تلویزیون سونی X90K سایز 55 اینچ یکی از محصولات 2022 سونی می باشد. این تلویزیون با نام X9000K و X900K نیز در بازار های مختلف شناخته می شود اما نام درست آن X90K می باشد. این تلویزیون با مدل کامل XR-55X90K وارد کشور ما می شود که مونتاژ کشور مالزی است. سونی تلویزیون های 2022 خود را با حرف K وارد بازار کرده است و در اصطلاح این تلویزیون یکی از تلویزیون های سری K سونی محسوب می شود.

تلویزیون X90K یکی از محصولات خوب سونی برای گیمینگ با قدرت 120 هرتز در سال 2022 محسوب می شود. تلویزیون سونی ایکس 90 کی برای بازی کردن و تماشای فیلم و همچنین استفاده معمولی گزینه عالی است.این تلویزیون دارای صفحه نمایشگر ال ای دی و کیفیت تصویر فور کی می باشد. تلویزیون ال ای دی سونی مدل 55X90K نور پس زمینه Direct Full Array LED و پنل VA دارد. تلویزیون هایی که دارای  پنل VA هستند توانایی نمایش رنگ مشکی عمیق تری دارند اما زاویه دید محدود تر دارند. نمایشگرهایی با پنل عمودی یا VA درواقع ترکیب شده از ویژگی‌های پنل‌های TN و IPS هستند. در پنل‌های VA اکثر ویژگی‌های پنل IPS وجود دارد با این تفاوت که نرخ کنتراست آن‌ها مثل پنل‌‌های TN است.

درحالی‌که پنل IPS قدرت ارائه نرخ کنتراست ۱،۰۰۰:۱ است، نرخ کنتراست پنل VA به ۳،۰۰۰:۱ یا ۶،۰۰۰:۱ می‌رسد. ممکن است همین ویژگی باعث شده باشد که شرکت‌های سازنده تلویزیون‌های خانگی از پنل VA برای تولید تلوزیون های خود استفاده کنند.

شرکت سونی به کمک قابلیت Local Dimming از نوع Full Array LED نور پس زمینه صفحه نمایش این تلویزیون را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را به مخاطب ارائه می کند. سونی امسال از تکنولوژی XR Contrast Booster 10 در این تلویزیون استفاده نموده است که نسبت به مدل های قبلی پیشرفته تر می باشد و کنتراست تصاویر و صحنه ها بخصوص صحنه های تاریک را بهبود داده و آنها را حقیقی تر نمایش می دهد. صفحه نمایش تلویزیون سونی 55X90K دارای رفرش ریت 120 هرتز است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاربودن محتوا جلوگیری می کند. صفحه نمایشگر این تلویزیون عمق رنگ 10 بیت دارد و به کمک فناوری XR Triluminos Pro و Live Color طیف عظیمی از رنگ ها را تولید کرده و تصاویر بسیار با کیفیتی را خلق می کند.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون ۵۵ اینچ سونی X90K

تلویزیون فورکی سونی 55X90K نیز مانند مدل قبلی خود از پردازشگر قدرتمند و اختصاصی سونی یعنی Cognitive Processor XR برخوردار است.این پردازشگر به کمک فناوری XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را بهبود میبخشد و نویز آنها را رفع میکند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد. این پردازشگر به کمک قابلیت XR Super Resolution بافت و جزئیات اشیاء و عناصر موجود در تصویر را بهبود میبخشد و آنها را واقعی تر نمایش می دهد. سونی برای این کار از فناوری Dual Database Processing نیز کمک گرفته است که شامل دو دیتابیس با هزاران داده تصویری است. پردازشگر این تلویزیون اشیاء و عناصر موجود در تصویر را تشخیص میدهد و در دیتابیس داده های تصویری خود به دنبال نمونه شبیه آن می گردد و با توجه به اطلاعاتی که بدست می آورد، نویز و بافت و رزولوشن محتوا را بهبود می دهد.

همه اینها تنها در کمتر از یک ثانیه انجام می شود و سونی در زمینه پردازش تصاویر عالی است. این محصول دارای تکنولوژی XR Smoothing است و تصاویر و رنگ ها را کاملا صاف و یکدست نمایش می دهد و از تکه تکه شدن آنها جلوگیری می کند. به عبارتی این تلویزیون دارای شیب رنگ بسیار خوبی است و کیفیت تصویر عالی را ارائه می دهد.

شرکت سونی این تلویزیون را به فناوری Dynamic Contrast Enhancer مجهز نموده که کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بهبود می بخشد و آنها را حقیقی تر نمایش می دهد. این تلویزیون از فناوری HDR نیز برخوردار است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision حمایت می کند. سونی به کمک قابلیت XR HDR Remaster کنتراست، عمق و رنگ محتوای HDR را بهبود داده و آنها را واقعی تر نمایش می دهد. این تکنولوژی اشیاء و عناصر موجود در تصویر را تشخیص میدهد و هر کدام را به صورت جداگانه پردازش می کند و باعث می شود هر چیزی که میبینید واقعی تر به نظر برسد و عمق تصویر بیشتری داشته باشد.

تلویزیون سونی X90K سایز 55 اینچ دارای 2 پورت HDMI 2.1 است و از تکنولوژی ALLM و VRR نیز پشتیبانی می کند. همچنین تکنولوژی Nvidia G-Sync در این محصول وجود دارد و می تواند بطور کامل از کارت های گرافیک انویدیا پشتیبانی کند،انویدیا G-Sync یک فناوری برای صفحه نمایش است که درون برخی مانیتورها و لپتاپ‌های گیمینگ استفاده شده، تا با پارگی تصویر و تاخیر ورودی در کارت‌های گرافیک و مانیتورهای انویدیا مقابله کند و آن‌ها را به حداقل برساند.

اما متاسفانه این محصول فاقد تکنولوژی AMD FreeSync است. سونی سال 2022 دو قابلیت جدید به تلویزیون های مخصوص بازی خود اضافه نموده است که باعث می شود بازی کردن روی آنها لذت بخش باشد.قابلیت Auto HDR Tone Mapping در این تلویزیون باعث می شود تا هنگام وصل شدن آن به کنسول PS5 به صورت خودکار بهترین تنظیمات HDR را انجام داده و قسمت های روشن و تاریک بازی های HDR را با جزئیات زیادی مشاهده کنید.

این قابلیت مشابه قابلیت HGiG در تلویزیون های دیگر دارد. توجه داشته باشید که این فناوری تنها بر روی کنسول سونی کار می کند. قابلیت Auto Genre Picture Mode نیز یکی دیگر از فناوری های جدید سونی در تلویزیون های مخصوص بازی است . این قابلیت به صورت پویا اتصال کنسول PS5 را تشخیص می دهد و تلویزیون را به حالت Game Mode تغییر می دهد و بهترین تنظیمات برای بازی کردن را فعال می کند. همچنین شما کاربر گرامی هنگامی که از طریق کنسول PS5 به تماشای فیلم بپردازید، سونی بهترین تنظیم ها برای پخش فیلم را به صورت خودکار فعال می کند. بنابراین دیگر نیاز نیست برای بازی کردن و تماشای فیلم حالت تصویر را عوض کنید. این تلویزیون توانایی نمایش کیفیت تصویر فورکی با سرعت 120 هرتز را دارد و برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم  PS5 و Xbox Series X کاملا مناسب است.

تلویزیون سونی مدل 55X90K دارای سیستم صوتی Acoustic Multi-Audio به همراه Sound Positioning Tweeter است و صداها را از صفحه نمایش پخش می کند و حس واقعی را به بیننده منتقل می کند. این سیستم صوتی 2.2 کاناله است و  2 بلندگوی Full Range با قدرت 10 وات و 2 بلندگوی Tweeter با توان 5 وات دارد که در مجموع توانایی تولید صدای 30 وات را دارند.همچنین سونی به کمک فناوری Dolby Audio کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود می بخشد.

شرکت سونی همچنین به کمک فناوری DTS Digital Surround و Dolby Atmos صدای فراگیر مجازی در اختیار کاربر قرار می دهد. سونی با استفاده از فناوری 3D Surround Upscaling تقریبا هر صدایی را به صورت فراگیر مجازی شبیه سازی کرده و لذت تماشای تلویزیون را زیاد می کند. این تلویزیون دارای تکنولوژی های Acoustic Auto Calibration از نوع Room & User Position Compensation است و صداها را با توجه به موقعیت بیننده و همچنین شرایط محیط تنظیم می کند تا شما همیشه کیفیت صدا عالی را تجربه نمایید. این تلویزیون به تکنولوژی Voice Zoom 2 نیز تجهیز شده است و صدای دیالوگ ها را تقویت کرده تا شما صدای گوینده را واضح بشنوید.

این تلویزیون به قابلیت Acoustic Center Sync و پورت S-Center Speaker نیز مجهز است و هنگامی که آن را به ساندبار سازگار سونی وصل کنید، تلویزیون به عنوان بلندگوی وسط عمل کرده و صدای دیالوگ ها را کاملا واضح و بلند پخش می کند. تلویزیون هوشمند سونی 55X90K به سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری Google TV تجهیز شده است. سونی در سال 2022 از ریموت کنترل جدید خود مدل Standard Remote رونمایی کرده و در این تلویزیون استفاده نموده است. ریموت کنترل جدید سونی به نسبت مدل های قبلی بسیار کوچک تر شده و از جنس پلی اورتان است. جنس این ریموت کنترل باعث می شود تا به راحتی تمیز شود. دکمه این ریموت کنترل تا 99.9% آنتی باکتریال هستند. این ریموت کنترل  میکروفون داخلی دارد و از دستورات و جستجوی صوتی پشتیبانی می کند. علاوه بر آن خود تلویزیون نیز دارای میکروفون داخلی است و شما حتی بدون ریموت کنترل و فقط با گفتن “OK, Google” نیز می توانید از دستورات و جستجوی صوتی استفاده کنید.

تلویزیون سونی X90K سایز 55 اینچ از اینترنت اشیاء (IoT) نیز حمایت می کند و شما می توانید از طریق دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) سایر دستگاه های هوشمند و خانه هوشمند خود را نیز مدیریت نمایید. تلویزیون های سونی از جمله این تلویزیون دارای کروم کست (Chromecast) داخلی است و شما را از خرید جداگانه آن بی نیاز می سازند. این تلویزیون قابلیت اتصال به موبایل هوشمند اندروید و iOS را دارد.

طبق گفته شرکت سونی در تلویزیون های جدید این شرکت ارتباط میان موبایل و تلویزیون از طریق Chromecast انجام می شود. شما کارر عزیز  به کمک کروم کست می توانید محتوای دلخواه خود را از موبایل روی تلویزیون پخش کنید و یا بالعکس. حافظه داخلی این تلویزیون 16 گیگابایت است اما اکثر فضای آن توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده اشغال شده است و بقیه آن یعنی حدود 4.4 گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد. یکی از فناوری های جدیدی که سونی در این تلویزیون گنجانده است، قابلیت پروفایل شخصی می باشد. به این ترتیب هر یک از اعضای خانواده می توانند پروفایل خود را داشته و برنامه های پیشنهادی و شبکه های مخصوص به خود را به همراه تنظیمات شخصی در اختیار داشته باشند. علاوه بر آن پروفایل مخصوص کودکان نیز در این تلویزیون وجود دارد تا والدین بتوانند محدودیت های لازم را برای آنها ایجاد نمایند.

این تلویزیون قابلیت Living Decor را دارد و شما می توانید از آن به عنوان قاب عکس که جالب است نیز استفاده کنید. این محصول دارای تکنولوژی Ambient Optimisation است و صدا و تصویر را با توجه به شرایط محیط تنظیم می کند تا همیشه کاربر بهترین تجربه تماشای تلویزیون را در اختیار داشته باشد. این تلویزیون از دوربین سونی یعنی Bravia Cam مدل CMU-BC1 حمایت می کند. البته این دوربین به صورت جداگانه فروخته می شود و همراه تلویزیون نیست. این دوربین بالای تلویزیون قرار می گیرد و از طریق کابل USB به تلویزیون وصل شده و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون از بلندگوی گردنبدنی سونی مدل SRS-NS7 نیز پشتیبانی می کند و شما با خرید آن می توانید صدای همه جانبه و سه بعدی را به صورت 360 درجه تجربه کنید.

طراحی ظاهری تلویزیون 55 اینچ سونی X90K عالی است و از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز برخوردار است. تنها مشکل طراحی تلویزیون های سونی، ضخیم و قطور بودن آنهاست که نسبت به تلویزیون های برند های دیگر تو ذوق می زنند. پایه های این تلویزیون فلزی و به شکل خطی هستند و در دو طرف تلویزیون قرار می گیرند. این پایه ها توانایی  تنظیم در 2 حالت مختلف را دارند. حاشیه های اطراف صفحه نمایش این تلویزیون نیز باریک هستند و به شما امکان می دهند تا روی محتوای در حال پخش تمرکز کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

شما در این صفحه از سایت می توانید قیمت تلویزیون سونی X90K را مشاهده نمایید. همچنین می توانید آن را با قیمت مطمئن، گارانتی (حتی بدون گارانتی) و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه ما خریداری نمایید. امیدواریم با قطعی کردن خرید خود از سایت ما به جمع مشتریان وفادار ما بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه