تلویزیون سونی X85K سایز 55 اینچ یکی ازمحصولات 2022 شرکت سونی محسوب می شود. این تلویزیون با نام X850K یا X8500K نیز در بازار های جهانی شناخته می شود اما نام دقیق آن X85K است. این تلویزیون با نام کامل KD-55X85K وارد بازار صوتی تصویری ایران می شود. این محصول مدل جدید تر تلویزیون سونی X85J است که در سال 2021 معرفی شده بود. سونی تلویزیون های سال 2022 خود را با پسوند K وارد بازار نموده است و در اصطلاح این تلویزیون یکی از تلویزیون های سری K سونی محسوب می شود.

تلویزیون X85K  برای تماشای فیلم و سریال و  بازی کردن گزینه مناسب ای است. تلویزیون X85K ارزان قیمت ترین تلویزیون گیمینگ سونی  در رده 120 هرتز است. این تلویزیون دارای صفحه نمایشگر ال ای دی و کیفیت تصویر فورکی می باشد. تلویزیون ال ای دی سونی 55X85K نور پس زمینه Direct LED دارد. این محصول دارای پنل VA مجهز است که می تواند عمق رنگ مشکی خوبی ارائه دهد، اما با توجه به اینکه فاقد فناوری Local Dimming است نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

پنل های VA  زاویه دید محدودتری نسبت به پنل های IPS دارند که درباره این تلویزوین  نیز صادق است. صفحه نمایشگر این تلویزیون رفرش ریت 120 هرتز دارد و با استفاده از قابلیت Motionflow XR 960 صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تار شدن محتوا جلوگیری می کند. این محصول قدرت ایجاد کیفیت تصویر  فورکی @120Hz را دارد. تلویزیون فورکی یک تلویزیون با وضوح 4K است. یعنی این که تلویزیون دارای 3،840 پیکسل افقی و 2.160 پیکسل عمودی است، و در کل حدود 8.3 میلیون پیکسل است. در مشخصات محصول تلویزیون، وضوح تصویر معمولاً به عنوان “3840 * 2160” برای تلویزیون‌های فورکی نشان داده می‌شود.

صفحه نمایش این تلویزیون عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) دارد و به کمک فناوری Live Color و Triluminos Pro طیف عظیمی از رنگ ها را به نمایش می گذارد و باعث حقیقی تر شدن تصاویر و محتوا می شود.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون ۵۵ اینچ سونی X85K

تلویزیون فورکی سونی 55X85K دارای پردازشگر تصویر 4K HDR Processor X1 است. این پردازشگر وظیفه پردازش تصاویر را در این محصول به عهده دارد. این پردازشگر به کمک قابلیت 4K X-Reality PRO رزولوشن تصاویر را بالا می برد و نویز آنها را رفع میکند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد. این تلویزیون از فناوری HDR برخوردار است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision حمایت می کند. سونی به کمک فناوری Object-based HDR Remaster اشیاء و عناصر موجود در تصویر را تشخیص  می دهد و رنگ، کنتراست و عمق آنها را به صورت جداگانه بهبود می بخشد و محتوای HDR را با کیفیت بالاتر پخش می کند. HDR نسخه ی جدید SDR می باشد که سبب میشود رنگ ها غنی تر و نزدیک تر به حقیقت به نمایش درآیند و سطح و تجربه ی بیننده را از تماشای محتوای تصویری بالا ببرد و بهبود بخشد.

این تلوزیون دارای قابلیت Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بالا می برد. این تلویزیون پورت HDMI 2.1 دارد و از تکنولوژی ALLM و VRR نیز حمایت می کند. وجود تکنولوژی Nvidia G-Sync  در محصول بطور کامل با کارت های گرافیک انویدیا سازگار است، اما این محصول فاقد فناوری AMD FreeSync است. سونی سال 2022 دو قابلیت جدید برای بهبود تجربه بازی کردن به تلویزیون های خود اضافه نموده است. فناوری Auto HDR Tone Mapping باعث می شود تا هنگام وصل شدن به کنسول بازی PS5 بهترین تنظیمات HDR به صورت خودکار انجام گیرد .

این قابلیت عملکردی شبیه قابلیت HGiG در تلویزیون های دیگر دارد. قابلیت Auto Genre Picture Mode باعث می شود تا هنگام بازی کردن با کنسول PS5 تلویزیون به صورت خودکار به حالت Game Mode برود و بهترین تنظیمات مربوط به بازی کردن را انجام دهد. همچنین شما در صورتی که بخواهید از طریق PS5 به دیدن فیلم بپردازید، این فناوری بهترین تنظیمات تصویر را برای تماشای فیلم انجام می دهد. توجه داشته باشید که این دو قابلیت تنها بر روی کنسول های شرکت سونی کار می کند. در مجموع این تلویزیون برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم PS5 و Xbox Series X گزینه خیلی خوبی است.

تلویزیون سونی مدل 55X85K سیستم صوتی 2 کاناله از نوع X-Balanced دارد و کیفیت صدای خوبی در اختیار کاربر قرار می دهد. این تلویزیون با ستفاده از فناوری Dolby Audio کیفیت صدا را بهبود می بخشد و به کمک تکنولوژی Dolby Atmos و DTS Digital Surround صدای سه بعدی و فراگیر مجازی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این محصول دارای تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room Compensation نیز می باشد و صدا را با توجه به شرایط محیط مدیریت می کند تا شما بهترین کیفیت صدا را تجربه نمایید. تلویزیون هوشمند سونی 55X85K به سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری Google TV تجهیز می باشد و کار کردن با آن لذت بخش است.

سونی از ریموت کنترل هوشمند خود مدل Standard Remote در این تلویزیون بهره گرفته است. این ریموت کنترل نسبت به مدل های قبلی کوچک تر شده است و گزینه های کمتری نیز دارد.جنس این ریموت کنترل پلی اورتان است و تمیز کردن آن بسیار آسان می باشد. دکمه های این ریموت کنترل تا 99.9% آنتی باکتریال است. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و از دستور دادن و جستجوی صوتی حمایت می کند. همچنین این تلویزیون دارای میکروفون داخلی و قابلیت Hands-free Voice Search است و شما حتی بدون ریموت کنترل و تنها با صدای خود و با گفتن “OK, Google” می توانید با تلویزیون کار کنید.

این تلویزیون دارای اینترنت اشیاء (IoT) و دستیار صوتی گوگل (Google Assistant)  است و شما کاربر گرامی می توانید به آسانی لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را از طریق آن تنظیم و مدیریت کنید. سونی طبق معمول تلویزیون های اندرویدی خود را به کروم کست داخلی تجهیز نموده است که شما را از خرید جداگانه آن بی نیاز می سازد. این تلویزیون فناوری اتصال به موبایل هوشمند اندروید و iOS را دارد و شما می توانید علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا از موبایل روی تلویزیون، تصویر صفحه نمایش موبایل خود را نیز روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون انتقال داده و مشاهده نمایید.

این تلویزیون از دوربین جدید سونی به نام Bravia Cam مدل CMU-BC1 حمایت می کند. این دوربین همراه تلویزیون نیست و باید آن را جداگانه خریداری نمایید. این دوربین به کمک کابل USB به تلویزیون وصل می شود و در قسمت بالای تلویزیون قرار می گیرد. این دوربین توانایی های بیشتری از جمله تشخیص فاصله بیننده تا تلویزیون، تشخیص حضور بیننده، جایگاه دقیق بیننده، ژست های حرکتی را به تلویزیون افزوده و به کمک تکنولوژی Ambient Optimisation Pro صدا و تصویر را به صورت دقیق تنظیم می کند تا شما در شرایط مختلف از تماشای تلویزیون لذت بیشتری ببرید. همچنین این دوربین تماس تصویری و صوتی نیز در اختیار کاربر قرار می دهد و شما می توانید از اکثر برنامه های ارتباطی تماس صوتی و تصویری انجام دهید. حافظه داخلی  تلویزیون X85K شانزده گیگابایت است اما اکثر ظرفیت این حافظه توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده اشغال شده است و مابقی آن در دسترس کاربر قرار دارد.

شرکت سونی این تلویزیون را به قابلیت پروفایل شخصی تجهیز نموده است. به این ترتیب هر یک از اعضای خانواده شما می توانند یک پروفایل مخصوص ساخته و تنظیمات مورد علاقه خود را در اختیار داشته باشند. علاوه بر آن این تلویزیون دارای پروفایل مخصوص کودکان نیز است و والدین می توانند محدودیت های لازم را برای کودکان خود انجام دهند. این تلویزیون دارای فناوری Living Decor است و در صورتی که تلویزیون را روی دیوار نصب کنید می توانید از آن به عنوان قاب عکس نیز استفاده نمایید و به خانه خود زیبایی ببخشید.

این محصول دارای فناوری Ambient Optimisation است و به کمک سنسور نوری که دارد، صدا و تصویر را با توجه به شرایط محیط تنظیم می کند تا شما همیشه بهترین تجربه تماشا را در هر شرایطی در اختیار داشته باشید. این تلویزیون دارای گیرنده دیجیتال DVB-T2 است و شما می توانید شبکه های داخلی را از طریق آن مشاهده نمایید. متاسفانه گیرنده دیجیتال این تلویزیون فاقد قابلیت ضبط برنامه است. این تلویزیون دارای سرویس ویدئویی سونی یعنی Bravia Core نیز  است. طراحی ظاهری تلویزیون 55 اینچ سونی X85K در مجموع خوب است. حاشیه های اطراف صفحه نمایشگر آن باریک است و به شما اجازه می دهد تا روی محتوای در حال پخش تمرکز کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

پایه های این تلویزیون دو شاخه هستند و در دو طرف تلویزیون قرار میگیرند.و تنها ایرادی که تلوزیون های سونی دارند ضخامت زیا آنها نسبت به اکثر تلویزیون های بازار است. شما در این صفحه  از سایت می توانید قیمت تلویزیون سونی X85K سایز 55 اینچ را مشاهده نمایید و نسبت به خرید آن با قیمت مطمئن، گارانتی (حتی بدون گارانتی) و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه ما اقدام نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه