تلویزیون سونی مدل X80K سایز 55 اینچ یکی از محصولات سال 2022 سونی است. این تلویزیون در بازار های جهانی با نام X8000K یا X800K نیز شناخته می شود اما نام دقیق آن X80K است. این تلوزیون برای دیدن فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره گزینه مناسبی است.  این تلویزیون با مدل کامل KD-55X80K وارد کشور ایران می شود و مونتاژ کشور مالزی است. شرکت سونی تلویزیون های سال 2022 خود را با پسوند K وارد بازار کرده است. تلویزیون X80K یکی از ارزان قیمت ترین تلویزیون های فورکی سونی در سال 2022 است. این تلویزیون مدل جدید تلویزیون سونی X80J است که در سال 2021 معرفی شده بود.

تلویزیون ایکس 80 کی دارای صفحه نمایشگر ال ای دی و کیفیت تصویر 4K HDR است. تلویزیون ال ای دی سونی 55X80K نور پس زمینه Direct LED دارد و پنل IPS است. صفحه نمایشگر این تلویزیون رفرش ریت 60 هرتز است و با استفاده از فناوری Motionflow XR 240 صحنه های سریع را واضح نشان می دهد و از تار شدن آنها جلوگیری می کند. صفحه نمایش این محصول دارای عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) است و به کمک فناوری Triluminos Pro و Live Color طیف عظیمی از رنگ ها را نمایش می دهد.

این محصول تکنولوژی Local Dimming را ندارد اما تا حدودی با استفاده از تکنولوژی Frame Dimming و Dynamic Backlight Control نور پس زمینه را مدیریت کرده و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. تلویزیون فورکی سونی 55X80K  پردازشگر تصویر 4K HDR processor X1 دارد. این پردازشگر وظیفه پردازش تصویر و محتوا را به عهده دارد و به کمک تکنولوژی 4K X-Reality PRO رزولوشن تصاویر را بهبود داده و نویز آنها را رفع می کند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K  به نمایش می گذارد.

این تلویزیون دارای قابلیت HDR است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision حمایت می کند. این تلویزیون به کمک فناوری Dynamic Contrast Enhancer کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت خودکار بهبود بخشیده و آنها را حقیقی تر نمایش می دهد. همچنین به کمک قابلیت Object-based HDR Remaster اشیاء و عناصر موجود در صحنه ها تشخیص داده و عمق، کنتراست و رنگ آنها را به صورت مجزا بهبود می بخشد و محتوای HDR را با کیفیت بالاتری  به نمایش می گذارد. این محصول 4 پورت HDMI 2.0 دارد و قدرت نمایش کیفیت تصویر 4K@60Hz را دارد. این تلویزیون از فناوری ALLM حمایت می کند اما فاقد تکنولوژی VRR است.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون ۵۵ اینچ سونی مدل X80K

 سونی سال 2022 از قابلیت Auto HDR Tone Mapping و Auto Genre Picture Mode نیز در تلویزیون های خود استفاده کرده است. این دو فناوری در این تلویزیون نیز وجود دارند تا هماهنگی کامل با کنسول PS5 داشته باشد. البته این تلویزیون مناسب گیمینگ نیست و شما نمی توانید از تمام ظرفیت کنسول های نسل نهم استفاده کنید اما به طور کلی برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم گزینه خوبی است. فناوری Auto HDR Tone Mapping باعث می شود تا هنگام وصل شدن به کنسول PS5 به صورت خودکار بهترین تنظیمات HDR انجام شود و جزئیات بیشتری و بهتری را در قسمت های روشن و تاریک بازی های HDR مشاهده کنید.

این قابلیت عملکردی شبیه قابلیت HGiG در تلویزیون های دیگر دارد.فناوری Auto Genre Picture Mode نیز هنگام وصل شدن  تلویزیون به کنسول PS5 بهترین تنظیمات مربوط به بازی را به صورت خودکار انجام می دهد. همچنین در صورتی که به تماشای فیلم روی کنسول PS5 بپردازید این محصول بهترین تنظیمات مربوط به تماشای فیلم را به صورت خودکار انجام می دهد. شما خریدار عزیز باید بدانید که این قابلیت ها تنها با کنسول سونی سازگار است.

تلویزیون سونی مدل 55X80K سیستم صوتی X-Balanced و Bass Reflex دارد. این سیستم صوتی 2 کاناله است که شامل 2 بلندگوی Full Range (Bass Reflex) با قدرت 10 وات می باشد و در مجموع توانایی ارائه صدای 20 وات را دارد. شرکت سونی با استفاده از فناوری های Dolby Audio، Dolby Atmos و DTS Digital Surround کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود می بخشد و صدای فراگیر و همه جانبه مجازی را در اختیار شما قرار می دهد. این تلوزیون دارای تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room Compensation است و صدا ها با توجه به محیط تنظیم می کند .

تلویزیون هوشمند سونی 55X80K به جدید ترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 10 تجهیز شده است.همچنین این تلوزیون مجهز به رابط کاربری گوگل تی وی (Google TV) است که کار کردن با آن را لذت بخش می کند. سونی سال 2022 فناوری پروفایل شخصی را به تلویزیون های خود اضافه نموده است و شما می توانید یک پروفایل مخصوص به خود روی تلویزیون بسازد و تنظیمات و شبکه های مورد علاقه خود را داشته باشید. همچنین این تلویزیون مجهز به پروفایل مخصوص به کودکان (Kids Profile) نیز است و والدین می توانند محدودیت های لازم برای کودکان خود را انجام دهند. حافظه داخلی این تلویزیون طبق معمول 16 گیگابایت است اما بیشتر ظرفیت آن توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده اشغال شده است و مابقی آن یعنی حدود 4.4 گیگابایت در دسترس مخاطب قرار دارد.

این تلویزیون دارای فناوری Living Decor می باشد و شما می توانید هنگام نصب تلویزیون روی دیوار از آن به عنوان قاب عکس یا اثر هنری نیز استفاده کنید. این محصول دارای قابلیت Ambient Optimisation است و صدا و تصویر را با توجه به شرایط محیط تنظیم و کنترل می کند تا شما همیشه بهترین تجربه صوتی تصویری را در اختیار داشته باشید. شرکت سونی از ریموت کنترل هوشمند و جدید خود مدل Standard Remote در این تلویزیون بهره گرفته است. این ریموت کنترل نسبت به مدل های قبلی ابعاد کوچک تری دارد و تعداد دکمه های آن نیز کمتر شده است.

جنس ریموت کنترل از جنس پلی اورتان است و تمیز کردن آن آسان است. همچنین جنس دکمه های آن نیز به نوعی است که تا 99.9% آنتی باکتریال است. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و از دستورات و جستجوی صوتی حمایت می کند. همچنین این تلویزیون دارای قابلیت Hands-free Voice Search و میکروفون داخلی نیز می باشد و شما حتی بدون استفاده از ریموت کنترل نیز می توانید با گفتن “OK, Google” با تلویزیون کار کنید. این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) حمایت می کند و شما می توانید به کمک دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل کنید.

 سونی طبق معمول تلویزیون های اندرویدی خود را به کروم کست (Chromecast) داخلی تجهیز کرده است و تلویزیون 55X80K نیز از این قاعده جدا نیست. این تلویزیون قابلیت اتصال به موبایل هوشمند اندروید و iOS را دارد. سونی اعلام نموده که قابلیت وصل کردن موبایل به تلویزیون روی تلویزیون های جدید از طریق کروم کست انجام می شود. بنابراین نیاز است که شما برنامه Google Home را روی گوشی خود نصب کرده و از طریق آن به تلویزیون وصل شوید. شما می توانید محتوای مورد علاقه خود را از موبایل روی تلویزیون پخش کرده و همچنین تصویر صفحه نمایش موبایل خود را نیز روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون منتقل و مشاهده کنید.

این تلویزیون از دوربین جدید سونی یعنی Bravia Cam مدل CMU-BC1 نیز حمایت می کند. این دوربین در بالای تلویزیون نصب می شود و از طریق پورت USB به تلویزیون وصل میشود. این دوربین امکاناتی مانند تشخیص فاصله بیننده تا تلویزیون، موقعیت دقیق بیننده، تماس صوتی تصویری، تشخیص حضور شما و ژست های حرکتی را به تلویزیون اضافه می کند. شرکت سونی به کمک اطلاعاتی که از این دوربین بدست می آورد و قابلیت Ambient Optimization Pro صدا و تصویر این تلویزیون را دقیق تر تنظیم و مدیریت می کند تا شما تجربه تماشای بهتری را داشته باشید. این دوربین به صورت جداگانه فروخته می شود و همراه تلوزیون نمی باشد.

تلویزیون سونی مدل X80K سایز 55 اینچ از برنامه CalMAN نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید آن را به صورت حرفه ای مدیریت کنید. البته اینکار احتیاج به دانش کافی دارد. این تلویزیون تنها به گیرنده دیجیتال DVB-T2 مجهز است و شما می توانید شبکه های داخلی را مشاهده نمایید و گیرنده دیجیتال این تلویزیون قابلیت ضبط برنامه ندارد. طراحی تلویزیون 55 اینچ سونی X80K در مجموع محصول خوبی است و از کیفیت ساختی خوبی نیز برخوردار می باشد. پایه های این تلویزیون دو شاخه هستند و در دو طرف تلویزیون قرار میگیرند. حاشیه های اطراف صفحه نمایش این تلویزیون نیز باریک است و به شما کاربر عزیز کمک می کند تا روی تصویر و محتوای در حال پخش تمرکز کرده از تماشای آن لذت ببرید.

متاسفانه شرکت سونی روی ضخامت تلویزیون های خود کار نکرده است و خریدار شاهد تلویزیون های تقریبا قطوری است. شما در این صفحه از سایت می توانید قیمت تلویزیون سونی X80K سایز 55 اینچ را مشاهده کرده و نسبت به خرید آن با قیمت ارزان، گارانتی (حتی بدون گارانتی) و تضمین سلامت و اصالت کالا از ما اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه