تلویزیون سامسونگ Q60B سایز 55 اینچ یکی از تلویزیون های 2022 و از سری 6 سامسونگ به حساب می اید. تلویزیون Q60B ارزان قیمت ترین تلویزیون QLED سامسونگ در سال 2022 می باشد. این تلویزیون فعلا با نام کامل QA55Q60BAUXZN و QA55Q60BAUXTW هر دو مونتاژ شده در کشور مصر و همچنین با نام کامل QE55Q60BAUXXH مونتاژ شده در کشور مجارستان وارد کشور ایران شده و موجود می باشد. این تلوزیون برای استفاده روزانه و خانگی و برای دیدن فیلم و سریال مناسب است.

 تلویزیون سامسونگ کیو 60 بی مدل به روز تلویزیون سامسونگ Q60A می باشد که در سال 2021 معرفی و روانه بازار صوتی و تصویری شده بود. محصول مذکور از نظر ظاهری بسیار شبیه تلویزیون سامسونگ HQ60B است، اما دسترسی های آن مختلف بوده و برای استفاده معمولی مناسب است. این تلویزیون دارای پنل VA و نرخ بازسازی 60 هرتز است.در مجموع تلویزیون هایی با پنل VA نسبت به پنل های IPS زاویه دید کوچکتری دارند. اما به علت داشتن کنتراست بیشتر، محتوای تاریک در محیط هایی با نور کم بهتر دیده میشود.

تلویزیون مورد بحث دارای صفحه نمایشگر QLED با نور پس زمینه Edge LED است. تلویزیون QLED سامسونگ 55Q60B شبیه مدل سال 2021 خود فناوری Local Dimming ندارد و نور پس زمینه آن با فناوری Micro Dimming از نوع Supreme UHD Dimming کنترل می شود تا کنتراست تصویر لازم را منجر شود. صفحه نمایش این مدل  صاحب فناوری کوانتوم دات و عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) است به همین علت نسبت به تلویزیون های LED معمولی و حتی تلویزیون های کریستالی، تصاویر را با رنگ های حقیقی و جذاب نمایش می دهد. این محصول با استفاده از فناوری One Billion Color توانایی تولید طیف عظیمی از رنگ ها (در حدود 1 میلیارد رنگ متنوع) را دارد تا از دیدن محتوای متنوع در آن لذت زیادی ببرید. تلویزیون مورد بررسی کیفیت تصویر فورکی دارد و از رزولوشن تصویر 3840×2160 پیکسل حمایت می کند.

 پردازشگر Quantum Processor Lite 4K در این مدل از تلوزوین به کار رفته است که اختلاف زیادی با مدل سال 2021 ندارد. پردازشگر گفته شده با استفاده از فناوری 4K Upscaling رزولوشن محتوا در حال پخش را بهبود میبخشد. در نتیجه حتی محتواهایی با کیفیت پایین تر از فورکی را نیز با کیفیت تصویری نزدیک به فورکی در این تلویزیون ملاحظه خواهید کرد. همچنین به کمک فناوری Analog Clean View نویز تصاویر در سیگنال ورودی آنالوگ رفع میشود تا شما تصاویر واضح تری را ببینید. علاوه بر آن فناوری Noise Reduction نیز عملکرد مشابه دارد و نویز در تصاویر و صحنه ها را رفع می کند تا آنها را با کیفیت خوبی مشاهده نمایید. این تلوزیون با استفاده از فناوری Quantum HDR قدرت نمایش محتواهای HDR را دارد و از فرمت های HLG و HDR10+ حمایت  می کند. علاوه بر موارد گفته شده این تلویزیون  دارای فناوری هایی برای بهبود کیفیت تصویر است.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ مدل Q60B

از جمله اینها می توان به فناوری Auto Motion Plus و فناوری LED Clear Motion اشاره کرد که به کمک آنها محتواهای سریع باکیفیت خیلی خوب و روان پخش میشوند. سامسونگ این مدل را به سنسور نور و فناوری Brightness Detection تجهیز کرده است که قدرت تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایشگر با توجه به شرایط نوری فضای اطراف را دارد تا همیشه شاهد پخش کیفیت تصویر خوب باشید. سامسونگ با انجام آزمایش های کیفی بر روی کیفیت تصویر تلویزیون های خود، به آن ها امتیاز می دهد که در اصطلاح PQI گفته می شود.

این تلویزیون دارای شاخص کیفی برابر با 3100 می باشد که مشابه مدل 2021 خود می باشد. همانطور که ذکر شد این مدل پنل 60 هرتز دارد و فاقد پورت HDMI 2.1 است. تلویزیون گفته شده فناوری Auto Game Mode دارد و به همین دلیل هنگام وصل شدن به کنسول های بازی به صورت پویا به حالت بازی می رود. این محصول با استفاده از فناوری ALLM تاخیر ورودی نسبتا پایینی را در بازی به شما ارائه می کند تا تجربه بهتری را هنگام بازی برای شما رقم بزند. همچنین این مدل با استفاده از فناوری Motion Xcelerator صحنه های متنوع بازی به صورت روان نمایش میدهد تا از بازی کردن در این تلویزیون لذت بسیار ببرید. این مدل توانایی Super Ultra Wide Game View دارد و می تواند برخی از بازی هایی حمایت شده را به صورت بسیار عریض نمایش دهد. همچنین دارای فناوری Game Bar نیز می باشد و می تواند برخی از خصوصیات ویژه بازی را به صورت منویی در اختیارشما قرار دهد.

سامسونگ از فناوری جدیدی به نام Mini Map Zoom در این محصول بهره گرفته است که به کمک آن اجازه بزرگنمایی بخشی از صفحه نمایش حین بازی وجود دارد. این فناوری فقط هنگام بازی کردن در حالت عریض و وصل شدن تلویزیون به کامپیوتر قابل استفاده است. با توجه به موارد ذکر شده باید گفت که این تلویزیون برای وصل شدن به کنسول های بازی نسل هشتم (PS4 و Xbox One) مناسب است. البته شما می توانید آن را به کنسول بازی نسل نهم (PS5 و XSX) نیز وصل کنید اما نمی توانید از همه ظرفیت و قدرت کنسول های گفته شده استفاده نمایید.

سیستم صوتی تلویزیون سامسونگ 55Q60B دو کانال و 2 اسپیکر 10 وات دارد و باهم صدایی استریو با قدرت خروجی 20 وات را به کاربر میبخشد. این تلوزیون مانند مدل سال 2021 دارای فناوری Adaptive Sound است و فاقد سنسور صدا است. در نتیجه صدای خروجی فقط با توجه به محتوای در حال پخش بهتر می شود تا اصوات را با کیفیت خوبی در این تلویزیون بشنوید.

سال 2022 سامسونگ از فناوری صوتی جدید Dolby MS12 2ch در تلویزیون گفته شده استفاده کرده است تا کیفیت صدای آن را بهتر کند. این فناوری شامل مجموعه ای از فناوری هایی مانند Dolby AC4، Dolby Audio، Dolby Digital و Dolby Digital Plus است. به لطف فناوری Object Tracking Sound Lite در این تلویزیون، شما صداها را از همان جایی که در صفحه ایجاد می شوند، میشنوید. همچنین با استفاده از قابلیت Q-Symphony Lite می توانید هنگام وصل شدن تلویزیون محصول به ساندبارهای سامسونگی که از این قابلیت حمایت می کنند، صدا را به صورت یکدست شنیده و صدای پرقدرتی را شاهد باشید. علاوه بر اینها این مدل توانایی Bluetooth Audio دارد و می توانید آن را به صورت بی سیم و با بلوتوث به دستگاه هایی مانند ساندبار، سینمای خانگی، سیستم صوتی و حتی موبایل وصل نمایید.

سیستم عامل تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل 55Q60B  تایزن 6.5 دارد و امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد. منوی Smart Hub در این ورژن از سیستم عامل تایزن نسبت به گذشته کمی تغییر کرده است و منوی جدیدی به نام Media Home به آن افزوده شده است که برنامه و محتواهای ویدئویی را بر اساس محتواهایی که در گذشته تماشا کرده اید به شما پیشنهاد می دهد. این تلویزیون صاحب ریموت کنترل هوشمند و نوین مدل TM2280E می باشد. این ریموت کنترل مانند مدل سال قبل باتری داخلی دارد و با کابل USB-C شارژ می شود.

همچنین در پشت آن نیز پنل خورشیدی یا Solar Cell تعبیه شده است تا با نور محیط نیز شارژ شود. اما نکته قابل ذکر دیگر درباره ریموت کنترل نوین سامسونگ، امکان شارژ با استفاده از امواج رادیویی وای فای (WiFi) است. پس اگر در خانه خود مودم وایرلس داشته باشید، ریموت کنترل جدید سامسونگ مدل TM2280E می تواند با بهره گرفتن از این امواج شارژ شود. مزیت دیگر این ریموت کنترل جنس پلاستیکی اما قابل بازیافت این کنترل میباشد که برای محیط زیست بسیار مناسب است. این ریموت کنترل میکروفون داخلی دارد و به کمک آن میتوان از فرمان صوتی استفاده نمایید.البته این تلویزیون از دستیار صوتی گوگل، دستیار صوتی آمازون الکسا و دستیار صوتی بیکسبی هم حمایت می کند.البته دستیار های صوتی گفته شده در همه مناطق جغرافیایی قابل استفاده نیست.

این محصول داشبورد هوشمند SmartThings داشته و از اینترنت اشیا هم حمایت می کند تا با تلویزیون دیگر لوازم خانگی هوشمند و خانه هوشمند خود را مدیریت و تنظیم نمایید. همچنین این مدل قابلیت وصل شدن به گوشی های هوشمند (اندروید و iOS) را نیز دارد و شما می توانید با نصب برنامه SmartThings و با موبایل خود نیز تلویزیون را کنترل و مدیریت کنید. قابلیت جدیدی که در این تلویزیون دیده میشود قابلیت Smart Calibration از نوع Basic می باشد. این فناوری از طریق برنامه SmartThings و به کمک گرفتن بعضی از موبایل های هوشمند حمایت شده به نحو هوشمند مدیریت صفحه نمایش و رنگ این تلویزیون را کالیبره و کنترل می کند.

از دیگر خوصیات این تلوزیون می توان به فناوری انتقال صدای تلویزیون به موبایل اشاره نمود تا بدون مزاحمت برای دیگران برنامه مورد نظرتان را با موبایل گوش دهید. شما می توانید صدا و تصویر از موبایل هوشمند (اندروید و آی او اس) را در این تلویزیون انتقال داده  و پخش نمایید. همچنین اجازه نمایش صفحه نمایش موبایل در صفحه نمایش بزرگ این مدل یا به اصلاح انعکاس نمایی نیز وجود دارد. تلویزیون مورد بحث فناوری Tap View دارد تا فقط با نزدیک کردن موبایل سامسونگ گلکسی به  تلویزیون، محتوا یا صفحه نمایش موبایل را در تلویزیون نمایش دهید. علاوه بر آن این محصول از فناوری Multi-View نیز حمایت می کند و شما می توانید دو محتوا از دو درگاه متفاوت را به صورت هماهنک ببینید.

با استفاده از فناوری Ambient Mode در این تلویزیون می توانید زمانی که از تلویزیون استفاده نمی کنید آن را به قاب عکس تبدیل کرده و  فضا خود را زیباتر نمایید. این مدل از اپلیکیشن Google Duo حمایت می کند و شما می توانید با متصل کردن بعضی از وب کم های سازگار به آن، با تلویزیون و به صورت اینترنتی با آشنایان خود تماس تصویری بگیرید. تلویزیون مذکور مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی و خارجی DVB-T2 و DVB-S2 است تا با استفاده از آنها بتوانید شبکه های داخلی و خارجی را ملاحظه نمایید.

زبان طراحی این تلویزیون  AirSlim است و به دلیل ضخامت کم بدنه، ظاهری بسیار خوب دارد. سامسونگ لبه های 3 طرف صفحه نمایشگر این تلویزیون را کم عرض طراحی کرده است تا تمرکز مخاطب بر روی محتوا بیشتر باشد. پایه های این مدل به صورت خطی و صاف در دو طرف تلویزیون قرار دارند و برای وصل شدن آنها به تلویزیون نیاز به پیچ و مهره نیست. این پایه ها توانایی تنظیم در دو ارتفاع (استاندارد و ساندبار) را دارند تا به میل و سلیقه ه خود آن ها را تنظیم نمایید. طبق طراحی اینگونه در پشت این محصول فضاهایی جهت عبور کابل ها قرار داده شده است تا کابل های متصل به تلویزیون را از آنها رد کنید و  فضای پشت تلویزیون مرتب تر باشد. جعبه این تلویزیون را به نحو Eco-packaging طراحی شده است.شما می توانید کارتن را برش بزنید و از آن یک سازه مقوایی جذاب بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه