امروز در این مقله میخواهیم شما را با بهترین برندهای تلویزیون آشنا کنیم.برندهایی مانند ال جی ،سامسونگ ،هایسنس و … . لطفا تا پایان با این مقاله کاربردی همراه باشید.بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

LG

ال جی یکی از نخستین تولیدکننده‌هایی است که تلویزیون‌های OLED را ساخته است . تلویزیون‌های OLED به خاطر مزیت تکنولوژی ساطع کنندگی نور که می‌تواند پیکسل‌ها را به شکل مجزا فعال و غیرفعال کند و می‌توانند رنگ مشکی عمیق را نشان دهد مورد توجه کاربران میباشد. نسبت کنتراست تصاویر معمولا منجر به ارتقای کیفیت تصویر در یک فضای کم نور می‌شود و یک تجربه عالی از دیدن فیلم برای شما به وجود میاورد. LG همچنین تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی هم تولید می‌کند که بیشتر از پنل‌های آی پی اس در آن‌ها استفاده می‌کند که زاویه دید گسترده تری را با نسبت کنتراست پایین تر به مخاطب ارائه می‌دهند.این یعنی اینکه تلویزیون‌ها انتخاب عالی برای مشاهده در اتاق کم نور نیستند، اما اگر شما از زوایای غیر مستقیم، تلویزیون را ببینید کارایی فوق العاده ای دارد زیرا تصویر در زوایای غیر مستقیم با کیفیت مناسب حفظ میشود.بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

از نظر عملکرد، بیشتر تلویزیون‌های LG دارای زمان پاسخ گویی سریع و تاخیر ورودی خیلی کم هستند که این برای گیمرها و علاقه مندان به بازی های ویدیویی خیلی عالی است. جدیدترین مدل‌های OLEDحمایت از قابلیت نرخ بازسازی HDMI Forum را برای تجربه بازی بدون تیرگی و تاری و همچنین حمایت نمودن از HDMI 2.1 را ایجادمی‌کند. بیشتر تلویزیون‌ LG با آخرین ورژن از سیستم عامل LG WebOS ساخته می‌شوند که کاربرد آن بسیار سهل است و عملکرد آن نیز آسان است و این اجازه را به شما می‌دهد تا به برنامه‌های فراوانی دسترسی پیدا کنید .بهترین مارک تلویزیون کدام است؟ بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

تلویزیون‌های بالا رده ال جی دارای ریموت پیشرفته‌ای میباشند که به شما اجازه می‌دهد به آسانی در منوها سرچ کنید یا حتی فرمان‌های صوتی را با آن انجام دهید. قابل توجه است که تلویزیون‌های با پنل آی پی اس از برند ال جی، برای استفاده به جای مانیتور کامپیوتر فوق العاده هستند زیرا معمولاً Chroma 4: 4: 4 را به خوبی نمایش می‌دهند. و به خاطر مزیت زاویه دید عظیم آن‌ها ، کیفیت خوبی هنگام پخش شاهد هستید. تلویزیون‌های LG انتخاب خوبی برای دیدن فوتبال یا بقیه ورزش‌ها هستند. با توجه به بررسی های متعدد تلویزیون اولد به‌ دلیل جداسازی رنگ بسیار عالی و سرعت تطبیق پذیری زیادی در تصاویر دارد پس برای نمایش دادن لحظات فوری ورزشی بسیار خوب است. پس نتیجه میگریم برای دیدن مسابقات ورزشی ال جی بهترین گزینه است.بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

مزایای تلویزیون های ال جی

  • زاویه دید گسترده در هر 2 مدل ال ای دی و OLED
  • پلتفرم هوشمند WebOS 3.5 با دسترسی ها و امکانات زیاد
  • طراحی شیک و قیمت مناسب
  • دارا بودن انواع گیرنده‌های DVB-C ،DVB-T2،DVB-S،DVB-S2 در همه مدل‌ها
  • دارا بودن پردازشگر پرقدرت و فناوری نانوسل در برخی از مدل‌های نانو
  • پیشنهاد شده برای اجرا کنسول‌های بازی نسل 9

معایب تلویزیون های ال جی

  •  
  • کنتراست پایین در ال ای دی ها
  • یکنواختی خاکستری پایین در ال ای دی
  • کیفیت ساخت معمولی در مقایسه با کمپانی سونی

تلویزیون ال جی C2

تلویزیون بازی 120 هرتز ال جی C2 یکی از مرغوب ترین تلویزیون های ال جی در سال 2022 است. تلویزیون C2 دارای صفحه نمایشگر OLED و کیفیت تصویر فورکی است.در این محصول از پنل WRGB استفاده شده است که در این نوع پنل‌ها هم زاویه دید خوبی ایجاد شده است و هم با استفاده از فناوری اولد نسبت کنتراست نیز در بهترین سطح قرار دارد. ال جی در این محصول از بهترین سطح فناوری در تولید تلویزیون استفاده کرده، این فناوری‌ها شامل بروزترین قابلیت ها برای ارائه بهتر تصاویر کنسول‌های بازی است. صفحه نمایشگر این محصول دارای نرخ بازسازی 120 هرتز می باشد و به کمک فناوریOLED Motion Pro صحنه های پر سرعت را واضح نمایش می دهد و از تار شدن محتوا جلوگیری می کند و به پردازنده نسل5ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K تجهیز شده است که به آلفا نه معروف است.بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

این تلویزیون دارایHDMI2.1 از فناوری های فوق‌العاده‌ای است که اجازه ارسال محتوا 120 هرتز را به آسانی برای کاربر فراهم می‌کند و کیفیت بی‌مانندی را با جزئیات بسیار زیاد برای کاربر اجرا میکند و این تلویزیون دارای چهار پورت HDMI 2.1 با حمایت از از کیفیت تصویر 4K@120Hz است.همچنین با وجود قابلیت‌هایی هم چون رفرش ریت متغیر در هنگام پخش هر صحنه‌ای شما بهترین حد از کیفیت تصویر را میبینید. همچنین ال جی در C2 از قدرت صوتی خوبی  با توان 40 وات صدا حمایت کرده که در نوع خودش بی‌مانند است.بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

SONY

سونی از سال 1960 شروع به تولید و ساخت تلویزیون کرد و این مسیر را تا به امروز هم ادامه داده است . در سال 2018 ، آن‌ها مدل های تلویزیون خود را متنوع تر نموده و انتخاب تلویزیون را برای مشتریان راحتتر کردند. تولید محصولاتی با کیفیت فورکی تا تلویزیون‌های پیشرفته با فناوری OLED سونی را به یک برند معتبر در این حوزه تبدیل کرده است.بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

تلویزیون سونی رتبه بهتری از کیفیت و دقت تصویر را به مخاطب میبخشد و بهترین مارک تلویزیون از نظر کیفیت تصویر میباشد. همه تلویزیون‌های سونی با کیفیت خوب ساخته شده‌اند، آن‌ها دارای عملکرد بسیار خوب هستند و کیفیت محتوای با وضوح کم را افزایش می‌دهند. سونی اکثر تلویزیون‌های خود را به اندروید TV 8.0 ارتقا داده است.همچنین خریداران سونی دسترسی اسان  به فروشگاه گوگل پلی بسیار بهتر از نسخه گذشته خود یعنی اندروید 7.0 کار می‌کند.بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

مزایای تلویزیون های سونی

  • کنترل و تنظیم مناسب حرکت و بسیار خوب ریموت
  • دارای توانایی ضبط و حافظه داخلی
  • دارای سیستم عامل اندروید
  • کیفیت ساخت فوق العاده و عمر زیاد
  • کیفیت تصویر فوق العاده حتی در مدل‌های متوسط این کمپانی
  • صفحه نمایشگر بزرگ

معایب تلویزیون های سونی

  • صرف هزینه بالا برای خرید تولیدات سونی
  • طراحی خیلی ساده در ال ای دی ها
  • سرعت خیلی کم عملکرد پلتفرمANDROID در مقایسه با دیگر مارک ها
  • زاویه دید نسبتا ضعیف

تلویزیون سونی X95K  برای مصارف خانگی و حرفه ای مناسب است.از تلویزیون‌های بی نظیر سری BRAVIA سونی است. در این محصول سونی از بروزترین دسترسی ها و فناوری های موجود در سال 2022 حمایت کرده که می‌تواند استفاده از آن برای هر خریداری جذاب باشد. سونی در این تلویزیون از بروزترین ورژن رابط کاربری گوگل تی وی  یعنی نسل 11 آن حمایت کرده که در میان سیستم عامل‌ها از بهترین تنوع برنامه‌ای برخوردار میباشد. همچنین در این تلویزیون صفحه نمایشگر مینی ال ای دی به کار گرفته شده که دارای کیفیت بسیار خوبی در نمایش تصاویر است.البته سونی با بهره گرفتن از پنل VA هم در این تلویزیون کنتراست را به حد عالی رسانده که در مدل خود بی‌مانند به شمار می‌آید و شما می‌توانید با استفاده از آن در نور کم تلویزیون را در بهترین حالت بیننده باشید.سونی برای مدیریت نور پس زمینه این تلویزیون از فناوری خیلی خوبی به نام XR Backlight Master Drive استفاده نموده است. این فناوری ها با کمک گرفتن از قابلیت Local Dimming پیشرفته نور پس زمینه صفحه نمایشگر مینی ال ای دی این تلویزیون را مدیریت کرده و به شکل دقیق کنتراست تصاویر را مدیریت می کند.

همچنین سونی در این تلویزیون از فناوربهای گیمینگ مثل رفرش ریت متغیر استفاده نموده است که در هنگام حرکت محتواهای پر سرعت در پخش فیلم نرخ بازسازی را در بهترین حد ممکن نگهداری کند. سونی در تلویزیون مدل X95K از ورودی های HDMI 2.1 استفاده کرده است و باید بدانید که بیشترین سرعت رفرش ریت در این تلویزیون برای کیفیت تصویر فورکی در مرغوبترین حالت صد و بیست هرتز است.

SAMSUNG

سامسونگ یکی از مرغوب ترین مارک های تلویزیون و همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در جهان است .تلویزیون‌های کیولد سامسونگ بی نظیر هستند که برای نخستین بار در سال 2017 معرفی شدند. این تلویزیون‌ها از پنل‌های VA بهره گرفته است و دارای 1 لایه Quantum Dot است که منجر به ارتقای کیفیت رنگ آن‌ها می‌شود. در سال 2022 سامسونگ دست به تولید NEO QLED ها و مینی ال ای دی ها زده است .

پنل‌های VA که سامسونگ اکثرا از آن استفاده میکند هم معمولاً از یک کنتراست بسیار خوب برخوردار هستند، اما زاویه دید کم دارند. در نتیجه، سامسونگ با معرفی تکنولوژی نوین ‘Ultra View Angle’ در مدل‌های بالاتر این ضعف را به حدی مرتفع ساخته است.

تلویزیون‌های سامسونگ دارای کیفیت تصویر خیلی خوب با رنگ‌های بسیار با کیفیت و رنگ مشکی عمیق برخوردار هستند. تأخیر ورودی آن‌ها خیلی بهتر از قبل شده است تا تقریباً مثل مانیتورها باشند ، و بسیاری از مدل‌ها اکنون رفرش ریت متغیر FreeSync را حمایت می‌کنند که میزان تیرگی و تار شدن در هنگام بازی را کم میکند. قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها محتوای کیفیت پایین را معمولا در حد کیفیت فورکی نمایش می‌دهد و سیستم عامل تایزن آن‌ها مشتری پسند است.

مزایای تلویزیون های سامسونگ

  • فناوری UpScaling بسیار عالی
  • تاخیر ورودی مناسب حتی در تصاویرHDR
  • داشتن مدل‌های فراوان
  • طراحی بسیار خوب با قیمت‌ مناسب‌ در مقایسه با دیگر مارک های تجاری
  • دارای مدل‌هایی با طراحی منحنی که زیبا هستند.
  • دارای تلویزیون‌های با فناوری کیولد و کیفیت فوق العاده
  • دارای پردازشگر مرکزی پرقدرت

معایب تلویزیون های سامسونگ

  • کیفیت ساخت معمولی
  • داشتن پرش تصویر در این تلویزیون‌ها
  • فاقد مدل‌هایی با صفحه نمایشگر OLED

تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون S95B یکی از مرغوبترین تلویزیون های مارک سامسونگ می باشد که در سال 2022 معرفی شده و به بازار وارد شده است.این تلویزیون برای استفاده روزانه و بازی مناسب است. تلویزیون گفته شده دارای صفحه نمایشگر QD-OLED و کیفیت تصویر فورکی می باشد. تلویزیون QD-OLED در حقیقت همان تلویزیون OLED است اما ساختار مختلفی دارد . در تلویزیون های  کیو دی OLED از نور آبی استفاده شده است که باعث افزایش کیفیت محتوا شده است و همچنین قدرت نمایش حجم رنگ زیادی دارند و کیفیت تصویر خوبی ارائه می دهند. تلویزیون S95B برای بازی نمودن با کنسول های نسل 9 گزینه بسیار خوبی است. این تلویزیون برای اولین بار تولید شده است و از این جهت به تلویزیون ردیف S95B سامسونگ هم معروف می باشد.سیستم عامل تایزن دارد  و قابلیت وصل شدن به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های متفاوت و نصب آنها مناسب می باشد. S95B دارای توان خروجی صدا شصت وات است و چهار عدد پورت HDMI 2.1 می باشد.  گیرنده دیجیتال داخلی ،گیرنده خارجی و گیرنده کابلی در تلویزیون S95B وجود دارد.

4- XIAOMI

شیائومی در سال 2018 وارد صنعت تلویزیون سازی شد و در این مدت توانست اعتماد بسیاری از مشتریان را جذب کند. تلویزیون های شیائومی مونتاژ شده در کشور چین است و به شکلی طراحی و تولید شده اند و کارایی خیلی خوبی دارند و در مدل های مختلف و قیمت های مناسب ارئه شده است.

یکی از مهم ترین مزایای شیائومی سیستم عامل ANDROID است که با استفاده نمودن از آن کاربر میتواند به مجموعه ای از گیم ها، آپ ها، فیلم و سریال ها و… دسترسی پیدا کنید. از جمله توانایی های هوشمند آن می توان به حمایت کردن از تقویت کننده کنتراست، ارتقا دهنده کیفیت تصویر فورکی، فرمت HDR، بلوتوث و مدیریت صوتی اشاره نمود.

مزایای تلویزیون های شیائومی

  • رابط کاربری بسیار خوب
  • تاخیر ورودی مناسب حتی در محتوای HDR
  • طراحی بسیار شیک و قیمت مناسب
  • دارای مدل‌های با طراحی منحنی
  • دارای پردازنده‌ی مرکزی پر قدرت و پر سرعت

معایب تلویزیون های شیائومی

  • کیفیت ساخت متوسط
  • پرش تصویر در این تلویزیون‌ها
  • فاقد مدل‌های با صفحه نمایشگر OLED

تلویزیون شیائومی A2 از تلویزیون های قیمت مناسب این برند میباشد که با توجه به قیمت این تلویزیون  دارای کیفیت تصویر فورکی با رفرش ریت  60 هرتز و عمق رنگ 10 بیتی استفاده خواهید برد . این محصول از سیستم عامل ANDROID نیز حمایت کرده که از مدل های بالایی در بسیاری از برنامه و بازی‌ها برخوردار است.  سیستم عامل این تلویزیون از حافظه‌ای شانزده گیگابایتی استفاده نموده است و برای اجرای بدون کاهش برنامه و بازی‌های نصب و اجرای شده بر روی آن پردازشگر مدل Mali G52 MP2 استفاده شده است. همچنین برای تنظیم کیفیت تصویر در فضاهای متفاوت می‌توانید از فناوری HDR10 در آن استفاده نمایید که در هر حالت تصویر را با بهترین کیفیت پخش کند.تلویزیون A2 به نوعی ورژن جدید P1 شیائومی است که تلاش کرده با ایجاد تغییراتی در طراحی و قاب تلویزیون،  محصولی مشتری پسندتر نسبت به مدل‌های قبلی وارد بازار گردد. یکی از نکات مهم در مورد A2 شیائومی قدرت صوتی 24 واتی آن است که می‌تواند صدایی خوب را در اختیار مخاطب قرار دهد.

5- Hisense

هایسنس از سال 1969 تولیدات خود را شروع کرده است.البته این محصولات در انواع لوازم خانگی میباشد و تلویزیون تنها یکی از آنها میباشد.

تلویزیون‌های هایسنس هم دارای کیفیت تصویر مناسب و هم دارای سیستم عامل اسمارت که شامل ANDROID با روکو است میباشد. همچنین صفحه نمایشگرهای هایسنس رنگ مشکی بسیار خوبی را در اتاق کم نور ارائه می‌دهند و انعکاس تصویر مناسبی دارند و دارای عملکرد حرکتی فوق العاده و تاخیر ورودی بسیار کم هستند. همچنین دارای رابط هوشمند ویدا میباشند که کار با آن بسیار سهل است و با دسترسی به فروشگاه ویژه آن، برنامه‌های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.با وجود پنل VA، زاویه دید در این تلویزیون‌ها نامناسب است و از زوایای غیر مستقیم دقت تصویر کم میشود. این تلویزیون مثل دیگر تلویزیون‌های این شرکت خیلی مقرون به صرفه هستند.البته برخی ضعف ها هم در آن وجود دارد.

مزایای تلویزیون های هایسنس

  • کیفیت تصویر فوق العاده
  • دستیار صوتی گوگل
  • قیمت خوب

معایب تلویزیون های هایسنس

  • زاویه دید نامناسب
  • دسترسی های محدود

A7100F از تلویزیون‌های شرکت هایسنس به حساب می‌آید. این تلویزیون از دسترسی ها و امکانات خوب و کاربردی استفاده نموده که شامل سیستم عامل جدید ویدا است که به شکل مخصوص بر روی تلویزیون‌های هایسنس به کار گرفته می‌شود. این سیستم عامل شبیه به اندروید است و فضای آن مثل ANDROID با تغییرات کم ارائه شده است. در نظر داشته باشید که هایسنس اهمیت فراوانی به نوع ورودی های ارتباطی داده است و به صورت مختلف از پورت‌های متنوعی برای پخش صدا و تصویر استفاده نموده است.این ورودی ها شامل HDMI ، USB  و خروجی‌های Component و Composite و خروجی صوت اپتیکال است که هر کدام برای دستگاه‌های پخش امروزی و قدیمی به کار می‌روند. همچنین دسترسی به اینترنت با اتصال به وای فای و LAN در این تلویزیون به آسانی ممکن شده است و شما می‌تواند با استفاده از مرورگر داخلی به آسانی دسترسی به تعداد زیادی از برنامه‌ها و بازی‌ها را داشته باشید.

بهترین برند تلویزیون از لحاظ طراحی و ظاهر

بهترین مارک تلویزیون از منظر طراحی سامسونگ میباشد که تلویزیون های منحنی هم تولید کرده است.

بهترین برند تلویزیون ها از لحاظ کیفیت ساخت و دوام

مارک سونی از نظر کیفیت ساخت و مقاوم ماندن تلویزیون ها معروف است .

بهترین برند تلویزیون ها از لحاظ قیمت

اگر بخواهیم دو مارک ال جی و سامسونگ را مقایسه نماییم تلویزیون های برند ال جی قیمت بیشتری در مقایسه با سامسونگ دارند.

بهترین برند تلویزیون ها از لحاظ کیفیت تصویر

بهترین تلویزیون از نظر کیفیت تصاویر تلویزیون سونی میباشد هرچند در بازار بیشتر سامسونگ و ال جی دیده میشوند.

اولویتبرنـــد
رتبه 1سونی
رتبه 2ال جی
رتبه 3سامسونگ
رتبه 4شیائومی
رتبه 5هایسنس

بهترین برند تلویزیون از لحاظ امکانات و قابلیت ها و لوازم جانبی

در حقیقت از لحاظ اینترنت و امکانات اسمارت یا همان هوشمند تلویزیون‌های ال جی به علت داشتن سیستم عامل قوی webOS، ریموت کنترل جادویی و عدم نیاز به سخت‌افزاری قوی در رتبه‌ی نخست قرار دارد.بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

اولویتبرنـــد
رتبه 1ال جی
رتبه 2سونی
رتبه 3شیائومی
رتبه 4سامسونگ
رتبه 5هایسنس

بهترین برند تلویزیون از لحاظ استفاده راحت و رابط کاربری

سیستم عامل تلویزیون یکی از اصلی ترین بخش‌ها است که کاربر از هنگام روشن کردن تلویزیون با آن تعامل دارد. سرعت و درصد پاسخگویی رابط کاربری، در دسترس بودن برنامه ها و وجود برنامه‌های مختلف و کاربردی از فاکتورهای مهم یک سیستم عامل خوب است.

اولویتبرنـــد
رتبه 1هایسنس
رتبه 2سونی
رتبه 3شیائومی
رتبه 4سامسونگ
رتبه 5ال جی

بهترین برند تلویزیون از لحاظ کیفیت صدا

اگر بخواهید کیفیت صوتی پرقدرت را هنگام مشاهده محتویات تجربه نمایید، با پرداخت مبلغی می‌توانید نسبت به خرید یک سیستم صوتی مجزا برای تلویزیون اقدام کنید و با تنظیم آن کیفیت و قدرت خروجی اسپیکرهای قرار داده شده در تلویزیون را جبران نمایید. اما اگرنمیخواهید سیستم صوتی جداگانه بخرید باید بگویم که بیشتر تلویزیون های رده بالای ال جی با داشتن بلندگوهای ساخت شرکت معروف هارمن کاردن به نسبت سونی و سامسونگ عملکرد صوتی خوبی دارند.بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

اولویتبرنـــد
رتبه 1ال جی
رتبه 2سونی
رتبه 3سامسونگ
رتبه 4شیائومی
رتبه 5هایسنس

ذکر این نکته در پایان این مقاله بسیار مهم است که شما مشتری عزیز بهتر است برای خرید هر یک از محصولات بالا حتما با کارشناسان ما تماس برقرار کنید زیرا این توضیحات به اختصار درباره هر یک از محصولات داده شده است تا از حوصله خواننده خارج نشود.بهترین مارک تلویزیون کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه