تلویزیون سونی مدل X80K سایز 65 اینچ یکی از محصولات تصویری 2022 سونی محسوب می شود. سونی تلویزیون های 2022 خود را با پسوند K معرفی نموده است و این محصول نیز یکی از تلویزیون های سری K سونی به حساب می آید. این تلویزیون در بازار های جهانی با نام X8000K و X800K نیز معرفی می شود اما نام درست و دقیق آن X80K است.

این محصول با نام کامل KD-65X80K وارد کشور ما می شود که مونتاژ شده کشور مالزی است. این تلویزیون برای مصارف گوناگون از جمله تماشای فیلم و سریال و استفاده  خانگی گزینه مناسبی است. این تلویزیون فاقد رفرش ریت 120 هرتز و پورت HDMI 2.1 است و به همین دلیل برای کنسول های نسل نهم پیشنهاد نمی شود و شما کاربر عزیز نمی توانید از تمام پتانسیل این کنسول ها بهره مند شوید. این تلویزیون مدل جدید تلویزیون سونی X80J است که در سال 2021 معرفی شده بود. تلویزیون X80K یکی از ارزان قیمت ترین تلویزیون های فورکی سونی در سال 2022 است. این محصول دارای کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش ال ای دی نیز است.

تلویزیون فورکی سونی 65X80K پردازشگر تصویر  HDR processor X1 دارد. این پردازشگر با استفاده از قابلیت  X-Reality PRO رزولوشن تصاویر را بهبود می بخشد و نویز آنها را رفع میکند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد. این تلویزیون به قابلیتHDR تجهیز شده است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision حمایت می کند. شرکت سونی با بهره گرفتن از قابلیت Object-based HDR Remaster  عناصر موجود در محتواها را تشخیص میدهد و رنگ، کنتراس و عمق آنها را به صورت جداگانه بهبود می بخشد و محتوای HDR را با کیفیت بهتری نمایش می دهد. این محصول دارای فناوری Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بهبود بخشیده و آنها را حقیقی تر نمایش می دهد.

همانطور که در بالا گفتیم این تلویزیون پورت HDMI 2.1 را ندارد و شرکت سونی تنها از پورت HDMI 2.0 در این تلویزیون بهره گرفته است. این تلویزیون توانایی نمایش کیفیت محتوا 4K@60Hz را دارد. همچنین دارای تکنولوژی ALLM برای ارائه Input Lag متغیر است اما متاسفانه فناوری VRR در آن نیست. سال 2022 شرکت سونی دو قابلیت Auto HDR Tone Mapping و Auto Genre Picture Mode را به تلویزیون های خود افزوده  است. فناوری Auto HDR Tone Mapping این اجازه را به کاربر می دهد تا هنگام وصل شدن تلویزیون به کنسول PS5 به صورت خودکار بهترین تنظیمات HDR را برای بازی کردن انجام دهد و شما جزئیات دقیق تری را مشاهده نمایید.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون 65 اینچ SONY مدل X80K

این فناوری شبیه قابلیت HGiG در تلویزیون های شرکت های دیگر دارد. فناوری Auto Genre Picture Mode نیز هنگام اتصال به کنسول PS5 متوجه میشود که شما مشغول بازی کردن هستید یا فیلم میبنید و با توجه به نوع استفاده شما بهترین تنظیمات مربوط به آن را به صورت پویا و خودکار انجام می دهد. آنطور که گفتیم این تلویزیون برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم به کاربر پیشنهاد نمی شود و شما از تمام پتانسیل این کنسول ها نمی توانید بهره مند شوید اما شما هنوز هم می توانید با کیفیت تصویر فورکی @60Hz به بازی کردن ادامه دهید. تلویزیون ال ای دی سونی مدل X80K  نور پس زمینه Direct LED و پنل IPS دارد. پنل های IPS قدرت نمایش رنگ مشکی عمیق را ندارند اما زاویه دید بهتری به مخاطب ارائه می دهند.

صفحه نمایشگر این محصول رفرش ریت 60 هرتز است و با استفاده از فناوری Motionflow XR 240 صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تار شدن تصاویر جلوگیری می کند. صفحه نمایش این محصول عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) دارد و به کمک فناوری Triluminos Pro و Live Color طیف عظیمی از رنگ ها را نمایش می دهد. این تلویزیون تکنولوژی Local Dimming را ندارد و شرکت سونی به کمک تکنولوژی های Frame Dimming و Dynamic Backlight Control تا حدودی نور پس زمینه صفحه نمایشگر را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را به کاربر ارائه می دهد.

تلویزیون هوشمند سونی مدل X80K مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه ده است. این تلویزیون از رابط کاربری گوگل تی وی برخوردار است و کار کردن با آن برای مخاطب لذت بخش است. سونی سال 2022 در تلویزیون های خود از فناوری پروفایل شخصی رونمایی کرده است. شما می توانید یک پروفایل مخصوص خود روی تلویزیون بسازید تا تنظیمات و شبکه ها و برنامه های مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید. علاوه بر آن پروفایل مخصوص کودکان نیز در این محصول وجود دارد که والدین می توانند از طریق آن محدودیت های لازم را برای کودکان خود به کار گیرند.

حافظه داخلی تلویزیون سونی مدل X80K طبق گفته شرکت سونی 16 گیگابایت است اما بیشتر ظرفیت آن توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده اشغال می باشد و بقیه آن یعنی حدود 4.4 گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد. این تلویزیون دارای فناوری Living Decor است و شما می توانید از آن به عنوان قاب عکس نیز استفاده نمایید. این محصول دارای قابلیت Ambient Optimisation می باشد و صدا و تصویر را به صورت اتوماتیک و با توجه به شرایط محیطی که تلویزیون در آن قرار داده شده است، تنظیم می کند تا کاربر بهترین تجربه تماشا را داشته باشد.

سونی سال 2022  از ریموت کنترل هوشمند و جدید خود مدل Standard Remote برای مشتریان رونمایی نموده است که علاوه بر ظاهر جدید امکانات بیشتری نیز بر روی این ریموت کنترل تعبیه شده است. ریموت کنترل جدید سونی ابعاد کوچک تری نسبت به مدل های قبلی دارد و دکمه های آن نیز کمتر است. جنس این ریموت کنترل پلی اورتان است که به راحتی تمیز می شود. جنس دکمه های این ریموت کنترل نیز به نحوی است که تا 99.9% آنتی باکتریال است. این ریموت کنترل میکروفون داخلی دارد و از دستورها و جستجوی صوتی حمایت می کند. علاوه بر آن خود تلویزیون نیز دارای میکروفون داخلی و فناوری Hands-free Voice Search است و شما می توانید حتی بدون استفاده از ریموت کنترل و تنها با گفتن “OK, Google” با تلویزیون کار کنید.

تلویزیون سونی مدل X80K سایز 65 اینچ از اینترنت اشیاء (IoT) حمایت می کند و شما می توانید از طریق دستیار صوتی گوگل لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را کنترل و مدیریت نمایید. شرکت سونی مثل همیشه تلویزیون های اندرویدی خود را به کروم کست تجهیز نموده است و همچنین این تلویزیون دارای کروم کست داخلی است. این تلویزیون قابلیت وصل شدن به موبایل هوشمند اندروید و iOS را نیز دارد و شما می توانید محتوای مورد نظرتان را از موبایل روی تلویزیون پخش کنید و بالعکس. شرکت سونی اعلام نموده که در تلویزیون های جدید این شرکت این کار از راه ارتباط Chromecast انجام می شود بنابراین نیاز است که شما برنامه Google Home را روی موبایل خود نصب کرده و از طریق آن به تلویزیون وصل شوید. سونی سال 2022 از دوربین Bravia Cam مدل CMU-BC1 رونمایی نموده است و این تلویزیون از آن حمایت می کند. دوربین Bravia Cam بالای تلویزیون قرار میگیرد و از طریق پورت USB به تلویزیون وصل می شود.

این دوربین توانایی های بیشتری مانند تشخیص فاصله بیننده تا تلویزیون، جایگاه دقیق بیننده، تماس صوتی تصویری، تشخیص حضور بیننده را به تلویزیون اضافه می کند. سونی به کمک اطلاعاتی که از این دوربین بدست می آورد و فناوری Ambient Optimization Pro صدا و تصویر این تلویزیون را دقیق تنظیم می کند تا شما تجربه تماشای بهتر و با کیفیت تری را داشته باشید. این دوربین به صورت جداگانه فروخته می شود و در همراه تلویزیون نیست. این محصول از برنامه CalMAN نیز حمایت می کند و شما می توانید آن را به صورت حرفه ای مدیریت کنید. این محصول دارای گیرنده دیجیتال DVB-T2 برای مشاهده شبکه های داخلی است که شما را از خرید جداگانه آن بی نیاز می سازد. گیرنده دیجیتال این محصول نمیتواند برنامه ها را ضبط کند.

تلویزیون سونی 65X80K دارای سیستم صوتی X-Balanced و Bass Reflex است. این سیستم صوتی 2 کاناله است که شامل دو بلندگوی Full Range (Bass Reflex) است که در مجموع قدرت خروجی 20 وات را در اختیار کاربر قرار می دهند. سونی به کمک فناوری های Dolby Audio، Dolby Atmos و DTS Digital Surround کیفیت صدای این تلویزیون را بهتر میکند و صدای فراگیر مجازی و همه جانبه را در اختیار کاربر قرار می دهد. این محصول دارای قابلیت Acoustic Auto Calibration از نوع Room Compensation است و صداها را با توجه به شرایط محیط تنظیم و مدیریت می کند تا شما تجربه صوتی خوبی را در اختیار داشته باشید.

طراحی ظاهری تلویزیون 65 اینچ سونی X80K در مجموع بسیار خوب است. پایه های این تلویزیون دو شاخه و باریک هستند و در دو طرف تلویزیون قرار میگیرند. لبه های اطراف صفحه نمایش این تلویزیون نیز باریک و زیبا هستند و به کاربر کمک می کنند تا روی محتوای در حال پخش تمرکز کند و از تماشای تلوزیون لذت ببرید. تنها ضعفی که به تلویزیون های سونی وارد است ضخامت بیشتر آنها نسبت به تلویزیون های برند های دیگر است. سونی پروژه Road to Zero را راه اندازی کرده است و محصولات خود از جمله این تلویزیون را از جنس مواد با کیفیت اما قابل بازیافت تولید کرده است تا برای محیط زیست نیز مناسب باشد.

شما در این صفحه از سایت می توانید قیمت تلویزیون سونی مدل X80K سایز 65 اینچ را مشاهده نمایید. همچنین می توانید آن را با قیمت مطمئن، گارانتی و حتی بدون گارانتی و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه ما خریداری نمایید.امیدواریم با خرید از سایت ما تجربه یک خرید آسان و راحت را برای خود ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه