تلویزیون سونی X75K یا X7K سایز 65 اینچ یکی از محصولات 2022 شرکت سونی است. این تلویزیون مدل جدید تلویزیون سونی X75 به حساب می آید که در سال گذشته به مشتریان معرفی شده بود. تلویزیون X75K ارزان قیمت ترین تلویزیون فورکی سونی در سال 2022 است. این تلویزیون برای استفاده های گوناگون مانند مصرف خانگی و تماشای فیلم و سریال گزینه مناسبی است.

این تلویزیون در بازار های جهانی با مدل X7500K و X750K نیز معروف است اما نام دقیق و درست آن X75K است. این تلویزیون با نام کامل KD-65X75K وارد کشور ایران می شود و مونتاژ شده در کشور ویتنام است. شرکت سونی تلویزیون های 2022 خود را با پسوند K وارد بازار کرده است و این تلویزیون نیز یکی از تلویزیون های سری K سونی به حساب می آید. تلویزیون سونی ایکس 75 کی دارای صفحه نمایشگر LED و کیفیت تصویر فورکی است. تلویزیون ال ای دی سونی مدل 65X75K دارای نور پس زمینه Direct LED است. این تلویزیون به پنل IPS تجهیز می باشد. پنل های IPS بطور ذاتی زاویه دید عظیمی نسبت به پنل های VA دارند، اما متاسفانه نمی توانند رنگ مشکی عمیق را به کاربر بدهد.

صفحه نمایشگر این تلویزیون دارای رفرش ریت 60 هرتز است و به کمک فناوری Motionflow XR صحنه های سریع را بهتر نمایش می دهد و تا حدودی از تار بودن محتوا جلوگیری می کند. این محصول عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) است و با استفاده از قابلیت Live Color می تواند رنگ های دقیق و طبیعی تولید کند. متاسفانه این تلویزیون تکنولوژی Local Dimming را ندارد و کنتراست خیلی بالایی ندارد.

به همین دلیل شما نمی توانید برای تماشای محتوای HDR روی این تلویزیون خیلی حساب باز کنید. البته شرکت سونی این تلویزیون را به فناوری Frame Dimming تجهیز کرده است که با کنترل نور پس زمینه می تواند تا حدودی کنتراست تصویر بهتری به کاربر ارائه دهد. همچنین این محصول دارای فناوری Dynamic Backlight Control است و می تواند روشنایی صفحه نمایشگر را بصورت پویا تنظیم کند تا شما کاربر گرامی همیشه تصاویر را با بهترین کیفیت ممکن مشاهده کنید. تلویزیون فورکی سونی 65X75K مجهز به پردازشگر تصویر 4K processor X1 است.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون 65 اینچ SONY مدل X75K

این پردازشگر پایین ترین مدل در میان پردازشگر های اختصاصی سونی است که بیشتر در تلویزیون های ارزان قیمت استفاده می شود. تلویزیون سونی X75K به کمک فناوری 4K X-Reality PRO رزولوشن تصاویر را بالا می برد و نویز آنها را تا حدودی رفع میکند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی پخش می کند.

این محصول صاحب فناوری Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست تصاویر را بصورت پویا بهبود می بخشد و تصاویر با کیفیت تری را در اختیار کاربر قرار می دهد. این تلویزیون دارای پورت HDMI 2.0 است و قدرت نمایش کیفیت تصویر فورکی با سرعت 60 هرتز را دارد. اما این تلویزیون از تکنولوژی های ALLM و VRR حمایت نمی کند، بنابراین برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم گزینه خیلی خوبی نیست اما برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم مانند PS4 یا Xbox One گزینه مناسبی است. تلویزیون سونی مدل 65X75K  سیستم صوتی 2 کاناله دارد و قدرت تولید صدای استریو را دارد. این تلویزیون 2 بلندگوی Full Range با سیستم Bass Reflex و قدرت 10 وات دارد. توان کلی خروجی صدای این تلویزیون برابر قدرت 20 وات می باشد که برای یک تلویزیون 65 اینچ مقداری ضعیف است و احتمالا شما برای داشتن صدای خیلی بلند به یک ساندبار یا سینمای خانگی نیاز خواهید داشت.

سونی با استفاده از قابلیت Dolby Audio کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود می بخشد. این محصول با استفاده از فناوری Clear Phase فرکانس صداها را بهبود می بخشد و با نویز صداها را رفع میکند. اینها همه تکنولوژی ها و فناوری هایی است که تلویزیون فوق در زمینه صدا دارد و نمی توانید انتظار زیادی از آن داشته باشید. تلویزیون اسمارت سونی مدل 65X75K به جدید ترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید نسخه 11 تجهیز می باشد که نسبت به مدل قبل یکدست تر و هماهنگ تر شده است.

این تلویزیون به رابط کاربری گوگل تی وی نیز مجهز است که کار کردن با تلویزیون را برای کاربر لذت بخش می کند. تلویزیون پیش روی شما توانایی نصب برنامه اندروید از فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) را دارد و شما می توانید برنامه های مورد نظر خود را دانلود و روی تلویزیون نصب کنید. این تلویزیون دارای حافظه داخلی 16 گیگابایت است اما بیشتر ظرفیت آن توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده، اشغال شده است و بقیه آن یعنی حدود 9.4 گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد. البته شما کاربر عزیز می توانید یک حافظه فلش تهیه کرده و به تلویزیون وصل کنید و میزان حافظه بیشتری در اختیار داشته باشید.

سونی سال 2022 تلویزیون های خود از جمله این تلویزیون را به فناوری پروفایل شخصی مجهز نموده است.و هر یک از اعضای خانواده شما می تواند یک پروفایل مخصوص به خود ساخته تا برنامه ها، تنظیمات و شبکه های دلخواه خود را در اختیار داشته باشند. علاوه بر آن این تلویزیون دارای پروفایل مخصوص کودک نیز می باشد و والدین می توانند محدودیت های لازم را برای کودکان خود به کار گیرند. سونی سال 2022 از ریموت کنترل هوشمند و جدید خود در تلویزیون های 2022 استفاده نموده است، اما متاسفانه ریموت کنترل تلویزیون سونی X75K  شما مانند دیگر تلویزیون های سال 2022 سونی نیست. سونی ریموت کنترل هوشمند مدل Standard Remote را با این محصول عرضه کرده است که با مدل سال 2021 آن فرقی ندارد. ریموت کنترل این تلویزیون دارای میکروفون داخلی است و از دستورات و جستجوی صوتی حمایت می کند.

این تلویزیون اندرویدی مجهز به کروم کست (Chromecast) داخلی است که شما را از خرید جداگانه آن بی نیاز می سازد. این محصول توانایی وصل شدن به موبایل هوشمند اندروید و iOS را نیز دارد. شما علاوه بر اشتراک گذاری محتوا از موبایل روی تلویزیون،همچنین می توانید تصویر صفحه نمایش موبایل خود را روی صفحه نمایشگر تلویزیون منتقل نمایید و مشاهده کنید. به گفته متخصصان شرکت سونی در تلویزیون های جدید این شرکت، وصل شدن موبایل به تلویزیون از طریق کروم کست صورت می گیرد و نیاز است که شما برنامه Google Home را روی موبایل خود دانلود و نصب کرده و از طریق آن به تلویزیون وصل شوید.

تلویزیون سونی X75K از اینترنت اشیاء (IoT) نیز حمایت می کند و شما کاربر عزیز می توانید از طریق دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل کنید. این تلویزیون فقط دارای گیرنده دیجیتال DVB-T2 برای مشاهده شبکه های داخلی است. بنابراین برای مشاهده شبکه های خارجی نیاز است که یک گیرنده DVB-S2 مجزا خریداری نمایید و به تلویزیون وصل کنید.و همچنین گیرنده دیجیتال داخلی این تلویزیون قابلیت ضبط برنامه ندارد.

تلویزیون 65 اینچ سونی مدل X75K  طراحی و کیفیت ساخت  خوبی نسبت به قیمتش دارد. لبه های صفحه نمایشگر این تلویزیون تقریبا باریک هستند و به کاربر کمک می کنند تا روی محتوای در حال پخش تمرکز نماید و از تماشای آن لذت ببرید. پایه های این تلویزیون به شکل دو شاخه هستند و در دو طرف تلویزیون قرار میگیرند. این پایه ها طراحی بسیار باریکی دارند و با نام Slim Blade Stand شناخته می شوند. متاسفانه این پایه ها توانایی تنظیم در حالت های مختلف را ندارند. ضعفی که می توان در طراحی تلویزیون های سونی دید، ضخامت بیشتر آنها نسبت به تلویزیون های جدید برند های دیگر است.

شما در این صفحه از سایت می توانید قیمت تلویزیون سونی مدل X75K سایز 65 اینچ را مشاهده نمایید و نسبت به خرید آن با قیمت مطمئن، گارانتی و یا حتی بدون گارانت) و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه ما خریداری کنید و با خرید خود به جمع مشتریان وفادار ما بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه