زیبا از خصوصیات و قابلیت های ممتازی بوده که تلویزیون سونی X90K را نسبت به مدل های قبلی این کمپانی شاخص کرده است.سونی سعی و تلاش زیادی کرد در این مدل نقاط منفی مدل های قبل را رفع نماید و کیفیت تلوزیون را بالاتر ببرد .این محصول با دسترسی های خیلی خوبی که دارد کار را برای راه اندازی و اجرای کنسول‌های بازی نسل نوین فراهم کرده است که در نتیجه‌ی آن کاربر قابلیت استفاده از سرعت بازسازی صد وبیست هرتزی را خواهد داشت. همچنین شما با استفاده از سرعت بازسازی متغیر یا در اصطلاح VRR اجازه پخش صحنه‌ها ی پرسرعت را در بهترین کیفیت ممکن دارید. قدرت صوتی در این تلویزیون سی وات است که با استفاده از 2 کانال مجزای صوتی پخش می‌گردد. ورودی های ارتباطی هم در بهترین و مرغوبترین حالت و با تنوع زیاد برای کاربر ایجاد شده اند .به خاطر مزیت تاخیر ورودی پایین، تایم پاسخگویی پرسرعت و حمایت و پشتیبانی ازاین محصول برای نرخ بازسازی متغیر برای انجام بازی روان و بدون نقص عالی است. این تلوزیون از پهنای باند HDMI 2.1 برای گیم هایی  با درصد فریم بالا هم حمایت و پتشیبانی می کند.این تلویزیون برای دیدن فیلم در فضا های کم نور عالی است. با داشتن مزیت نسبت کنتراست طبیعی زیاد خود، رنگ مشکی را عمیقا و بسیار خوب نشان میدهد.

تلویزیون سونی X85K

اگر میخواهید تلوزیون سونی با دسترسی های خیلی مناسب جهت حمایت از کنسول‌های بازی نسل 9 داشته باشید بدون تردید تلویزیون X85K یکی از انتخاب های شما خواهد بود؛ تلویزیون سونی X85K با قیمت مناسب و با صفحه نمایشگر ردیف K بوده که از توانایی هایی مانند سرعت بازسازی صد و بیست هرتزی،از VRR و ALLM حمایت خواهد کرد که منجر به پخش تصاویر با کیفیت زیاد خواهد شد. این تلویزیون در مجموعه ای عظیم از سایزهای چهل و سه  تا هشتاد و پنج اینچ موجود میباشد، این محصول دارای پنل VA مجهز است و می تواند رنگ مشکی عمیقی را تولید نماید، سونی با استفاده نمودن از قابلیت HDR از فرمت تصویر دالبی ویژن هم پشتیبانی میکند و تصاویر را با کیفیت رنگ بالا پخش میکند. پردازنده تصویر 4K HDR X1 در این محصول به کار رفته است که کارایی محصول را با سرعت بالا ضمانت میکند، این محصول دارای فناوری Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست محتوا و تصاویر را به صورت پویا بهبود می بخشد.همچنین شما با استفاده از سیستم عامل نوین اندروید میتوانید برنامه های مختلف و متنوع را نصب نمایید و خودتان را سرگرم نمایید. سونی در این تلویزیون از ورودی های HDMI2.1 حمایت کرده است؛ این ورودی می‌توانند کیفیت تصویر صد و بیست هرتز را در اختیار شما ، کاربر عزیز قرار دهد تا تلویزیون برای اجرا و پخش کنسول‌های بازی مانند پی اس 5 کارایی بهتری داشته باشد و شما از بازی کردن لذت ببرید.بهترین تلویزیون 4k در بازار ایران

تلویزیون سونی X80K

X80K یکی دیگر از محصولات و تولیدات رده متوسط شرکت سونی است که در آن از کیفیت تصویر فورکی با سرعت رفرش ریت شصت هرتز حمایت شده است. سونی در این تلویزیون تمام تلاش و سعی خود را انجام داده است تا تلوزیونی با قیمت و کارایی مناسب به مشتری ارائه دهد. این تلویزیون از بروزترین رابط کاربری یعنی گوگل‌ تی‌وی و سیستم عامل ANDROID نسل یازدهم حمایت کرده که برنامه‌های موجود در آن بسیارگسترده تر و دسترسی به اینترنت با مرورگر‌های متفاوت خیلی ساده‌تر شده است. سونی در این تلوزیون هم از توانایی HDR10 حمایت کرده که می‌تواند به آسانی نور پس زمینه و روشنایی تلویزیون را تنظیم و مدیریت کند تا شما محتوا را در بهترین حالت مشاهده کنید.پنل IPS با زاویه دید عالی که برای نمایش‌های گروهی است در این محصول استفاده نموده است، این محصول دارای چهار پورت HDMI 2.0 است  و از فناوری ALLM حمایت می کند اما متاسفانه فاقد فناوری VRR است.این تلویزیون به واسطه  رابط گوگل تی وی که دارد امکان دانلود برنامه های متنوع و مختلف را برای شما ایجاد میکند، که البته با وب‌کم تلویزیون مخصوص سونی میتواند تعامل کند،پس شما می‌توانید از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده نمایید. همچنین با ریموت آن  که دارای میکروفون داخلی هم میباشد سونی به شما امکان می دهد از فرمان های صوتی استفاده کنید تلوزیون را مدیریت نمایید.

بهترین تلویزیون 4K بازار ایران

در مطلب بالا بهترین تلویزیون های فورکی به شما چندین محصول را از برندهای معتبر معرفی نمودیمحالا در جدول زیر ویژگی های هرکدام را جداگانه اما مختصر برای شما آورده شده است تا بهتر تصمیم گیری نمایید.

ذکر این نکته در پایان این مقاله بسیار مهم است که شما مشتری عزیز بهتر است برای خرید هر یک از محصولات بالا حتما با کارشناسان ما تماس برقرار کنید زیرا این توضیحات به اختصار درباره هر یک از محصولات داده شده است تا از حوصله خواننده خارج نشود.

جستجو:

ویژگی ها و مــــدلC2QN90BQN85BX85KX90KQ80BQNED80X80K
تولید کنندهال جیسامسونگسامسونگسونیسونیسامسونگال جیسونی
سال ساخت20222022202220222022202220222022
کشورسازندهکرهکرهکرهژاپنژاپنکرهکرهژاپن
کشور مونتاژاندونزیمصر-مجارستانمصرمالزیمالزیمصراندونزیمالزی
قابلیت ضبط
منو فارسیمونتاژ مجارستان: ندارد
مونتاژ مصر: دارد
امتیازات        
ترکیبی8.98.78.28.27.87.77.47.4
فیلم9.28.78.38.78.07.16.97.2
برنامه تلویزیونی8.68.68.27.97.68.17.77.8
برنامه ورزشی8.98.68.17.67.58.07.77.4
گیمینگ9.38.78.48.68.07.97.67.5
فیلم HDR8.68.78.18.37.87.16.66.9
بازی HDR9.08.78.48.58.07.97.67.7
مانیتور9.58.98.17.97.88.68.57.9
مشخصات اصلی        
نوع صفحه نمایشOLEDNeo QLEDNeo QLEDLEDLEDQLEDQNEDLED
نوع پنلWOLED (WRGB)VAADSVAVAVA-ADSIPSIPS
کیفیت تصویر4K4K4K4K4K4K4K4K
طراحی        
نوع پایهوسط و خطیوسط و خطیوسط و خطیدو طرف و دو شاخهدو طرف و خطیوسط و خطیدو طرف و دو شاخهدو طرف و دو شاخه
ضخامت بدنه(cm)4.42.72.77.17.05.45.76.9
ضخامت حاشیه(cm)0.70.90.91.01.11.11.01.5
کیفیت ساخت9.09.09.07.57.57.07.57.0
نرخ تازه سازی120Hz120Hz120Hz120Hz120Hz120Hz120Hz60Hz
کنتراست109.58.37.59.26.12.33.4
لوکال دایمینگ
اوج روشنایی SDR7.79.39.28.38.68.77.07.3
اوج روشنایی HDR7.39.48.37.26.87.46.06.1
طیف رنگ8.68.68.48.18.48.07.97.8
حجم رنگ7.99.17.47.58.38.06.36.7
یکنواختی خاکستری8.77.47.57.66.87.17.97.8
یکنواختی مشکی108.96.78.47.44.36.45.5
انعکاس نور9.29.17.37.97.27.37.37.3
کیفیت SD8.08.08.08.08.08.08.08.0
کیفیت HD8.08.08.08.08.08.08.08.0
کیفیت Full HD9.09.09.09.09.09.09.09.0
کیفیت 4k1010101010101010
کیفیت 8k0.00.00.00.00.00.00.00.0
زمان پاسخ دهی9.98.88.48.18.38.57.97.3
سرعت تازه سازی متغیر9.49.49.49.49.49.49.40.0
VRR
FreeSync
G-SYNC Compatible
ورودی        
تأخیر در ورودی9.79.69.79.39.29.79.59.6
تعداد HDMI4 عدد HDMI 2.14 عدد HDMI 2.14 عدد HDMI 2.12 عدد HDMI 2.0
2 عدد HDMI 2.1
2 عدد HDMI 2.0
2 عدد HDMI 2.1
4 عدد HDMI 2.12 عدد HDMI 2.0
2 عدد HDMI 2.1
4 عدد HDMI 2.0
تعداد USB3 عدد USB 2.02 عدد USB 2.02 عدد USB 2.01 عدد USB 2.0
1 عدد USB 3.0
1 عدد USB 2.0
1 عدد USB 3.0
2 عدد USB 2.02 عدد USB 2.01 عدد USB 2.0
1 عدد USB 3.0
گیرنده خارجی
خروجی نوری صدا11111111
خروجی هدفون
ورودی کامپوننت0000000
خروجی RCA صدا0000000
ورودی کامپوزیت10011001
ورودی آنتن1مونتاژ مجارستان: 3
مونتاژ مصر: 2
311221
Ethernet11111111
ورودی IR0011001
HDR10
+HDR10
دالبی ویژن
HLG
HDMI 2.0
HDMI 2.1
CEC
HDCP 2.2
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi
ARC
eARC
دالبی اتموس به وسیله eARC
DTS
صوتی        
امتیاز کیفیت صدا7.66.87.16.37.17.76.46.3
توان صدا خروجی40w60w60w20w30w60w20w20w
قابلیت های هوشمند        
رابط کاربری8.58.58.58.08.08.58.58.0
سیستم عاملwebOSTizenTizenAndroidAndroidTizenwebOSAndroid
نسخه76.56.510106.5710
راحتی استفادهآسانآسانآسانمتوسطمتوسطآسانآسانمتوسط
اتصال به موبایل
کنترل صوتی
کنترل روی تلویزیون
مصرف برق77w61w60w61w75w76w60w61w

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه