تولید تلویزیون‌های اسمارت را کمپانی سامسونگ استارت زد و وارد بازار جهانی نمود. سپس شرکت هایی مثل LG،PHILIPS، SHARP ، SONY، هایسنس و … نیز تلویزیون هوشمند یا همان اسمارت را تولید کردند. هم اکنون بیشتر کمپانی های تولید کننده‌ی لوازم خانگی، تلویزیون اسمارت هم عرضه می‌کنند.در این مقاله میخواهیم درباره بهترین تلویزیون های اسمارت توضیحاتی را خدمت شما خواننده عزیز ارائه دهیم.تلویزیون اسمارت چیست؟

 منظور از تلویزیون اسمارت تلویزیونی است که مثل کامپیوتر  سیستم عامل دارد و به اینترنت وصل می‌شود .همچنین می‌توان گفت تلویزیون اسمارت مثل یک گوشی هوشمند عمل می‌کند. این تلویزیون‌ها توانایی آن را دارند سرویس‌های متنوع اینترنتی را با تلویزیون به کاربر ارائه دهند. یعنی تلویزیون هوشمند برابر یک تلویزیون معمولی با یک کامپیوتر درونی خود است . وجود دستیارهای صوتی مانند آمارون الکسا برگ برنده تلویزیون های اسمارت میباشد. سرچ صوتی این اجازه را به شما می‌دهد با یک فرمان صوتی هرچه را میخواهید جستجو کنید.

اگر میخواهید بدانید تلویزیون شما اسمارت است یا خیر در آغاز ریموت کنترل تلویزیون را ببینید یا نگاهی به برنامه‌های ثبت شده در منوی تلویزیون بیندازید برنامه‌هایی مثل Amazon Prime Video یا نتفلیکس در آن وجود دارد. همچنین اگر تلویزیون شما هوشمند باشد در قسمت تنظیمات لوگوی اتصال شبکه‌یوای فای یا در پشت تلویزیون پورت LAN یا ENthernet وجود دارد.تلویزیون اسمارت چیست؟

در تلویزیون های اسمارت امکان نصب نرم افزار وجود دارد، محتواها را آنلاین مشاهده کنید،وب گردی کنید، بازی اجرا کنید و همچنین به کانال‌های اینترنتی IPTV وصل شوید. تلویزیون‌های اسمارت میتوانند Word و یا Excel را ایجاد کرده و یا نمایش دهند. البته هر تلویزیون‌ اسمارت سیستم‌عامل معینی دارد که نرم افزار های خاص خود را اجرا میکند . با تلویزیون‌های اسمارت می‌توان به رادیوهای اینترنتی هم دسترسی پیدا کرد و یا از وضعیت آب و هوایی را مطلع شد.. البته خوشبختانه تلویزیون اسمارت ها نرم‌افزار خاصی دارند که بر روی ابزارهای ANDROID و یا IOS نصب می‌شوند و کنترل تلویزیون با گوشی هوشمند و یا تبلت میسر می‌شود.تلویزیون اسمارت چیست؟

تلویزیون‌های هوشمند در مقایسه با تلویزیون‌های معمولی دسترسی های بسیار زیادیدارند و با تلویزیون‌های هوشمند می‌توانید محتوای در حال پخش را ضبط کنید، با فناوری Time Shiftingهیچ محتوای زنده ای را از دست نمیدهید، زیرا که می‌توانید از تلویزیون اینترنتی IPTV استفاده نمایید. کارایی بسیار خوب این تلویزیون های هوشمند زمانی مشخص میشود که کاربر بسیاری از فعالیت هایی که با کامپیوتر شخصی انجام می‌دهد را می‌تواند در صفحه نمایشگر بزرگ‌ و با کیفیت‌ تلویزیون انجام دهد. تلویزیون‌های هوشمند به سهولت به شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌هایی مانند آپارات و یوتیوب که قابلیت اشتراک‌گذاری ویدیو را دارند وصل می‌شوند. یکی از قابلیت‌هایی که تقریباً همه تلویزیون‌های هوشمند دارند حمایت از استاندارد DLNA و  اپلیکیشن هایی مانند آن است.تلویزیون اسمارت چیست؟

معرفی بهترین تلویزیون های اسمارت

بهترین تلویزیون اسمارت سامسونگ

تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون S95B یکی از مرغوبترین تلویزیون های مارک سامسونگ می باشد که در سال 2022 معرفی شده و به بازار وارد شده است.این تلویزیون برای استفاده روزانه و بازی مناسب است. تلویزیون گفته شده دارای صفحه نمایشگر QD-OLED و کیفیت تصویر فورکی می باشد. تلویزیون QD-OLED در حقیقت همان تلویزیون OLED است اما ساختار مختلفی دارد . در تلویزیون های  کیو دی OLED از نور آبی استفاده شده است که باعث افزایش کیفیت محتوا شده است و همچنین قدرت نمایش حجم رنگ زیادی دارند و کیفیت تصویر خوبی ارائه می دهند. تلویزیون S95B برای بازی نمودن با کنسول های نسل 9 گزینه بسیار خوبی است. این تلویزیون برای اولین بار تولید شده است و از این جهت به تلویزیون ردیف S95B سامسونگ هم معروف می باشد.سیستم عامل تایزن دارد  و قابلیت وصل شدن به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های متفاوت و نصب آنها مناسب می باشد. S95B دارای توان خروجی صدا شصت وات است و چهار عدد پورت HDMI 2.1 می باشد.  گیرنده دیجیتال داخلی ،گیرنده خارجی و گیرنده کابلی در تلویزیون S95B وجود دارد.تلویزیون اسمارت چیست؟

تلویزیون سامسونگ QN90B

سامسونگ QN90B QLED یک تلویزیون با کیفیت میباشد که یکی از تلویزیون های سری نهم سامسونگ به حساب می آید و برای استفاده روزانه و گیمینگ خیلی مناسب است و مانند همه تلویزیون های سامسونگ، دارای رابط هوشمند مخصوص تایزن  OS سامسونگ است که طیف وسیعی از برنامه ها و بازی ­ها را ارائه می دهد. این تلویزیون صفحه نمایشگر 10 بیتی دارد که میتواند  1 میلیارد رنگ مختلف را اجرا کند.. QN90B دارای توان خروجی صدا شصت وات است و چهار عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده داخلی ،گیرنده خارجی و گیرنده دیجیتال کابلی هم می باشد. سامسونگ در این تلویزیون از ورودی ها و رابط‌های کاربری فراوانی بهره گرفته است که شامل 4 ورودی HDMI است که در میان آن‌ها نیز از نسخه  جدید آن یعنی HDMI2.1 استفاده شده تا عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل های قبل داشته باشد. همچنین این تلویزیون با توجه به این که در آن از ورودی ارتباطی HDMI2.1 بهره گرفته شده دارای نرخ بازسازی صد و بیست هرتز هستند.تلویزیون اسمارت چیست؟

QN95B یکی از  بالاترین مدل های تلویزیون های فورکی ال ای دی سامسونگ است. این مدل از از سری نهم تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ در سال 2022 است که فناوری رنگ کوانتومی را با نور پس‌زمینه ال ای دی ترکیب می‌کند و اجازه می‌دهد تا روشنایی محتوا بالا رود. این محصول کیفیت تصویر عالی دارد و علاوه بر استفاده خانگی برای بازی با کنسول نسل نهم هم عالی است. تلویزیون گفته شده پنل VA را دارد که کنتراست تصویر خیلی خوبی دارد و به علت برخورداری از بیشترین روشنایی تصویر بالا، علاوه بر فضاهای کم نور برای استفاده در فضاهای پر نور نیز گزینه خیلی خوبی است. سیستم عامل تایزن در این محصول به کار رفته است.این محصول همچنین دارای توانایی وصل شدن به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های متنوع و نصب آنها و حافظه داخلی مناسب می باشد. توان خروجی صدا هفتاد وات و نرخ بازسازی 120هرتز است و چهار عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی خارجی و کابلی است.تلویزیون اسمارت چیست؟

بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 

شرکت جهانی ال جی مدعی است که بهترین تلوزون های اسمارت را دارد. در تلویزیون‌های هوشمند ال جی که سیستم عامل WebOs وجود دارد، از فناوری هوش مصنوعی Al ThinQ استفاده کرده است. این تکنولوژی با بهره گرفتن از هوش مصنوعی این دسترسی را برای شما فراهم می‌کند که سایر وسایل را به وای فایi وصل کنید و به مدیریت عملکرد آن‌ها بپردازید.تلویزیون اسمارت چیست؟

تلویزیون گیمینگ صد وبیست هرتز ال جی C2 یکی از مرغوبترین تلویزیون های LG در سال 2022 است. تلویزیون C2 دارای صفحه نمایشگر OLED و کیفیت تصویر فورکی است.  شرکت ال جی از پنل WRGB  دراین محصول استفاده کرده است که نسبت به قبل پیشرفته تر است، در این نوع پنل‌ها هم زاویه دید به شکل خیلی عالی ارتقا پیدا کرده است و هم با استفاده از تکنولوژی اولد نسبت کنتراست نیز در بیشترین سطح قرار دارد.LG در این تلویزیون از بالاترین سطح فناوری در ساخت تلویزیون استفاده کرده، این قابلیت ها شامل جدیدترین فناوری ها برای ارائه بهتر تصاویر کنسول‌های بازی میباشد. صفحه نمایشگر این تلویزیون دارای نرخ بازسازی صد و بیست هرتز می باشد و به کمک فناوری OLED Motion Pro صحنه های سریع را شفاف نمایش می دهد و از تار شدن تصاویر ممانعت می کند و به پردازنده نسل 5 ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K تجهیز شده است که به آلفا نه مشهور است.تلویزیون اسمارت چیست؟

تلویزیون CS یکی از مرغوبترین تلویزیون های گیمینگ صد و بیست هرتز LG می باشد. این تلویزیون دارای صفحه نمایشگر OLED و کیفیت تصویر فورکی می باشد. صفحه نمایشگر این تلویزیون دارای عمق رنگ 10 بیت  است و با استفاده از فناوری Perfect Color و True Color Accuracy Pro مجموعه ای عظیم از رنگ های زنده و طبیعی را تولید می کند. صفحه نمایشگر این محصول دارا ی نرخ بازسازی 120 هرتز است و با بهره گرفتن از فناوری OLED Motion صحنه های سریع را شفاف نمایش می دهد و از تار شدن محتوا جلوگیری می کند. این تلویزیون به پردازشگر نسل پنجم آلفا نه ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K تجهیز شده است. این پردازشگر با استفاده از فناوری 4K Upscaler و AI Upscaling Gen2 رزولوشن تصاویر را بالا میبرد و نویز آنها را رفع میکند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد.تلویزیون اسمارت چیست؟

G2 تلویزیونی دارای دسترسی های عالی و بسیار مناسب برای اجرای انواع کنسول‌های بازی نسل 9 و مدرن است. این تلویزیون دارای خصوصیات کامل یک نمایشگر گیم بوده چون LG در آن از صفحه نمایشگر از نوع OLED و پنلی از نسل جدید OLED evo برای اولین بار استفاده نموده که این دو با هم نسبت کنتراست تصویر را افزایش میدهند و هم این که زاویه دید بسیار خوبی را به تلویزیون میبخشند همچنین مانند سایر تلویزیون های LG ، از رابط هوشمند webOS استفاده می کند که برای سال 2022 اندکی بروز شده است.تلویزیون اسمارت چیست؟

تلویزیون QNED80 یکی از ارزان قیمت ترین تلویزیون های بازی ال جی با صفحه نمایشگر QNED و کیفیت تصویر فورکی در سال 2022 می باشد. یکی از فناوری های اثربخش در ارائه کیفیت تصاویر در این تلویزیون Edge LED است که نور پس زمینه تلویزیون را بر روی صفحه آن پخش می‌کند. اما نور پس زمینه در این تلویزیون هم با استفاده از تکنولوزژی HDR10 Pro به مرغوبترین شکل مدیریت می‌شود و نور تلویزیون را با نور محیط میسنجد. این محصول دارای دو پورت HDMI 2.1 با حمایت از کیفیت تصویر 4K@120Hz و دو پورت HDMI 2.0 با حمایت از کیفیت تصویر 4K@60Hz بوده که با استفاده کردن از آن شما بالاترین رفرش ریت موجود یعنی صد و بیست هرتز را تجربه می‌کنید و همچنین دارای دو پورت USB 2.0 برای وصل شدن به حافظه جانبی است.این تلویزیون دارای بروزترین ورژن سیستم عامل webOS تا به حال یعنی webOS 7 است.همچنین LG در این تلویزیون از پردازنده تصویر پرقدرت α7 Gen5 AI Processor 4K استفاده کرده است که می‌تواند در اجرای برنامه‌های سیستم عامل و تلویزیون بسیار حیاتی باشد.

بهترین تلویزیون هوشمند سونی

تلویزیون سونی X85K

اگر میخواهید یک تلویزیون 2022 سونی با دسترسی های مناسب جهت حمایت از کنسول‌های بازی نسل 9 و ورژنهای متفاوت تصویری با بودجه کم را داشته باشید قطعا تلویزیون X85K یکی از گزینه‌های انتخابی شما خواهد بود؛ تلویزیون سونی X85K دارای نمایشگر ردیف K بوده که از توانایی هایی مثل سرعت بازسازی 120 هرتزی، VRR و ALLM حمایت خواهد کرد . این تلویزیون در مجموعه ای عظیم از سایز ها، از 43 تا 85 اینچ موجود است، این تلویزیون به پنل VA تجهیز شده است و می تواند رنگ مشکی عمیق را ارائه دهد، سونی بر روی تکنولوژی HDR به کار رفته در این ردیف حمایت از محتوای دالبی ویژن را هم گنجانده که محتوایی با کیفیت‌تر همراه با پخش جزئیات زیاد را شاهد خواهید بود؛ این فناوری موجب می‌شود تا شما محتواها را دقیق‌تر و با کیفیت مطلوب‌تری بیننده باشید. البته سونی برای این تلویزیون از پردازنده تصویر فورکی HDR X1 استفاده کرده است که می‌تواند خیلی خوب سرعت عملکرد سیستم عامل اندروید در تلویزیون را بهبود ببخشد این محصول دارای فناوری Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست محتوا ها را به صورت خودکار بهبود می بخشد.تلویزیون اسمارت چیست؟

تلویزیون Sony X90K

Sony X90K ، این تلویزیون در سال 2022 دسترسی های بسیار خوبی را برای اجرای کنسول‌های بازی نسل جدید ایجاد کرده‌اند که در نتیجه‌ی آن شما یتوانید از نزخ بازسازی صد و بیست هرتزی را داشته باشید. البته شما با بهره گرفتن از نرخ بازسازی متغیر یا VRR توان پخش پرسرعت ترین محتواها را با بیشترین کیفیت ممکن دارید. سونی برای این صفحه نمایش هم از کیفیت بسیار زیاد صوت حمایت کرده است. قدرت صوتی در این تلویزیون سی وات است که بابهره از 2 کانال مجزا صوتی پخش می‌گردد. این محصول برای بازی های HDR عالی است. به خاطر مزیت  تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی بالا و حمایت از VRR برای تجربه بازی تقریباً بدون مشکل و روان مهیا است. همچنین دارای پهنای باند HDMI 2.1 برای گیم های فریم بالااست.این تلویزیون برای دیدن فیلم در محیط های کم نور عالی است.البته به علت نسبت کنتراست بالایی که دارد، رنگ مشکی عمیق را به خوبی نشان میدهد.

تلویزیون سونی A95K

A95K از تلویزیون‌های فوق العاده ردیف A در سال 2022 میباشد که دارای دسترسی ها و توانایی های بسیار خوبی است. سونی در این تلویزیون نیز مثل سری سال 2021 از صفحه نمایشگر OLED بر روی این تلویزیون بهره گرفته است، با این اختلاف که این مدل از نوع QD-OLED بر روی صفحه نمایشگرش کار شده است. این نوع صفحه نمایشگر QD-OLED در مقایسه با  OLED ها از زاویه دید بزرگتر برخوردار است و روشنایی بسیار خوبی را در محیط‌های کم نور از خود بروز می‌دهند. علاوه بر این‌ها ، این صفحه نمایشگر در برابر انعکاس نور خورشید نیز بازتاب بسیار خوبی دارند. پنل RGB در این محصول به کاررفته است. در این پنل رنگ تیره بسیار شفاف شده و کنتراست بسیار پرقدرتی به دلیل استفاده از پردازنده تصویر XR OLED Contrast Pro دارد .  پورت HDMI 2.1 در این تلوزوین به کار رفته است همچنین سونی از نسل نوین رابط کاربری Google TV هم استفاده کرده که می‌تواند بسیار خوب باشد چون تعداد برنامه‌های موجود در آن خیلی بیشتر از قبل شده و کاربر را بیشتر سرگرم میکند.

تلویزیون سونی A80K

تلویزیون سونی A80K یکی از ارزان قیمت ترین تلویزیون های اولد گیمینگ صد و بیست هرتز سونی در سال 2022 به حساب می آید. تلویزیون A80K برای دیدن حرفه ای فیلم و سریال و بازی کردن با کنسول های نسل 9 خیلی مناسب است. تلویزیون فورکی سونی 77A80K دارای نوین ترین و پرقدرت ترین  پردازنده سونی تا به حال یعنی پردازنده Cognitive Processor XR است. این پردازنده مسئول پردازش تصویر و صدا است . این پردازشگر با استفاده از فناوری XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را بالا میبرد و نویز آنها را رفع میکند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4k نمایش می دهد.. این تلویزیون اولد صد و بیست دارای خصوصیات گیم بسیار عالی مانند HDMI2.1 بوده و در کنار آن قابلیت رفرش ریت VRR نیزدارد.  سونی در A80K از ورودی های متعددی برای ارتباط تلویزیون با بقیه دستگاه‌‌ها مثل کنسول‌های بازی و دستگاه‌های پخش حمایت کرده است. علاوه بر این شما می‌توانید با بهره گرفتن از بروزترین نسخه سیستم عامل اندروید که نسخه 11 آن است طیف گسترده ای از برنامه‌ها و دسترسی به هر مدل بازی‌ سرگرم کننده در گوگل پلی را دشته باشیدو با خیال آسوده به اینترنت وصل شوید.

 سونی با استفاده از پردازنده پر قدرت Cognitive XR اجازه پردازش با تأخیر ورودی بسیار کم را فراهم کرده است، که می‌تواند به آسانی برنامه‌های موجود در تلویزیون را برای کاربر به اجرا در آورد. علاوه بر این‌ها سونی با بهره گرفتن از پنل بی نظیر WRGB در این تلویزیون هم زاویه دید گسترده در اختیار کاربر بگذارد که آن را برای نمایش گروهی عالی میکند و مزیت دیگر آن نسبت کنتراست ارتقا یافته است که در محیط‌های کم نور روشنایی بی نظیری را نشان دهد، و همین باعث  شده تا بازتاب خیلی خوبی را در مقابل نور خورشید از خود نشان دهد.تلویزیون اسمارت چیست؟

ذکر این نکته در پایان این مقاله بسیار مهم است که شما مشتری عزیز بهتر است برای خرید هر یک از محصولات بالا حتما با کارشناسان ما تماس برقرار کنید زیرا این توضیحات به اختصار درباره هر یک از محصولات داده شده است تا از حوصله خواننده خارج نشود.تلویزیون اسمارت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه