تلویزیون سونی مدل X90K سایز 85 اینچ یکی از تلویزیون های تولیدی سونی در سال 2022 است. این تلویزیون با نام X9000K و X900K نیز در بازار صوتی و تصویری شناخته می شود اما نام دقیق آن X90K است. سونی تلویزیون های 2022 خود را با پسوند حرف K وارد بازار کرده است و این تلویزیون هم جزو تلویزیون های سری K سونی است. تلویزیون X90K یکی از مرغوبترین تلویزیون های بازی با رفرش ریت 120 هرتز است. البته این تلویزیون برای بازی کردن و دیدن فیلم و همچنین استفاده خانگی و معمولی هم مناسب است. تلویزیون X90K مدل جدید تلویزیون سونی X90J است که در سال 2021 معرفی شده است.

این تلویزیون دارای صفحه نمایشگر ال ای دی و کیفیت تصویر فورکی است. تلویزیون ال ای دی سونی 85X90K  نور پس زمینه اش Direct Full Array LED است. پنل این تلویزیون VA است که کنتراست بسیار خوبی دارد و قدرت تولید رنگ مشکی عمیق را هم دارد. سونی با استفاده از قابلیت Local Dimming از نوع Full Array LED نور پس زمینه صفحه نمایشگر این تلویزیون را کنترل میکند و کنتراست تصویر لازم را به مخاطب ارائه می دهد. این تلویزیون بر خلاف مدل مشابه خود در سال 2021 دارای تکنولوژی XR Contrast Booster 10 است که در نوع خود پیشرفت به حساب می اید.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون ۸۵ اینچ سونی مدل X90K

 رفرش ریت 120 هرتز در صفحه نمایش این تلوزیون وجود دارد و با بهره گرفتن از فناوری XR Motion Clarity صحنه های سریع را شفاف نمایش می دهد و از تار شدن تصاویر جلوگیری می کند. صفحه نمایشگر این تلویزیون عمق رنگ 10 بیت دارد و به کمک فناوری XR Triluminos Pro توانایی تولید طیف عظیمی از رنگ های طبیعی و حقیقی را دارد. تلویزیون فورکی سونی X90K دارای پردازشگر پیشرفته و جدید سونی یعنی Cognitive Processor XR است این پردازشگر قدرتمند وظیفه پردازش هم تصویر و هم صدا را دارد.

این پردازشگر با کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را بهبود میبخشد و نویز آنها را رفع میکند و همه محتوا را در حد کیفیت تصویر فورکی به نمایش می گذارد. علاوه بر آن این پردازشگر توانایی تشخیص عناصر موجود در تصویر را دارد و  جزئیات آنها را به کمک تکنولوژی XR Super Resolution بالا میبرد. این محصول دارای قابلیت XR Smoothing است و رنگ ها و تصاویر Gradient را خیلی یکدست نمایش می دهد و از تکه تکه شدن شدن آنها جلوگیری می کند. این تلوزیون دارای فناوری HDR است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision حمایت می کند. سونی به کمک تکنولوژی XR HDR Remaster کنتراست، عمق و رنگ محتوای HDR را بهبود داده و آنها را حقیقی تر نمایش می دهد. این فناوری عناصر موجود در محتوا را تشخیص میدهد و هر کدام را به صورت جداگانه پردازش می کند و به این ترتیب به محتوا عمق می دهد.

 همچنین سونی به کمک فناوری Dynamic Contrast Enhancer کنتراست محتوا را به صورت پویا بهبود می بخشد و آنها را حقیقی تر نمایش می دهد. سونی برای انجام این کار از تکنولوژی Dual database processing در این تلویزیون استفاده کرده است که در حقیقت دیتابیسی از هزاران داده تصویری است. تلویزیون گیمینگ سونی X90K پورت HDMI 2.1 دارد و قدرت نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. این تلویزیون از تکنولوژی های ALLM، VRR و Nvidia G-Sync نیز برخوردار است و با کارت های گرافیک شرکت انویدیا هم خیلی سازگار است.

اما از قابلیت AMD FreeSync پشتیبانی نمی کند. در مجموع این تلویزیون برای بازی کردن با کنسول نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series X خیلی مناسب است و تجربه تماشا و بازی عالی را در اختیار کاربر قرار می دهد. سونی سال 2022 دو قابلیت جدید را به تلویزیون های گیمینگ خود اضافه کرده است. قابلیت Auto HDR Tone Mapping یکی از این موارد می باشد و عملکردی مانند قابلیت HGiG در تلویزیون های دیگر دارد. این قابلیت هنگام وصل شدن به کنسول PS5 به صورت اتوماتیک بهترین تنظیمات HDR را انجام میدهد و باعث می شود تا شما جزئیات بیشتری را در قسمت های تیره و روشن بازی های HDR مشاهده نمایید. این تلویزیون به فناوری Auto Genre Picture Mode نیز تجهیز شده است و هنگام وصل شدن به کنسول PS5 و بازی کردن به صورت خودکار تلویزیون را به حالت Game Mode می برد و تنظیمات بازی را به درستی انجام می دهد. در صورتی که کاربر به تماشای فیلم از طریق این کنسول بپردازد، بهترین تنظیمات تصویر برای تماشای فیلم را انجام می دهد.

تلویزیون هوشمند سونی  X90K مجهز به سیستم عامل Android 10 است. این تلویزیون دارای رابط کاربری گوگل تی وی است و کار کردن با آن برای کاربر لذت بخش است. سونی در تلویزیون های جدید خود از پروفایل خصوصی استفاده کرده است و شما می توانید یک پروفایل شخصی خودتان روی تلویزیون ساخته تا تنظیمات و برنامه های مورد نظرتان را در اختیار داشته باشید. این تلویزیون دارای پروفایل مخصوص کودکان نیز است و پدر و مادرها می توانند با توجه به نیاز های کودک خود، محدودیت های لازم را به کار گیرند. این تلویزیون حافظه داخلی 16 گیگابایت دارد اما فقط 4.4 گیگابایت آن در دسترس مخاطب است و بقیه آن توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده استفاده شده است.

سونی سال 2022 از ریموت کنترل هوشمند خود رونمایی کرده است. این ریموت کنترل ابعاد بسیار کوچکی دارد و دکمه های آن هم کمتر شده است. جنس این ریموت کنترل پلی اورتان است که تمیز کردن آن آسان است. این دکمه های پلی اورتان تا 99.9% آنتی باکتریال است. این ریموت کنترل میکروفون داخلی دارد و از دستورها و جستجوی صوتی حمایت می کند. خود تلویزیون هم میکروفون داخلی دارد و شما با ذکر کردن کلمه “OK, Google”هم می توانید با تلویزیون کار کنید. این تلویزیون از اینترنت اشیاء هم پشتیبانی می کند و شما می توانید به کمک دستیار صوتی گوگل لوازم خانگی هوشمند خود را مدیریت کنید. این تلویزیون مجهز کروم کست داخلی است و شما احتیاجی به خرید جداگانه آن ندارید. این تلویزیون توانایی وصل شدن به موبایل هوشمند اندروید و iOS را نیز دارد. سونی اعلام نموده که قابلیت وصل شدن موبایل به تلویزیون های جدید این شرکت فقط از طریق Chromecast انجام می شود.

پس  نیاز است که شما برنامه Google Home را روی موبایل خود داشته باشید و از طریق آن به تلویزیون وصل شوید. شما می توانید علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا از موبایل روی تلویزیون، تصویر صفحه نمایش موبایل خود را نیز روی صفحه نمایشگر تلویزیون انتقال داده و مشاهده کنید. این محصول دارای فناوری Living Decor است و شما می توانید از تلویزیون به عنوان قاب عکس نیز استفاده کنید. این تلویزیون فناوری Ambient Optimisation را دارد و صدا و تصویر را با توجه به شرایط محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد به صورت خودکار تنظیم می کند . این تلویزیون از دوربین سونی با نام Bravia Cam هم پشتیبانی می کند. این دوربین همراه تلویزیون نیست اما به صورت جداگانه فروخته می شود.

این دوربین بالای تلویزیون قرار میگیرد از طریق پورت USB به تلویزیون وصل می شود و مجموعه ای از امکانات بیشتر در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون از بلندگوی پوشیدنی سونی مدل SRS-NS7 هم حمایت می کند. این بلندگو صدای کاملا همه جانبه و سه بعدی را به صورت 360 درجه در اختیار کاربر قرار می دهد و لذت بازی کردن و تماشای فیلم با آن زیاد است. تلویزیون سونی X90K سیستم صوتی آکوستیک و بلندگوهای Sound Positioning Tweeter دارد و صداها را از صفحه نمایش پخش می کند و حس واقعی را به کاربر منتقل می کند.سونی به کمک فناوری های Dolby Audio، DTS Digital Surround و Dolby Atmos کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود میبخشد و صدای فراگیر مجازی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این تلویزیون دارای تکنولوژی 3D Surround Upscaling است و تقریبا هر صدایی را به صورت فراگیر مانند سازی کرده و پخش می کند تا لذت تماشای تلویزیون بیشتر شود.

 تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room & User Position Compensation در این تلوزیون به کار گرفته شده است و صداها را با توجه به جایگاه بیننده و همچنین شرایط محیط تنظیم می کند. این محصول به تکنولوژی Voice Zoom 2 مجهز است و صدای دیالوگ ها را بهبود میبخشد تا شما صدای گوینده را واضح بشنوید. این تلویزیون به فناوری Acoustic Center Sync نیز تجهیز شده است و هنگامی که آن را به ساندبار سازگار با سونی وصل کنید، تلویزیون به عنوان بلندگوی وسط کار کرده و صدای دیالوگ ها را واضح پخش می کند. این قابلیت پیش تر تنها در تلویزیون های شاخص و رده بالا سونی وجود داشت.

تلویزیون 85 اینچ سونی X90K طراحی ظاهری خیلی خوبی دارد . لبه های صفحه نمایشگر این تلویزیون باریک است و به کاربر کمک می کند تا روی محتوای در حال پخش تمرکز کرده و از تماشای تلوزیون لذت ببرید. این تلوزیون پایه های فلزی دارد که باریک و به شکل دو شاخه است و در دو طرف تلویزیون قرار میگیرد. پایه های این تلویزیون قابلیت تنظیم در 2 حالت را دارند و در صورتی که شما در کنار این تلویزیون ساندبار قرار دهید، می توانید ارتفاع پایه ها را افزایش داده و ساندبار را مقابل تلویزیون بگذارید. نقطه ضعف طراحی تلویزیون های سونی ضخامت بیشتر آن ها نسبت به تلویزیون های برند های دیگر است. شما در این قسمت از سایت ما می توانید قیمت تلویزیون سونی X90K سایز 85 اینچ را مشاهده میکنید. همچنین می توانید آن را با قیمت مطمئن، گارانتی و یا بدون گارانتی و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه