تلویزیون سونی مدل X85K سایز 75 اینچ یکی از محصولات 2022 شرکت سونی است. سونی تلویزیون های 2022 خود را با پسوند حرف K وارد بازار نموده است و این تلویزیون در اصطلاح یکی از تلویزیون های سری K سونی است. این تلویزیون ممکن است با نام کامل X8500K و X850K نیز در بازار های جهانی معروف باشد اما نام دقیق و درست آن X85K است. این محصول با نام کامل KD-75X85K وارد بازار ایران شده و مونتاژ شده کشور مالزی است. تلویزیون سونی X85K مدل جدید تلویزیون سونی X85J است که سال 2021 معرفی شده بود.

 تلویزیون X85K در واقع ارزان قیمت ترین تلویزیون گیمینگ فورکی با سرعت 120 هرتز سونی در سال 2022 است که برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم خوب می باشد. تلویزیون X85K دارای صفحه نمایشگر ال ای دی و کیفیت تصویر فورکی می باشد. تلویزیون ال ای دی سونی مدل 75X85K دارای نور پس زمینه Direct LED و پنل VA است. تلویزیون هایی که پنل VA دارند، رنگ مشکی عمیق تری نسبت به تلویزیون های با پنل IPS دارند و کنتراست تصویر و کیفیت تصویر آنها نیز بهتر می باشد. اما این تلوزیون فاقد فناوری Local Dimming است.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون ۷۵ اینچ سونی مدل X85K

تلویزیون سونی مدل X85K سایز 75 اینچ دارای صفحه نمایشگر رفرش ریت 120 هرتز است و سونی به کمک فناوری Motionflow XR 960 صحنه های سریع را واضح و شفاف نمایش می دهد و از تار بودن تصاویر جلوگیری می کند. این محصول قدرت نمایش تصاویر با کیفیت 4K@120Hz را دارد. صفحه نمایشگر این محصول عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) دارد و به کمک تکنولوژی Triluminos Pro و Live Color طیف عظیمی از رنگ ها را به نمایش می گذارد و باعث حقیقی تر شدن محتوا می شود. تلویزیون فورکی سونی 75X85K پردازشگر تصویر 4K HDR Processor X1 دارد. این پردازشگر وظیفه پردازش تصاویر را در این محصول به عهده دارد. این پردازشگر به کمک فناوری 4K X-Reality PRO رزولوشن تصاویر را بهبود میبخشد و نویز آنها را رفع میکند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی به نمایش می گذارد.

این تلوزیون دارای قابلیت HDR نیز است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کند. سونی به کمک قابلیت Object-based HDR Remaster عناصر موجود در تصویر را تشخیص میدهد و رنگ، کنتراست و عمق آنها را بهبود می بخشد و محتوای HDR را حقیقی تر نمایش می دهد. این محصول دارای تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت خودکار بهبود می بخشد.پورت این تلویزیون HDMI 2.1 است و قدرت نمایش نحتوای فورکی با سرعت 120 هرتز را دارد.

تلویزیون سونی مدل X85K سایز 75 اینچ دارای تکنولوژی ALLM، VRR و همچنین Nvidia G-Sync  است، اما تکنولوژی AMD FreeSync را ندارد و از کارت های گرافیک شرکت AMD خیلی کامل پشتیبانی نمی کند. همچنین سونی سال 2022 از 2 قابلیت جدید در تلویزیون های خود استفاده کرده است. قابلیت Auto HDR Tone Mapping که باعث می شود تا هنگام وصل شدن به کنسول بازی PS5 بهترین تنظیمات HDR به صورت خودکار انجام شود و شما جزئیات تصویر بیشتری را در قسمت های تیره و روشن بازی های HDR مشاهده کنید. عملکرد این قابلیت مانند قابلیت HGiG در تلویزیون های دیگر است. قابلیت Auto Genre Picture Mode نیز منجر به این می شود تا هنگام اتصال به کنسول PS5 تلویزیون به صورت خودکار به حالت Game Mode رفته و بهترین تنظیمات مربوط به بازی کردن را انجام دهد.

و همچنین در صورتی که شما کاربر گرامی بخواهید از طریق کنسول PS5 به تماشای فیلم و سریال بپردازید، این قابلیت بهترین تنظیمات تصویر برای تماشای فیلم انجام می دهد. در مجموع میتوان گفت با توجه به ویژگی ها و قابلیت های ذکر شده این تلویزیون برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series X خیلی مناسب است. سیستم صوتی X-Balanced در این تلوزیون به کار گرفته شده است و کیفیت صدای خوبی در اختیار شما قرار می دهد. سیستم صوتی این تلویزیون دو کاناله است و صدای استریو را در اختیار کاربر قرار می دهد. سونی با استفاده از تکنولوژی Dolby Audio کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود می دهد. همچنین به کمک فناوری Dolby Atmos و DTS Digital Surround صدای سه بعدی و همه جانبه مجازی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

این محصول دارای تکنولوژیهای Acoustic Auto Calibration از نوع Room Compensation نیز می باشد و صداها را با توجه به شرایط محیط بیننده تنظیم کرده تا بهترین تجربه صوتی را در اختیار داشته باشد. تلویزیون هوشمند سونی مدل 75X85K مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه ده به همراه رابط کاربری Google TV است. سیستم عامل اندروید 10 در کنار رابط کاربری گوگل تی وی امکانات خوبی در اختیار کاربر قرار می دهند و تمام نیاز های شما از یک تلویزیون هوشمند را برآورده می کنند. سونی سال 2022 ریموت کنترل تلویزیون های خود را با تغییراتی وارد بازار کرد که نسبت به ریموت کنترل های قبلی یک پیشرفت محسوب می شود. ریموت کنترل این تلویزیون کوچک تر و دکمه های آن نیز کمتر شده است.

نام این ریموت کنترل Standard Remote است و جنس آن پلی اورتان است که تمیز کردن آن را سهل و آسان می کند. این ریموت کنترل تا 99.9% آنتی باکتریال است. این ریموت کنترل میکروفون داخلی دارد و از دستورها و جستجوی صوتی پشتیبانی می کند. خود تلویزیون هم دارای میکروفون داخلی و تواناییHands-free Voice Search است و شما حتی بدون استفاده از ریموت کنترل و فقط با ذکر کردن “OK, Google” می توانید از دستورها و جستجوی صوتی استفاده نمایید. این تلویزیون از اینترنت اشیاء هم پشتیبانی می کند و شما می توانید با استفاده از دستیار صوتی گوگل لوازم خانگی هوشمند خود را مدیریت و کنترل نمایید. سونی مثل همیشه، تلویزیون های اندرویدی دارای کروم کست داخلی است. این محصول قابلیت وصل شدن به موبایل اندروید و iOS را دارد و شما می توانید علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا از موبایل به تلویزیون، تصویر صفحه نمایش موبایل خود را روی صفحه نمایشگر تلویزیون نیز انتقال داده و مشاهده کنید. البته به گفته شرکت سونی این فناوری در تلویزیون های جدید این شرکت از طریق برنامه Google Home انجام می شود و نیاز است که کاربر این برنامه را روی موبایل خود بریزد و شما از طریق آن به تلویزیون وصل شوید.

این تلویزیون از دوربین سونی به نام Bravia Cam مدل CMU-BC1 نیز حمایت می کند. این دوربین همراه تلویزیون نیست و باید آن را به صورت مجزا تهیه کنید. این دوربین یک سری توانایی ها بیشتر مانند تشخیص حضور کاربر، فاصله بیننده تا تلویزیون، جایگاه دقیق بیننده و ژست های حرکتی را به مخاطب ارائه می دهد. همچنین می توانید با آن به تماس صوتی و تصویری نیز بپردازید.

این دوربین با استفاده از کابل USB به تلویزیون وصل شده و در بالای تلویزیون قرار می گیرد. شرکت سونی به کمک اطلاعاتی که این دوربین به تلویزیون منتقل میکند و تکنولوژی Ambient Optimisation Pro صدا و تصویر را دقیق تنظیم می کند . البته اگر این دوربین را تهیه نکنید نیز این تلویزیون به کمک فناوری Ambient Optimisation و سنسور نور تا حدی صدا و تصویر را با توجه به شرایط محیط بیننده تنظیم خواهد کرد. این تلویزیون دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است اما حجم زیادی از آن توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده استفاده شده است و بقیه آن در دسترس کاربر قرار دارد. سونی تلویزیون های جدید خود را به قابلیت پروفایل خصوصی مجهز کرده است و هر یک از اعضای خانواده می توانند برای خود یک پروفایل شخصی بسازند تا برنامه های مورد نظرشان را در اختیار داشته باشند.

همچنین این تلویزیون دارای پروفایل مخصوص کودکان نیز است و والدین می توانند محدودیت های لازم برای کودکان خود را انجام دهند. این تلویزیون دارای قابلیت Live Decor است و در صورتی که آن را روی دیوار نصب کنید، می توانید از آن به عنوان قاب عکس هم استفاده کنید . این محصول فقط دارای گیرنده دیجیتال DVB-T2 است و شما می توانید شبکه های داخلی را از طریق آن مشاهد نمایید. اما گیرنده دیجیتال این تلویزیون قابلیت ضبط برنامه را ندارد. این تلویزیون پشتیبان سرویس ویدئویی سونی یعنی Bravia Core نیز است و در صورت داشتن اکانت مربوط به آن می توانید به تماشای فیلم های جدید با کیفیت بالا بپردازید.

طراحی تلویزیون 75 اینچ سونی X85K خیلی خوب است. لبه های صفحه نمایشگر آن بسیار باریک طراحی شده تا شما روی محتوای در حال پخش تمرکز کنید و از تماشای تلوزیون لذت ببرید. پایه های این تلویزیون دو شاخه هستند و در دو طرف تلویزیون قرار میگیرند. تنها نقطه ضعف محصولات تصویری سونی ضخامت بیش از حد آنها در مقایسه با تلوزیون های دیگر است .شما در این صفحه از سایت می توانید قیمت تلویزیون سونی X85K سایز 75 اینچ را مشاهده نمایید و آن را با قیمت مطمئن، گارانتی و حتی بدون گارانتی و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه