تلویزیون سونی مدل X90J سایز 55 اینچ یکی از محصولات تصویری 2021 سونی محسوب می شود. این تلویزیون با نام X9000J و X900J نیز در بازار شناخته می شود اما نام صحیح آن X90J است. این تلویزیون در واقع مدل جدید  تلویزیون سونی X9000H است که در سال 2020 معرفی شده بود. تلویزیون X90J یا X9000J برای استفاده های مختلف مانند بازی کردن، تماشای فیلم و استفاده خانگی و معمولی مناسب است. این تلویزیون هیچ تفاوتی با تلویزیون سونی X90SJ ندارد و فقط در رنگ پایه متفاوت هستند. تلویزیون X90J یکی از برگزیده ترین تلویزیون های گیمینگ 4K و 120 هرتز شرکت سونی در سال 2021 می باشد.

 تلویزیون سونی مدل X90J با مدل کامل XR-55X90J وارد کشور ما می شود که مونتاژ کشور مالزی می باشد. این تلویزیون دارای صفحه نمایشگر ال ای دی و کیفیت تصویر فورکی HDR می باشد. تلویزیون ال ای دی سونی 55X90J  نور پس زمینه Direct Full Array LED دارد و دارای پنل VA است. این محصول قدرت تولید رنگ های تیره عمق را دارد اما متاسفانه زاویه دید آن یک کم محدود می باشد . سونی به کمک فناوری Local Dimming از نوع Full Array LED نور پی زمینه صفحه نمایش این تلویزیون را کنترل و مدیریت می کند و کنتراست تصویر لازم را به مخاطب ارائه می دهد.

همچنین این محصول به کمک تکنولوژی XR Contrast Booster 5 کنتراست تصاویر و صحنه ها بخصوص صحنه های تاریک را بهبود می دهد و آنها را حقیقی تر نمایش می دهد. صفحه نمایشگر تلویزیون سونی مدل 55X9000J رفرش ریت 120 هرتز  است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح به نمایش می گذارد و از تار شدن محتوا جلوگیری می کند. صفحه نمایش این تلویزیون عمق رنگ 10 بیت واقعی دارد و به کمک تکنولوژی XR Triluminos Pro و Live Color طیف عظیمی از رنگ ها را تولید می کند و صحنه های بسیار با کیفیت و خوبی را نمایش می دهد.

تلویزیون فورکی سونی 55X90J مجهز به پردازشگر جدید سونی یعنی Cognitive Processor XR هستند. این پردازشگر وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد . سونی اولین شرکتی است که از این نوع پردازشگر در تلویزیون های خود استفاده نموده است. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را زیاد میکند و نویز آنها را رفع میکند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد. این پردازشگر با استفاده از قابلیت  Dual database processing و تعداد زیادی از داده تصویری که در دیتابیس آن ذخیره شده نویز تصاویر را از بین می برد و آنها را با کیفیت بالاتری نمایش می دهد.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون ۵۵ اینچ سونی X90J

همچنین با بهره گرفتن از تکنولوژی XR Super Resolution بافت اشیاء و عناصر موجود در تصویر را بهبود داده و آنها را واضح  نمایش می دهد. شرکت سونی به کمک تکنولوژی XR Smoothing تصاویر و صحنه های گرادینت را یکدست نمایش می دهد و از تکه تکه شدن  رنگ ها جلوگیری می کند. همچنین این تلوزیون به کمک تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بهبود می بخشد و آنها را حقیقی تر نمایش می دهد. این تلویزیون از فناوری HDR برخوردار است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision نیز حمایت می کند.شرکت سونی به کمک قابلیت XR HDR Remaster کنتراست، عمق و رنگ های محتوای HDR را تقویت و بهبود می بخشد و آنها را واقعی تر نمایش می دهد.

این محصول 2 پورت HDMI 2.1 دارد و از تکنولوژی های ALLM و VRR و همچنین تکنولوژی Nvidia G-Sync حمایت می کند. البته به گفته متخصصان سونی نسخه نهایی تکنولوژی VRR در آینده و توسط یک آپدیت به کاربر ارائه می شود. این تلویزیون قدرت نمایش کیفیت تصویر فورکی با سرعت 120 هرتز را دارد و برای کنسول های بازی نسل نهم PS5 و Xbox Series X مناسب می باشد. تلویزیون مدل 55X90J سیستم صوتی 2.2 کاناله (Acoustic Multi-Audio) دارد و صداها را از صفحه نمایش پخش می کند. بلندگوهای این تلویزیون باهم از توان خروجی 20 وات برخوردار هستند و کیفیت صدای خیلی خوبی دارند.

شرکت سونی به کمک فناوری های Dolby Audio و Dolby Atmos کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود می بخشد. همچنین با استفاده از قابلیت DTS Digital Surround صدای فراگیر مجازی را در اختیار کاربر قرار می دهد. سونی این تلویزیون را به تکنولوژی 3D Surround Upscaling نیز تجهیز نموده و صدای همه چیز را به صورت فراگیر مجازی پخش می کند و لذت تماشای تلویزیون را زیاد می کند، حتی محتوایی که صدای فراگیری ندارد. سونی به کمک فناوری Voice Zoom 2 صدای دیالوگ ها را تقویت می کند تا شما صدای گوینده را واضح بشنوید. این محصول دارای قابلیت Acoustic Auto Calibration از نوع Room & User Position Compensation است و صداها را با توجه به جایگاه بیننده و همچنین ابعاد و شرایط محیط تنظیم میکند تا شما کیفیت صدا عالی تجربه نمایید.

تلویزیون هوشمند سونی مدل 55X90J دارای سیستم عامل اندروید 10 می باشد و امکانات هوشمند خوبی در اختیار کاربر قرار می دهد. سونی امسال از رابط کاربری گوگل تی وی (Google TV) در تلویزیون های اندرویدی خود استفاده کرده است که علاوه بر رابط کاربر پسند تر، سرعت کار کردن با آن بهبود یافته و روان تر شده و دسترسی به بخش های مختلف نیز آسان شده است. این تلویزیون ریموت کنترل هوشمند دارد و از دستورات و جستجوی صوتی نیز حمایت می کند. خود تلویزیون دارای میکروفون داخلی است و شما حتی بدون ریموت کنترل نیز می توانید دستوارت و جستجوی صوتی را به صورت Hands Free انجام دهید. سونی برای حفظ حریم شخصی شما یک دکمه مخصوص خاموش و روشن کردن میکروفون داخلی تلویزیون در زیر لوگوی سونی قرار داده است که می توانید هر وقت نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

 تلویزیون 55X90J از اینترنت اشیاء یا IoT نیز حمایت می کند و شما کاربر گرامی می توانید از طریق دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) لوازم خانگی هوشمند خود را مدیریت نمایید. تلویزیون های اندرویدی سونی دارای کروم کست  داخلی هستند. این تلویزیون توانایی وصل شدن به موبایل های هوشمند اندروید و iOS را دارد و شما می توانید از طریق کروم کست محتوای مورد علاقه خود را از موبایل روی تلویزیون پخش کنید و بالعکس. این تلویزیون 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد که بخش زیادی از آن توسط سیستم عامل و برنامه های نصب شده روی آن اشغال شده است و مابقی آن در دسترس شما قرار دارد.

شما می توانید از طریق فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) برنامه های مورد علاقه خود را دانلود و روی تلویزیون نصب نمایید. این تلوزیون دارای فناوری Living Decor نیز می باشد و شما می توانید بعد از نصب تلویزیون روی دیوار از آن به عنوان قاب عکس نیز استفاده کنید. این تلویزیون دارای گیرنده دیجیتال داخلی است و شما می توانید شبکه های داخلی را مشاهده نمایید اما این گیرنده دیجیتال فاقد قابلیت ضبط برنامه است. این محصول از برنامه Calmanحمایت می کند و شما می توانید از طریق آن تلویزیون را مدیریت کنید. این تلویزیون دارای فناوری Ambient Optimisation می باشد و تصویر و صدای تلویزیون را با توجه به شرایط محیط مدیریت می کند تا شما بهترین تجربه تلوزیون دیدن را در اختیار داشته باشید.

طراحی این تلویزیون بسیار عالی است و از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز برخوردار است. پایه های آن در دو طرف قرار میگیرند و باریک طراحی شده اند. برای نصب پایه ها احتیاجی به پیچ نیست و آن ها به صورت کشویی در تلویزیون قرار می گیرند و بسته می شوند. حاشیه های اطراف صفحه نمایشگر نیز بسیار باریک است و دارای طراحی جذاب و شیکی است. ضخامت این تلویزیون نیز تقریبا باریک است و برای نصب روی دیوار گزینه مناسبی می باشد. شما در این صفحه از سایت می توانید قیمت تلویزیون سونی X90J سایز 55 اینچ را مشاهده کنید. همچنین می توانید جهت خرید مطمئن و آسان آن نیز از فوشگاه ما اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه