تلویزیون سامسونگ مدل Q80B سایز 65 از تلوزیون های سال 2022 است. این تلوزیون یکی از تلویزیون های سری 8 سامسونگ است که هم مورد استفاده خانگی و معمولی قرار میگیرد و هم برای تماشای حرفه ای فیلم یا انجام بازی بصورت حرفه ای عالی است می باشد. این تلویزیون با نام کامل QA55Q80BAUXSA و QA55Q80BAUXTW مونتاژ شده در کشور مصر وارد کشور ایران شده است. این مونتاژها چند تفاوت باهم دارند یکی اینکه تلویزیون های مونتاژ شده در کشور مصر منوی فارسی دارد اما مونتاژ مجارستان و اسلواکی را نمیتوان صد درصد فارسی کرد و تنها منوی ابتدایی انها فارسی است . مورد بعدی این دو مونتاژ از نظر پنل با هم متفاوت هستند و با پنل های ADS و VA تولید شده اند. بنابراین شما می توانید هنگام سفارش این تلویزیون را با پنل مد نظر خود تهیه کنید.پنل ADS در حقیقت نوعی از پنل IPS است که نور صفحه، زاویه دید، کنتراست و مقاومت بیشتری دارد و زمان پاسخگویی آن کمتر است اما عمق رنگ مشکی آن مثل پنل های VA نیست.

تلویزیون Q80B بالاترین مدل از تلویزیون های4K سامسونگ با صفحه نمایش QLED در سال 2022 است.تلویزیون سامسونگ 65Q80B دارای صفحه نمایش QLED  است که با استفاده از فناوری Quantum Dot،قدرت نمایش حجم رنگ 100% در فضای رنگ DCI-P3 را دارد. این تلویزیون عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) دارد و با استفاده از فناوری One Billion Color می تواند حدودا 1 میلیارد رنگ مختلف را تولید نماید.

. تلویزیون مذکور دارای نرخ بازسازی 120 هرتز بوده و می تواند محتوای فورکی را با سرعت 120 هرتز نمایش دهد. همچنین سامسونگ از فناوری های Motion Rate 240، LED Clear Motion و Auto Motion Plus در این تلوزیون استفاده کرده که باعث می شوند محتوا سریع را روان مشاهده کنید. این تلویزیون در هر دو مونتاژ به فناوری Wide Viewing Angle تجهیز شده است و زاویه دید خیلی خوبی دارد اما زاویه دید در مونتاژ مصر با پنل ADS یه مقدار بهتر است. نور پس زمینه Direct Full Array LED در این تلوزیون به کاررفته است. محصول مذکور دارای فناوری Micro Dimming از نوع Supreme UHD Dimming است که مسئول کنترل قسمت های متفاوت  نور پس زمینه تلویزیون را بصورت مجزا عهده دارد تا کنتراست تصاویر را بهبود ببخشد.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ مدل Q80B

تلویزیون QLED سامسونگ 65Q80B از کیفیت تصویر فورکی برخوردار است. سامسونگ این تلویزیون را به پردازنده Quantum Processor 4K تجهیزکرده است که با استفاده از فناوری AI Upscale، نویز تصاویر را کم میکند و رزولوشن تصاویر را بالا میبرد تا همه محتوا را با کیفیتی نزدیک به 4K ملاحظه نمایید. تلویزیون مذکور به فناوری Noise Reduction نیز تجهیز شده است که تا درصد زیاد نویز تصاویر را کم میکند و کیفیت تصویر را بهتر میکند. این تلویزیون 4K اجازه نمایش محتوای HDR با فرمت های HLG و HDR10+ را دارد. سامسونگ از فناوری Quantum HDR 12x در این تلوزیون استفاده نموده است که در برخی قسمت جغرافیایی ممکن است با نام Quantum HDR 1500 نیز مشهور باشد.

تصاویر با استفاده از فناوری محتوای HDR با کنتراست و کیفیت عالی به نمایش در می آیند. سامسونگ این تلویزیون 2022 خود را به قابلیت HDR10+ Adaptive مجهز نموده است که با سنسور نور تلویزیون و متادیتای موجود در محتوای HDR10+، می تواند کیفیت تصویر و کنتراست محتواها را بهتر کند. همچنین سامسونگ این محصول را به فناوری Filmmaker Mode تجهیز نموده ه با فعال کردن آن، تصاویر با همان کیفیتی که تولیدکننده میخواسته به نمایش در می آیند. شاخص کیفیت تصویر (PQI) این تلویزیون برابر با 3800 است که بسیار عالی است. تلویزیون مذکور دارای نرخ بازسازی 120 هرتز است و یک تلویزیون ویژه برای بازی به حساب می آید.

این تلویزیون گیمینگ سامسونگ،دارای چهار پورت HDMI ورژن 2.1 که امکان پخش محتوای فورکی با سرعت 120 هرتز با همه آنها وجود دارد. تلویزیون مورد بحث از فناوری ALLM حمایت کرده و بصورت پویا تاخیر ورودی را کم میکند. همچنین فناوری های AMD FreeSync Premium Pro، Nvidia G-Sync و VRR در این تلوزیون وجود دارند و از تکه شدن تصاویر ممانعت می کند. سامسونگ این محصول را به فناوری Motion Xcelerator Turbo+ تجهیز نموده است تا محتوا سریع بازی ها را روان و واضح تر مشاهده کنید. این تلویزیون از فناوری HGiG نیز برخوردار است و محتوای بازی های HDR را با همه جزئیات به نمایش در می آورد. همچنین سامسونگ از فناوری نوین با عنوان HDR10+ Gaming در این تلویزیون بهره گرفته است که با توجه به متا دیتا و خصوصیات گیمینگ بازی های HDR، کیفیت تصویر آنها را بهتر میکند.

این تلویزیون دارای فناوری Super Ultra Wide Game View است و می تواند بازی هایی که از این فناوری حمایت می کنند را به نحو بسیار عریض به نمایش درآورد. تلویزیون مذکور دارای فناوری Game Bar نیز می باشد و حتی زمانی که بازی هم میکنید می توانید خصوصیات گیمینگ تلویزیون را عوض کنید.در کل باید گفت این تلویزیون برای استفاده در کنار کنسول  نسل 9 بسیار خوب است. تلویزیون 4K سامسونگ 65Q80B  کانال صوتی 2.2.2 دارد و قدرت خروجی صدای آن برابر با شصت وات می باشد. این تلویزیون به چهار بلندگوی 10 وات و دو ووفر 10 وات تجهیز شده است. سامسونگ از فناوری Dolby MS12 5.1ch در این محصول استفاده کرده است که یک تکنولوژی نوین محسوب میشود. این فناوری تشکیل شده از فناوری های Dolby Digital، Dolby Digital Plus، Dolby AC4 و Dolby Audio است و علاوه بر قدرت تولید صدای با کیفیت، می تواند صدای 5.1 کاناله را به ساندبار یا سیستم صوتی دیگر انتقال دهد.

سامسونگ این تلوزیون را به فناوری Dolby Atmos و Object Tracking Sound (OTS) تجهیز نموده است که با هم صدای همه جانبه حقیقی تولید می کنند. این تلویزیون به فناوری Adaptive Sound+ تجهیز می باشد و صدای خروجی را بر اساس محتوای در حال پخش کنترل می کند. همچنین سامسونگ از فناوری AVA در تلویزیون مذکور استفاده کرده است که با استفاده از سنسور صدای تلویزیون، نویز محیط را میسنجد و صدای دیالوگ ها را نسبت به آن مدیریت می کند تا همه چیز را بطور شفاف بشنوید.

سیستم عامل تلویزیون هوشمند سامسونگ 65Q80B تایزن 6.5 است و رابط کاربری آن نسبت به ورژن های گذشته تغییرات زیادی داشته است. این تلویزیون دارای منوی هوشمند Media Home است که دسترسی به محتوا و برنامه های متنوع را آسان تر می سازد. محصول مذکور از IoT یا اینترنت اشیاء حمایت می کند و شما می توانید با داشبورد هوشمند SmartThings، منزل هوشمند خود را مدیرت کنید. این تلویزیون از نرم افزار SmartThings نیز حمایت می نماید که با نصب آن روی موبایل هوشمند خود می توانید این تلویزیون را مدیریت نمایید. این تلویزیون هوشمند دستیار صوتی بیکسبی است. همچنین این تلوزیون  دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) و آمازون الکسا (Amazon Alexa) حمایت می کند که البته ممکن است با توجه به جغرافیای محل زندگی تان در دسترس نباشند. این تلویزیون دارای فناوری Far-Field Voice Interaction است و با استفاده از میکروفون داخلی که روی تلویزیون قرار داده شده، می توانید از فاصله چهار متری نیز از سرچصوتی یا دستورات صوتی استفاده نمایید. علاوه بر این سامسونگ به همراه تلویزیون مذکور ریموت کنترل هوشمند نوین خود یعنی TM2280E را به بازار عرضه می کند که به میکروفون داخلی تجهیز شده است تا بتوانید از طریق آن نیز به سرچ صوتی بپردازید یا تلویزیون خود را از طریق فرمان صوتی کنترل کنید.

این ریموت کنترل دارای باتری داخلی قابل شارژ است. پشت ریموت کنترل پنل خورشیدی (SolarCell) قرار گرفته که امکان شارژ باتری ریموت کنترل را با نور فضا فراهم می کند. همچنین فناوری شارژ با امواج وایرلس  یا پورت USB-C که روی ریموت کنترل قرار داده شده است نیز وجود دارد. تلویزیون مذکور دارای قابلیت Remote Access می باشد و به شما این اجازه را می دهد تا صفحه دسکتاپ ویندوز خود را روی تلویزیون ملاحظه نمایید. همچنین این تلوزیون دارای قابلیت Wireless Dex است که با وصل کردن بعضی از گوشی های هوشمند سامسونگ به تلویزیون، یک صفحه دسکتاپ در اختیار کارر قرار می دهد. تلویزیون مورد بحث از سرویس ابری Microsoft 365 حمایت می کند. این تلویزیون از فناوری های Sound Mirroring و Screen Mirroring نیز حمایت می کند که اجازه  منتقل کردن صفحه نمایش یا صوت گوشی هوشمند به تلویزیون را فراهم می سازند.

همچنین می توانید صفحه نمایش این تلویزیون را روی موبایل هوشمند خود ملاحظه کنید. این تلویزیون دارای فناوری Tap View می باشد و شما با نزدیک کردن گوشی هوشمند خود به تلویزیون می توانید از فناوری Mirroring آسان تر استفاده نمایید. تلویزیون مذکور دارای بلوتوث ورژن 5.2 است و فناوری Bluetooth Audio و Dual Audio Support دارد که به شما این اجازه را می دهند تا به صورت هماهنگ 2 بلندگوی بلوتوثی را به تلویزیون وصل کنید. این تلویزیون به فناوری Q-Symphony نیز تجهیز شده است و شما می توانید ساندبار سامسونگ سری کیو را به آن وصل کرده و صدای یکدست را دریافت کنید. همچنین فناوری Multiroom Link نیز در در این تلوزیون وجود دارد و می توانید صدای تلویزیون را به سیستم های صوتی موجود در شبکه انتقال دهید.

از خصوصیات بسیار خوب این تلویزیون می توان به حمایت از وبکم (Webcam Support) اشاره نمود. این تلوزیون دارای فناوری Camera 360 Support است و از دوربین های سیصد و شصت درجه نیز حمایت می کند. همچنین تلویزیون مذکور به فناوری Mobile Camera Support تجهیز شده است و می توانید از دوربین گوشی هوشمند خود هم به عنوان وبکم برای تلویزیون استفاده کنید.این  تلویزیون دارای فناوری Ambient Mode+ است و می توانید از تلویزیون خود مثل یک قاب عکس دیجیتال استفاده نمایید. علاوه بر این، حالت Music Wall یا Sound Wall هم در این تلویزیون وجود دارد و در هنگام پخش موزیک می تواند جلوه های بصری خاصی ایجاد کند. این محصول گیرنده دیجیتال داخلی و خارجی (DVB-C، DVB-T2 و DVB-S2) دارد.

این تلویزیون قدرت ضبط برنامه در حال پخش (PVR) و Time Shift را هم دارد که در صورت وصل کردن حافظه جانبی به تلویزیون صورت پذیر است. تلویزیون مذکور دارای توانایی TV Key است که اجازه استفاده از خدمات و ویدئوهای تعاملی را فراهم می سازد. سامسونگ این تلویزیون را به فناوری Triple Protection مجهز کرده است تا در برابر حوادث آسیب زا مثل نوسان برق، رطوبت یا رعد و برق مستحکم باشد.

از زبان طراحی Stylish Q در تلویزیون 65 اینچ سامسونگ Q80B بهره گرفته شده است. طراحی لبه های این تلویزیون بسیار کم عرض است که منجر می شود تمرکز زیادی روی محتوای در حال پخش داشته باشید. پایه این تلویزیون در وسط و خطی است و در پشت آن محلی برای کنترل و پنهان کردن کابل ها در نظر گرفته شده است. این تلویزیون امکان نصب روی دیوار را میتوانید با تهیه پایه دیواری مناسب به دیوار نصب کنید .جعبه این تلویزیون را به گونه Eco-Packaging و محکم طراحی کرده است. شما می توانید از کارتن تلویزیون یک سازه مقوایی بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه