تلویزیون سونی مدل X85K سایز 65 اینچ یکی از محصولات سال 2022 و سری K شرکت سونی به حساب می آید. این تلویزیون با نام X8500K و X850K نیز در بازار های جهانی موجود است اما نام درست و دقیق آن x85K است. این تلویزیون با نام کامل KD-65X85K وارد کشور ایران می شود. سونی تلویزیون های سال 2022 خود را با پسوند K وارد بازار کرده است به همین دلیل در اصطلاح این تلویزیون جزو تلویزیون های سری K سونی محسوب می شود. تلویزیون X85K مدل جدید تلویزیون سونی X85J است که در سال 2021 معرفی شده بود.

تلویزیون ایکس 85 کی در واقع ارزان قیمت ترین تلویزیون گیمینگ با قدرت صد و بیست هرتز شرکت سونی در سال 2022 محسوب می شود و برای بازی کردن با کنسول نسل نهم گزینه مناسبی است. این تلویزیون دارای صفحه نمایشگر ال ای دی و کیفیت تصویر فورکی است. تلویزیون فورکی سونی مدل 65X85K مجهز به پردازشگر تصویر  HDR Processor X1 است. این پردازشگر با استفاده از قابلیت X-Reality PRO رزولوشن تصاویر را بالا می برد و نویز آنها را رفع میکند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد.

این تلویزیون از قابلیت HDR برخوردار است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision حمایت و پشتیبانی می کند. شرکت سونی به کمک قابلیت Object-based HDR Remaster عناصر موجود در تصویر را تشخیص میدهد و رنگ، کنتراست و عمق آنها را بهبود می بخشد و باعث حقیقی تر شدن محتوای HDR می شود. همچنین این تلوزیون دارای تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بهبود می بخشد و باعث واقعی تر شدن محتوا می شود.

تلویزیون سونی مدل X85K سایز 65 اینچ پورت HDMI 2.1 دارد و قدرت نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را نیز دارد. این محصول دارای فناوری VRR است ،VRR مخفف کلمه Variable Refresh Rate است و معنای آن رفرش ریت متغییر است .همچنین از قابلیت Nvidia G-Sync نیز حمایت می کند و با کارت های گرافیک nvidia هم سازگار است. البته این تلوزیون فاقد تکنولوژی AMD FreeSync است. این تلویزیون به فناوری ALLM تجهیز شده است و زمانی که کنسول بازی سازگار به آن وصل شود، در زمان انجام بازی بطور خودکار تاخیر ورودی را کاهش داده تا شما کاربر گرامی از انجام بازی لذت بیشتری ببرید.

شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید:

خرید تلویزیون 65 اینچ SONY مدل X85K

سونی سال 2022 دو قابلیت جدید برای بهبود تجربه بازی کردن به تلویزیون های تولیدی خود اضافه کرده است. فناوری Auto HDR Tone Mapping باعث می شود تا هنگام وصل شدن به کنسول بازی PS5 بهترین تنظیمات HDR به صورت خودکار انجام گیرد . توانایی این قابلیت شبیه به فناوری HGiG در تلویزیون های دیگر است. . تکنولوژی HGIG باعث میشود بازی بدون هیچ نقصی پخش شود و کاربر شاهد صحنه هایی با بهترین کیفیت و کمترین توقف باشد. قابلیت Auto Genre Picture Mode باعث می شود در هنگام بازی کردن با کنسول PS5، تلویزیون به صورت خودکار به حالت Game Mode برود و بهترین تنظیمات مربوط به بازی کردن صورت بگیرد. همچنین اگر شما بخواهید از طریق PS5 فیلم تماشا کنید این قابلیت بهترین تنظیمات مربوط به پخش فیلم را انجام میدهد تا شما کیفیت تصویر خوبی را شاهد باشید. لازم به ذکر است که این 2 قابلیت فقط بر روی کنسول سونی کار می کنند.

در مجموع با توجه به ویژگی ها که گفته شد، این محصول برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series X کاملا مناسب است. تلویزیون ال ای دی سونی 65X85K نور پس زمینه Direct LED دارد. این تلویزیون دارای پنل VA است و بطور کلی در مقایسه با تلویزیون هایی که پنل IPS دارند، رنگ های مشکی و تیره را عمیق تر نشان می دهد اما زاویه دید کمتری نسبت به برخی تلویزیون های دیگر بازار دارد. صفحه نمایشگر این تلویزیون دارای رفرش ریت 120 هرتز است و به کمک فناوری Motionflow XR 960 صحنه های سریع را واضح و شفاف نمایش می دهد و از تاربودن محتوا جلوگیری می کند. این محصول توانایی نمایش کیفیت تصویر فورکی با سرعت 120 هرتز را دارد.

صفحه نمایشگر  تلویزیون سونی مدل X85K سایز 65 اینچ عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) دارد و با بهره گرفتن از فناوری Live Color و Triluminos Pro طیف عظیمی از رنگ ها را به نمایش می گذارد و باعث حقیقی تر شدن تصاویر و محتوا می شود. تلویزیون سونی مدل 65X85K  سیستم صوتی 2 کاناله از نوع X-Balanced دارد که باعث میشود کیفیت صدای خوبی داشته باشد. این محصول دارای فناوری Dolby Audio است و کیفیت صداها را به کمک آن بهبود می یابد.

این محصول همچنین با استفاده از فناوری های Dolby Atmos و DTS Digital Surround صدای سه بعدی و همه جانبه مجازی را در اختیار کاربر قرار می دهد و لذت تماشای تلویزیون را چندبرابر می کند. این تلوزیون دارای فناوری Acoustic Auto Calibration از نوع Room Compensation است که صداها را با توجه به شرایط محیط بیننده تنظیم می کند . تلویزیون اسمارت سونی مدل 65X85K دارای سیستم عامل Android 10 و رابط کاربری گوگل تی وی است که کار کردن با آن لذت بخش است. شرکت سونی از ریموت کنترل هوشمند خود مدل Standard Remote در این تلویزیون بهره گرفته است. این ریموت کنترل نسبت به ریموت کنترل های سال 2021 ابعاد کوچک تری دارد و تعداد دکمه های آن نیز کمتر می باشد.

جنس ریموت کنترل پلی اورتان است که تمیز کردن آن آسان می باشد. دکمه های این ریموت کنترل تا 99.9% آنتی باکتریال است. این ریموت کنترل میکروفون داخلی دارد و از دستورها و جستجوی صوتی نیز پشتیبانی می کند. خود تلویزیون نیز دارای میکروفون داخلی و فناوری Hands-free Voice Search است و شما حتی بدون ریموت کنترل و تنها از طریق صدای خود می توانید با تلویزیون کار کنید. این محصول دارای اینترنت اشیاء و دستیار صوتی گوگل نیز است و شما می توانید به راحتی لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل کنید. این تلویزیون کروم کست داخلیدارد و شما را از خرید جداگانه آن بی نیاز می سازد.

تلویزیون سونی مدل X85K سایز 65 توانایی وصل شدن به موبایل اندروید و iOS را نیز دارد و شما می توانید محتوای مورد علاقه خود را از موبایل روی تلویزیون پخش کنید یا بالعکس.به گفته شرکت سونی در تلویزیون های جدید این شرکت وصل شدن به موبایل از طریق برنامه Google Home انجام می گیرد و نیاز است که شما برنامه Google Home را روی موبایل خود داشته باشید

 این تلویزیون از دوربین جدید سونی به نام Bravia Cam مدل CMU-BC1 حمایت می کند.این دوربین داخل جعبه تلویزیون نیست و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. این دوربین از طریق پورت USB به تلویزیون وصل میشود و در قسمت بالای تلویزیون قرار میگیرد. این دوربین قابلیت های بیشتری از جمله قابلیت تشخیص فاصله بیننده تا تلویزیون، حضور بیننده، جاپگاه دقیق بیننده را به تلویزیون اضافه می کند. همچنین به کاربر اجازه می دهد تا از طریق برنامه های رایج به تماس تصویری و صوتی بپردازید. این دوربین به کمک فناوری Ambient Optimisation Pro صدا و تصویر را به صورت دقیق تنظیم می کند تا در شرایط مختلف کیفیت تصویر و صدای بهتری را تجربه کنید. البته خود تلویزیون نیز دارای تکنولوژی Ambient Optimisation است و حتی بدون این دوربین نیز صدا و تصویر را تا حدی با توجه به شرایط محیط بهبود می بخشد.

حافظه داخلی این تلویزیون شانزده گیگابایت است ولی اکثر ظرفیت آن توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده استفاده شده است و بقیه آن در دسترس کاربر قرار دارد. شرکت سونی این تلویزیون را به قابلیت پروفایل شخصی مجهز نموده است و هر یک از اعضای خانواده شما می توانند برای خود پروفایل مخصوص به خود را بسازند و تنظیمات و برنامه های مورد نظر خود را در اختیار داشته باشند. علاوه بر آن این تلویزیون دارای پروفایل مخصوص کودکان نیز می باشد و والدین می توانند محدودیت های لازم برای کودکان خود اعمال کنند. این تلویزیون دارای فناوری Living Decor است و در صورتی که تلویزیون را روی دیوار قرار بگیرد می توانید از آن به عنوان قاب عکس نیز استفاده نمایید.

این تلویزیون تنها دارای گیرنده دیجیتال DVB-T2 است و شما می توانید شبکه های داخلی را از طریق آن مشاهده نمایید. اما گیرنده دیجیتال این تلویزیون قابلیت ضبط برنامه را ندارد. این تلویزیون از سرویس ویدئویی سونی یعنی Bravia Core نیز حمایت می کند.

طراحی تلویزیون سونی X85K سایز 65 بسیار خوب است. لبه های صفحه نمایشگر بسیار باریک طراحی شده است تا شما کاربر گرامی روی محتوای در حال پخش تمرکز کنید و از تماشای آن لذت ببرید. پایه های این تلویزیون به شکل دو شاخه است و در دو طرف تلویزیون قرار میگیرد. تنها ضعفی که این تلویزیون و مجموع تلویزیون های سونی دارند ضخامت زیاد آنها نسبت به سایر تلوزیون ها است. شما در این صفحه از سایت می توانید قیمت تلویزیون سونی X85K سایز 65 اینچ را مشاهده کنید. همچنین می توانید آن را با قیمت مطمئن، گارانتی و تضمین اصالت و سلامت کالا از سایت ما خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه